{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

David H
David H
Tilmeldt:
18. maj 2005
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6

Suzuki Estilete HJÆÆLP.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg vil lige starte med at sige at jeg er totalt nybegynder, og lige har fået min første scooter, så stiller en masse dumme spørgsmål, så håber i bærer over med mig smiley

Jeg har købt en Suzuki Estilete, 45 udgave, den er ret smadret, men det skal jeg jo igang med at få gjort noget ved smiley

Den har kørt 9000 km, uden noget videre vedligehold, så først og fremmest skal den ha ny olie, nyt tændrør, jeg skal ha tjekket bremser og dæk osv, er der andre ting der lige skal ordnes her og nu af basale tekniske ting? Batteriet lækker en masse væske, er det ikke bare bedst at hyle det ud og købe et nyt?

Den er totalt standard, og er ikke interesseret i at tune den, men den skal ha pillet skiven, det skal jeg finde en der kan klare for mig fordi jeg ikke har værktøjet til det, men udstødningen er helt rådden af rust, så den skal også skiftes, hvis jeg køber en ny udstødning fjerner jeg så ikke automatisk resten af begrænsningerne? Jeg skal køre halvlangt på den hver dag, og kommer hjem igen normalt om natten, og støj er ikke særlig velkommen her hvor jeg bor, så hvilken udstødning skal jeg vælge til en motor der er standard, den skal bare passe til det og gøre scooteren så lydløs så mulig samtidig, for at være helt umulig må den jo også godt se lidt godt ud hvis der er nogen der gør det der samtidig opfylder de andre kriterier?? smiley

Når alle begrænsningerne er fjernet skal den så også ha nye ruller? Om ikke andet pga slitage? De kan vel lige så godt blive skiftet nu den alligevel skal skilles ad og ha pillet skiven, hvilken vægt skal jeg ca. gå efter dér?

Jeg kunne godt tænke mig at skifte til sådan en sidestøttefod, er der nogen problemer med det? Tænker her på at i instruktionsbogen står der at den kun kan starte med kickstarter hvis der er den originale støttefod på?

Ejeren sagde at den ikke kunne lade, og der er også noget rod i det elektriske, kontrollamperne virker ikke, forlygte, nummerpladelys osv virker heller ikke, kun blinklys og bremselys virker, er der nogen der har et bud på hvad der er galt? Om der er en sikring eller et multistik eller noget der kan gi præcis det her problem?

Som det er lige nu vil den næsten ikke starte, men håber at hvis man skifter tændrør og batteri og sådan nogle ting at det hjælper på det, skal også ha kigget til luftfilteret osv, har først lige fået den hjem her til aften, ellers nogen gode ideer?

Kan man overhovedet få hvide/farvede glas til lygterne til den? Synes jeg har kigget på scooter-shoppen, speedup, Speedline og alle mulige andre sider igennem, men kan ikke lige finde så mange ting til den smiley

Håber på Jeres hjælp og undskylder for alle de spørgsmål, håber bare at få nogle gode input, har støvsuget usenet for svar, og kan læse mig til hvilke udstødninger der er nogenlunde, og hvilke der larmer og er lydløse osv, men lidt svært at finde noget helt specielt til den her model, så håber I har nogle gode ideer, tusind mange tak for AL hjælp indtil videre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Estilete HJÆÆLP..
  • #1   18. maj 2005 Udstødning: Køb en lovligligende... de larmer ikke mere end std.

    Det er ikke noget problem med at starte, hvis der ikke er sidestøttefod på...

    til startproblem, så prøv at skifte batteri og tændrør... som du selv skriver


  • kenneth j
    kenneth j Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 33
    #2   18. maj 2005 køb en proma legal udst. den ligner en std. og larmer ikk mer end en std....

  • David H
    David H Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6
    #3   18. maj 2005 Tak for svar! smiley

    Har kun lige kørt en hurtig tur på den, brugte 20 min eller noget på at få den til at starte, og lidt svært at køre for meget her i byen nu det er ved at blive mørkt når lyset ikke virker *G*

    Den gik helt vildt dårligt lige først, men da den blev lidt varm gik den rigtig godt, fik at vide at selvstarteren ikke virkede på den, men den snurrede nu fint, men lød ikke særlig godt, men den startede da til sidst smiley

    Prøver at kigge på de udstødninger I foreslår, håbede bare man kunne få en med noget chrom og sej muffler, håber at lave den rimeligt fed at se på, og den originale og dem der ligner er lidt kedelige synes jeg lige umiddelbart smiley Ja selve lyddæmperen er ikke så rusten igen, bare grim, men det forreste rør (forrøret?) er helt næsten gennemtæret, så jeg tror det er nemmere at købe en helt ny udstødning, især hvis man man skal svejse på den originale for at fjerne begrænsere som jeg har læst mig til man skal smiley

    Mht Batteri. Jeg ved ikk om det var forsegler, er bare det originale der sidder i, men der pisser syre (gætter jeg på det er) ud af den lille slange i bunden når man hælder den lidt til hver side, så er ikke så glad for at beholde det der sidder i (hører med til historien at det er pakket ind i pap af den foregående ejer, så han vidste nok godt det var noget galt)..

    Sidder der en sensor der mærker om centerstøttebenet er oppe eller ej? og skal den pilles af eller skal der gøres noget bestemt ved den når man sætter sidestøtteben på? (Kan ikke lige forestille mig jeg får brug for centerstøttebenet mere, så piller det nok af, det er også rustent og grimt alligevel smiley )

    Håber bare det elektriske er til at lave uden at det koster en formue smiley


Kommentér på:
Suzuki Estilete HJÆÆLP..

Annonce