{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

David H
David H
Tilmeldt:
18. maj 2005
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6

Suzuki Estilete HJÆÆLP.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg vil lige starte med at sige at jeg er totalt nybegynder, og lige har fået min første scooter, så stiller en masse dumme spørgsmål, så håber i bærer over med mig smiley

Jeg har købt en Suzuki Estilete, 45 udgave, den er ret smadret, men det skal jeg jo igang med at få gjort noget ved smiley

Den har kørt 9000 km, uden noget videre vedligehold, så først og fremmest skal den ha ny olie, nyt tændrør, jeg skal ha tjekket bremser og dæk osv, er der andre ting der lige skal ordnes her og nu af basale tekniske ting? Batteriet lækker en masse væske, er det ikke bare bedst at hyle det ud og købe et nyt?

Den er totalt standard, og er ikke interesseret i at tune den, men den skal ha pillet skiven, det skal jeg finde en der kan klare for mig fordi jeg ikke har værktøjet til det, men udstødningen er helt rådden af rust, så den skal også skiftes, hvis jeg køber en ny udstødning fjerner jeg så ikke automatisk resten af begrænsningerne? Jeg skal køre halvlangt på den hver dag, og kommer hjem igen normalt om natten, og støj er ikke særlig velkommen her hvor jeg bor, så hvilken udstødning skal jeg vælge til en motor der er standard, den skal bare passe til det og gøre scooteren så lydløs så mulig samtidig, for at være helt umulig må den jo også godt se lidt godt ud hvis der er nogen der gør det der samtidig opfylder de andre kriterier?? smiley

Når alle begrænsningerne er fjernet skal den så også ha nye ruller? Om ikke andet pga slitage? De kan vel lige så godt blive skiftet nu den alligevel skal skilles ad og ha pillet skiven, hvilken vægt skal jeg ca. gå efter dér?

Jeg kunne godt tænke mig at skifte til sådan en sidestøttefod, er der nogen problemer med det? Tænker her på at i instruktionsbogen står der at den kun kan starte med kickstarter hvis der er den originale støttefod på?

Ejeren sagde at den ikke kunne lade, og der er også noget rod i det elektriske, kontrollamperne virker ikke, forlygte, nummerpladelys osv virker heller ikke, kun blinklys og bremselys virker, er der nogen der har et bud på hvad der er galt? Om der er en sikring eller et multistik eller noget der kan gi præcis det her problem?

Som det er lige nu vil den næsten ikke starte, men håber at hvis man skifter tændrør og batteri og sådan nogle ting at det hjælper på det, skal også ha kigget til luftfilteret osv, har først lige fået den hjem her til aften, ellers nogen gode ideer?

Kan man overhovedet få hvide/farvede glas til lygterne til den? Synes jeg har kigget på scooter-shoppen, speedup, Speedline og alle mulige andre sider igennem, men kan ikke lige finde så mange ting til den smiley

Håber på Jeres hjælp og undskylder for alle de spørgsmål, håber bare at få nogle gode input, har støvsuget usenet for svar, og kan læse mig til hvilke udstødninger der er nogenlunde, og hvilke der larmer og er lydløse osv, men lidt svært at finde noget helt specielt til den her model, så håber I har nogle gode ideer, tusind mange tak for AL hjælp indtil videre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Estilete HJÆÆLP..
  • #1   18. maj 2005 Dit kan risikere dit el net er fuked....
    Hvis det ikke hjælper med at skifte tændrør så kan det være dit svinghjul er slidt.
    Man kan godt både have center og side stytteben, men jeg har kun side og bruger kun kickstarteren... Gir ikk mig nogen problemer.
    Jeg kører med en Gianelli GO udstødning men jeg ville sige ud bare ska købe en billig udstødning hos fx www.kgi.dk til en 3-400 kr


  • #2   18. maj 2005 med rullerne ville jeg sige du bare sku sætte samme størrelse om der allerede er i...

  • #3   18. maj 2005 Batteri, bremseklodser, ruller og sidestøttefod ka du få hos thansen... Der ka du også få udst.

    Ellers ka du altid få ting hjem hos den lokale mc-shop men der koster det så lige et hak mere i prisen...

    Og det ville nok være en ide at finde en til at hjælpe dig med ringen og lige til at kigge igennem elnet...


  • #4   18. maj 2005 og lisom med street er det svært at finde reservedele nogen steder, ka næsten kun købe originale dele(mc-shop) og der koster det...


  • David H
    David H Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6
    #5   18. maj 2005 Tak for svar! smiley

    Prøver at kigge lidt efter en billig ny udstødning, håbede bare at finde en der var lidt fed i designet med noget chrom og sådan, men man kan vist ikke få alt smiley

    Ved ikk om rullerne fejler noget, men får skiftet dem nu den alligevel skal skilles ad smiley

    Mht. Thansen.. Har kigget lidt på deres side, og de har jo en masse ting, og rimeligt billigt også, er det okay kvali eller? Har bare hørt så meget dårligt om dem, så havde mere eller mindre droppet at handle hos dem smiley Er der nogen bestemte af de udst. som Thansen har man skal gå efter?

    Håber på at få fikset elnettet, prøver at skille den ad, er naiv nok til at tro det måske bare er en ledning eller noget der er løs, kunne da lige få forlygten til at blinke et splitsekund da jeg lige rodede med den, så måske er den ikke helt død smiley


Kommentér på:
Suzuki Estilete HJÆÆLP..

Annonce