{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Måle kompression {{forumTopicSubject}}

Er der en af jer garvede gutter der roder meget med 2 takt, der kan fortælle mig hvor høj en kompression jeg burde måle hvis alt er ok? Scooter er en pgo ligero 45 fra 07 tror jeg nok, den er helt original/standard. Jeg har en kompressionsmåler, men ved ikke hvad tallene ligger på for cylinder/stempel der er ok og hvor er grænsen hvor man bør skifte til nyt?. Den har kørt 9300km, den kan næsten ikke slæbe sig igang når den er varm men over de 20km/t trækker den fint. Så i samme ombæring som jeg renser karburator (håber fejlen ligger her) vil jeg lige måle kompressionen og enten udelukke fejl eller opdage en fejl. Men skal jo bruge nogle tal at gå ud fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måle kompression
  • #2   21. nov 2019 Mellem 9 og 12 bar.

    Kommer du under 9 bar så begynder problemerne at opstå.


  • #12   21. nov 2019 Nu skal jeg ikke kunne udtale mig om hvad der er diskuteret men det er jo forskelligt hvad producenterne anbefaler. Mig bekendt svinger det fra 90-145 psi ca 6-10 bar. Og så kan man få cylinder kits der giver helt op omkring 215psi men det kommer man næppe til at finde på et originalt knallert cylinder

  • #13   21. nov 2019 Fks en Suzuki rmx har kompressionsforhold et 8.6:1 og en Yamaha jog r har 10.6:1 der vil også være forkert på hvad de levere. Helt vildt bliver det med en Diesel bil der er kompressionsforhold et 20-30:1 og der er bartrykket også meget højere

  • #14   22. nov 2019 Hvis den trækker fint over 20kmt, så fejler din kompression ingenting.
    Skift dine ruller.
    Eller start med at tage dem ud og tag et billede.


  • #15   22. nov 2019 Den har nye 7g ruller, ny rem og ny varioskål og nye nylonstyr. Og det gjorde ingen forskel, den skal stadig skubbes igang for at komme afsted. Den dør bare når man giver gas og man må motionere gashåndtaget lidt før den stiger i omdrejninger samtidig med at man skubber den igang.

  • #16   22. nov 2019 #15
    Skru din luftskrue en halv omgang med uret.

    Du har en ødelagt kobling eller du mangler en shimskiver i dit vario.
    Jeg hælder mest til en fejl på koblingen.

    Måske din nye rem har en bredde der er for bred.
    Jeg har selv pillet lidt med forskellige remme og forskellige længder.


  • #18   23. nov 2019 Alle dele der er udskiftet, er med originale dele. Den skal på ingen måder tunes, vil gerne beholde mit kørekort. Dog lagde jeg mærke til at blæserhjul var mast lidt flad på anlægsfladen, det kan jo godt gøre at den er 1 mm længere inde end den skulle være. Nu har jeg set de videoer, og det hjalp mig ikke rigtig. Den skal bare køre som da den var ny. Men vil prøve at købe en ny blæserskål og nogle lettere ruller. Hvis det ikke løser problemet, hvor skal jeg så fejlsøge i kobling? Det er 20 år siden jeg sidst rodede med knallert/scooter, og vil helst ikke bare skifte dele i vildskab indtil jeg er heldig og ramme den rigtige del smiley

  • #19   23. nov 2019 Hvad har du målt kompressionen til?

  • #20   23. nov 2019 Ser du, jeg ligger lige pt med meget ondt i ryggen pga 2 diskusprolaps. Så har ikke fået kigget på den endnu, håber jeg kan holde ud at gøre det imorgen.

  • #21   23. nov 2019 Ja for når du har værktøjet til at måle med, så er det da helt klart der du skal starte, før du smider en masse penge efter dele som muligvis ingenting fejler.

    God bedring smiley


Kommentér på:
Måle kompression

Annonce