{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.997 visninger | Oprettet:

Jesper J
Jesper J
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 10

Benzin løber ud i luftfilter {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Har en hot 50 som knægten lige har købt brugt.. Vi har det problem at benzinen løber ud af karburator og ind i lugtfilter. Når den har været startet løber det den i en lille strøm ud.. Har haft karburator af og renset flere gange.. Knallert er lovlig og med standard karburator.. Hvad er galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin løber ud i luftfilter
  • #1   5. feb 2021 Er den forhøjet?

• #3   6. feb 2021 Lyder som svømmeren ikke virker rigtigt

• #4   6. feb 2021 start med at rense karburator der er nok skidt ved lukke nålen for mener ikke du kan justér svømmer

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#5   6. feb 2021 Har renset flere gange.. Prøver en ny svømmer nål lidt senere.. Har tjekket at svømmer er tæt og flyder i vand... Min tanke var måske svømmerhøjde.. Men nej ikke justerbar

• #6   6. feb 2021 #5
    Det nytter ikke nødvendigvis noget med en ny svømmernål.
    Det kan være "sædet" som nålen støder op i, som har en ridse.

I kan også prøve på at fjerne tankdækslet og se om den stadig gør det.

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#7   6. feb 2021 Kan det være fordi den står på sidestøtteben?

Kan vi tjekke om den lukker inden karburator sidder på knallerten.. Det er irriterende at den af og på hele tiden

• #8   6. feb 2021 Det er en Hot 50, så det er da mega nemt.
    Gør sådan her:

Fjern vakumslangen fra studsen.
    Fjern karburatoren og fjern bundkaret.
    Sæt karburatoren på studsen uden bundkar, eller hold den i hånden og hold den vandret, så den ikke tilter hverken til den ene eller den anden side.
    Sug i vakumslangen og bøj den hårdt flere steder, så den holder undertrykket.
    Nu skulle din benzinhane gerne være åben, så benzinen gerne skulle pisse ud af karburatoren.
    Løft svømmeren med fingere og se om benzinen stopper.
    Gør den ikke det, så slip vakumslangen, så benzinen stopper og find fejlen.

På denne måde kan du rode med tingene, uden at den skal af og på for at teste.

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#9   6. feb 2021 Godt tip.. Har osse prøvet at puste der hvor benzinen kommer ind i karburator uden bundkar og så løfte svømmer med fingeren og der lukker den.. Men kan vel være tidspunktet den lukker der er forkert?

• #10   6. feb 2021 du trykker hårdere svømmeren op mod nåleventilen med fingerne end den normalt gør derfor virker den på den måde Jesper / de er meget følsomme og man kan ikke se når de er slidt op skift nåleventilen til en ny så virker det igen

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#11   6. feb 2021 Men har vel noget at gøre med hvor tidligt den lukker for benzinen? Har prøvet at Bugge lidt på det stykke metal der holder svømmeren så den lukker lidt tidligere men den gør det stadig

• #12   6. feb 2021 Har du prøvet uden tankdækslet?

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#13   6. feb 2021 Ja der er osse prøvet

• #14   6. feb 2021 Se ind i svømmerens sæde, om den har en skade.
    Der skal kun en lille bitte ridse til.

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#15   6. feb 2021 Kan virkelig ikke se nogle ridser eller ting der ser mærkeligt.. Nogen der kender svømmerhøjde?

• #16   6. feb 2021 Svømmerhøjde er vel ligegyldig, hvis alt er originalt og det ikke kan justeres!?

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#17   6. feb 2021 Burde det være.. Men der er bukket i den.. Jeg har bukket det metal der holder den.. Først alt for meget så der ikke kon ret meget benzin i bundkar så prøvet at justere det så der kommer mere og mere.. Nu er vi så der hvor der igen kommer benzin ud i lugtfilter..

• #18   6. feb 2021 Køb en brugt original karburator.
    Det lader til at være det nemmeste nu.

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#19   6. feb 2021 Ku godt blive løsning.. Men prøver i en ny svømmer først. Er noget billigere

• #20   7. feb 2021 Det beste du kan gøre så du ikke for problemmet igen er i bund og grund bare at købe en ny kaburator , så du over alle de problemmer, og ikke mindst for du glad knægt som ikke skal bryde sit hovede med den fejl altid, kaburatoren koster ikke meget til sådan en ....

Dette er den jeg altid har brugt når nogen forældre kom for at skulle have deres drengs HOT lavet med helt samme problem som dit ... den sidste jeg lavede med dette problem , er 3 år siden til marts , så det ikke fordi de ikke virker , og hans hot starter stadig med samme elektronisk chokker osv ... bare husk at du også tilslutte olien blanderen til kaburatoren , og vacumslangen på studsen , .. hvis du gør dette at tilslutter olien til kaburatoren som de fleste gør med denne her model , så lige luk den ene hul af på studsen så den ikke for flask luft, det gør du med en stykke benzinslange du lige sætter på og fastgør også lige skruer en skrue i slangen og sætter spænder på igen der så den er 100% tæt ,

http://www.scooter-dele.dk/produkter/karburator/karburator-1214mm-nc-nc03212.htm

• #21   8. feb 2021 Har flere kaburator liggende til hot, som du kan få til god pris hvis det var nået

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#22   8. feb 2021 BP tuning.. Passer den ellers lige på bortset fra olie??

• #23   8. feb 2021 #22
    Det er Kina lort og den er ikke lovlig.
    Den originale er 10mm bred og 12mm høj, inde i.
    Den der linkes til her er 12mm bred og 14mm høj, inde i.

• #24   8. feb 2021 #22
    Ja det gjor det ved dem jeg har lavet gennem tiden , jeg har aldrig hørt brok om dem efter folk fik den på ,
    smiley

• #25   8. feb 2021 #24
    Ja, den passer lige på, men den er ikke lovlig...!
    Hullet er alt for stort.

• #26   8. feb 2021 #22

Jeg målte lige min kaburator fra min gamle 45 pgo , den er købt i 1998 den pgo 45 , eller jeg har motor og stellet i nu , kaburator passer med de mål som den i linket har ....
    og mund ikke 2mm går an uden ar kan ses eller mærkes på testen

Til Tommy : Hvad for du ud at råbe sådan op , jeg taler slet ikke til dig

• #27   8. feb 2021 #22

Jeg kan godt stå inde for ham der skriver der har flere kaburator til Hot 50. Han er real og hans produkter virker ... så hvis du overser brugt så kan du stole på ham

Det er ham her Julius #21

• #28   9. feb 2021 #26
    Jeg råber ikke op.
    Så havde jeg skrevet med caps lock.

Jeg gør blot opmærksom på at karburatoren ikke er lovlig.
    Den vil dog ikke give en skid i HK, udover en mere besværlig gasgivning, hvis man har tragten monteret.

Det er bedre med en brugt original, hvis den skal være lovlig.
    Hvis den ikke skal være lovlig, så er den fra NC fin nok.

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    feb 2021

#29   9. feb 2021 Har idag overgivet mig og købt en brugt original karburator.. Satte den på og startede op.. Slet ingen problemer. Så den køre bare

• #30   10. feb 2021 Super duper ... jammen så alt ved det normale , pgo kaburator har det desvære lidt med at blive slidte med tiden

Kommentér på:
Benzin løber ud i luftfilter

Annonce