{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Skift af krumtap på yamaha neos 2 takt 2008 {{forumTopicSubject}}

Hey sg jeg var så stort et fjols at jeg havde glemt at min milwaukee slagnøgle
Stod på Max da jeg skulle skrue møtrikken på så jeg ødelagde gevindet på krumtappen
Så jeg vil gerne have gode ideer til hvordan man bedst kan skifte sådan en
Har aldrig gjort det før hvad skal jeg bruge?. Jeg overvejer at købe en
Brugt krumtap da jeg ik lige vil bruge alt for mange penge jeg har alt værktøjet
I orden men vil gerne vide hvad jeg skal bruge tænker at det er et nålleje pakningsæt
Lejesæt og krumtap men vil gerne have en med god erfaring

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af krumtap på yamaha neos 2 takt 2008
  • #1   19. sep 2020 her det er det du skal bruge og noget godt benzinfast flydende pakning og godt fedt til olie pumpen og en ny møtrik til krumtap som du nu har smadret

profilbillede
  • #2   19. sep 2020 Tak Brian jeg tror at jeg køber en brugt krumtap og køber delene ved kgi smiley
    Men hvor har været dum at glemme at min akku slagnøgle stod på Max
    Og vil helst gøre det så billigt som muligt jeg har smidt de første 600 kroner i den på en original udstødning og der er nummerplade på den så det bliver meget dyrt alligevel men nogen gange skal man mærke det på den hårde måde smiley

• #3   19. sep 2020 det er dumt at spare på leger og krumtap jeg ville ikke bruge en brugt krumtap på en maskine som skal køre hverdag

• #5   19. sep 2020 Brian vil selvfølgelig heller ikke spare på lejer og der er jo forskel på om jeg kører voldtunet eller lovligt det er noget pis jeg har rodet mig ud i og hvad kan der ske ved at købe en brugt krumtap hvis der ikke er slør i? Og jeg har en masse andre scootere har 4 hot 50 men har aldrig skiftet krumtap men jeg ved jeg kan har rodet mig ud i noget værre

• #6   19. sep 2020 det er jo en smags sag hvad man vil gøre men det er ikke slemt bare smid krumtap i fryser i en pose i 3 timer ca så falder lejrer lige på også krumtap med lejer i fryser igen i 2 timer også varm blokken op så falder det hele sammen men du skal være hurtig med at samle blok halvdelen også dask krumtap en på hver side så den ikke sidder i spænd

• #7   19. sep 2020 Tak Brian men ved du hvordan man adskiller blokken uden at ødelægge den?

• #8   19. sep 2020 skrue alle skruer ud og slå på krumtap den er jo død

• #9   19. sep 2020 Det ved jeg godt men kommer lejerne med ud?

• #10   19. sep 2020 nogle gange ellers skruer du en selvskærene skrue i simringe og trækker dem ud og tager en top som er lige så stor som du kan og slår lejer ud

• #11   19. sep 2020 Tak Brian men hvor dum kan jeg være at lave den fejl med akku slagnøgle?

• #12   19. sep 2020 åbent nok

• #13   19. sep 2020 Så må jeg håbe at jeg får det til at virke og fremover huske at tjekke hvor meget min slagnøgle står på den kan slå op til 339 nm

• #14   21. sep 2020 Mht flydende pakning kan jeg andbefale Wurth Sabesto. Det det er virkelig nemt at arbejde med og holder godt. Jeg har samlet motoren på min Sonic med det.

Og fremgangsmetoden jeg har brugt da jeg samlede blokken

Startet med at sætte lejerne på krumtappen Se evt Speedlines vinter projekt hvor de lavede pgoen og så afsnit 2

Så begynder jeg derefter at varme den store blokhalvdel op indtil den er så varm at en spytklat skal begynde at syde.

Derefter sætter jeg bare krumtappen med lejerne i. Husk at vende krumtappen rigtigt. Den med strålerne skal vende ned af i den store blokhalvdel

Efter dette smører jeg flydende pakning på pakfladen på den store blokhalvdel. "Kun lige npk til at pakfladen er farvet.

Så varmer du den lille blokhalvdel op til den er så varm at en spytklat begynder og syde. Når den har den rette temperatur er det bare at sætte den over på den store blokhalvdel.

Jeg vil dog opfordre dig til at bruge en tang til at løfte den lille blokhalvdel med. På nær hvis du har meget hård hud på fingrene da det er hele blokken der er varm

• #15   24. sep 2020 Køb da en snitbakke og red gevindet i stedet for...

• #16   24. sep 2020 Har prøvet men det hjælper ikke har alt værktøj så jeg behøver ikke at købe smiley

Kommentér på:
Skift af krumtap på yamaha neos 2 takt 2008

Annonce