{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Derbi Senda kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej Herinde.
Jeg har problemer med at få knægtens Derbi til at starte efter hærværk på skolen. Nogle mente åbenbart det var sjovt at pisse i tanken.

Jeg har skiftet karburator og renst tanken og købt nye pakninger til cylinder og topstykke samt membran. Jeg har også købt nyt stempel da den var færdig havde varmesat sig (mekanikeren sagde cyllen så ok ud)

der er fin gnist og benzin (har også prøvet med startspray uden held)
dog er kompressionen kun på 70 psi/5 bar og det syntes jeg måske er i underkanten.

Håber der er nogle herinde der kan guide mig i rentning af en løsning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi Senda kan ikke starte
  • #1   21. sep 2019 5 bar er ALT for lidt.
    Under 8 så begynder problemerne at opstå, så jeg plejer at sige 9 bar skal der være på en sund standard motor.

    Måske din cylinder ikke er så god alligevel?
    Er der fine honingsridser i den? eller er den helt blank?


  • #2   21. sep 2019 Hej Henrik. Den kører standart ikke lavet ulovlig.
    Vil du anbefale at prøve ny cylinder kit, eller hvad kan ellers være skyld i manglende kompression?


  • #3   21. sep 2019 Den kan også være utæt ved simmeringene og ved pakningerne, men jeg syns som oftest det er cylinderen som er død når kompressionen er væk.

  • #4   21. sep 2019 Er Simmeringene selv til at skifte ?

    Cylinder kan jeg godt selv klare smiley


  • #5   21. sep 2019 Prøv for sjov at hælde lidt 2 takts olie ned oveni stemplet. Hvis du derefter kan få en højere måling på kompressions testen så er det helt sikkert cylinderen der er færdig. At pakdåserne er defekt burde ikke påvirke en kompressions test.

  • #6   22. sep 2019 Hej KP. Så har jeg prøvet dit trick med olien, og så kom kompressionen op på 9,5 bar/140 psi smiley

    Det må vel så kunne tolkes sådan at det er et nyt cylinder kit der skal til, simmeringene og pakning burde jo så være ok?

    Det er så heldigvis også noget jeg selv kan klare, tak for hjælpen foreløbigt, og jeg skal nok venne retur med resultatet når jeg har fået det skiftet.


  • #7   23. sep 2019 Noget lugter ihvertfald af at tolerancen ikke passer eller st du har en rille hvor trykket fiser ud. Held og lykke med det. Ned pakdåserne burde intet fejle

  • #8   6. okt 2019 Hej. Så har jeg fået skiftet cylinder og topstykke samt stempel, købte dette kit ved mopedspeed

    https://www.mopedspeed.dk/media/catalog/product/cache/1/image/550x367/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_5339_1/cylinder-40mm-derbi-31.jpg

    Nu starter den fint igen, mangler bare lidt finjustering af tomgang/karburator.

    Men Men men nu står jeg så med det problem at der løber kølervæske ud ved toppen af pinboltene når jeg fylder kølervæske på smiley Den kan stadig starte uden problemer.

    Nogen der har et bud på hvad jeg kan/skal gøre ??

    Har også skiftet olie på den så den skulle være klar til nogle nye super kilometer smiley


  • #9   6. okt 2019 Sidder der ikke o ringe rundt om hullerne i topstykket?

  • #10   6. okt 2019 Hej KP. Nej det gør der ikke. mener du for oven når jeg spænder møtrikkerne? eller mener du indeni når jeg sætter topstykket på cylinderen? Her er der en stor oring foruden på topstykket.

    Men når den stadig kan starte uden problemer så kommer det vel ikke videre ind i motor?

    kan jeg bare sætte fire oringe på ved møtrikkerne tror du?


  • #11   7. okt 2019 Der kommer intet ind det skal du ikke frygte. Mener nu helt bestemt at der skal o ring rundt om pindboltene. Nej du må ikke ligge noget under møtrikkerne andet end en kobberskive

  • #12   7. okt 2019 Består din toppakning af en oring eller en stor plade der dækker der hele? Og du har vel ikke genbrugt pakningen?

  • #13   7. okt 2019 Så lige dit link det havde jeg ikke set før. Så forstår eg jeg da først at den ikke lukker tæt med den pakning. Den er værdiløs. Altså den inde i midten. Så kan du næsten være sikker på at der også læber vand i motor. Dit topstykke skal kun være meget meget lidt skævt før vandet pibler igennem. Og din oringspakning begynder at klemme før midterpakningen gør.

  • #14   7. okt 2019 Hej KP. øv øv, siger du at mit helt Nye cylinder kit er til lossepladsen? smiley det var træls på jysk.

  • #15   7. okt 2019 Skal jeg så have lukket olie af motor? hvis du siger der er kommet kølervæske I den også. men kan den godt starte hvis der kommer vand ind ved toppakning?

  • #16   7. okt 2019 Du skal finde en ordentlig toppakning. Det er toppakningen den er galt med. Der er ikke vand i olien hvis der er vand nogle steder kan det være i krumtapshuset

  • #17   7. okt 2019 Ok, hvor dan finder jeg ud af om der er kommet vand I krumtaphuset? og har du en ide til hvilken toppakning jeg så bør vælge?

    Takker mange gange for de hjælpen.


  • #18   8. okt 2019 Jeg ville vælge den originale store sorte pakning. Hvordan ser topstykket ud på din cylinder?

  • #19   8. okt 2019 Hej KP. topstykket ser således ud



    profilbillede
  • #20   8. okt 2019 og jeg tænker måske at bruge denne toppakning, hvor jeg så ikke ligger gummi ringen i rillen yderst på topstykket, det eneste jeg så risikerer er vel at den bliver utæt ud mod ydersiden, og det er vel bedre end at det løber ned i krumtaphuset.

    Dog er denne toppakning jo lidt tykkere end alu pakningen der fulgte med, vil det give nogle problemer?



    profilbillede
  • #21   8. okt 2019 Der er da plads til oringe i dit topstykke ved hullerne? Ja jeg ville også gå med sådan en pakning men det ser godt nok tyndt ud ved anlægsfladerne omkring hullet

  • #22   8. okt 2019 Når du siger anlægsfladerne omkring hullet, mener du så pindbolt hullerne? så ja smiley

  • #23   13. okt 2019 Hej. Her kommer opfølgning på ovenstående. Prøvede en anden toppakning med ligeså dårligt resultat.
    Derfor har jeg nu pillet sættet af og returneret det til mopedspeed og får pengene retur, ok service fra dem.

    Så har jeg købt et nyt sæt fra Speedline, deres standart 50ccm top performance støbejerns cylinderkit hvor der bruges o-ringe som toppakning, og det er installeret og virker upåklageligt. Dog har knægten ikke kørt på den endnu pga. fladt fordæk, men den starter og går super fint I tomgang efter justering, med perfekt gasrespons.

    Takker mange gange for hjælpen, vil helt sikkert bruge dette forum ved mit næste problem.


  • #24   13. okt 2019 Dejligt at det kom retur. Pas nu på at den ikke kommer til at køre magert fra start så ender du samme sted som hvor du kom fra smiley

  • #25   16. okt 2019 Hej KP. vi var ude at køre en tur på Derbién i dag, bare halv gas for lige at køre cylinderen til gik også fint de første 10 km. indtil første større bakke, her ville den ikke trække ordentligt op, og gik stort set i stå, hvorefter vi ikke kunne få den til at trække. så knægten måtte skubbe den hjem.

    Den røg en del under kørslen, men ikke mere end min gamle kreidler også gør.

    kørte med dyse 100, nok lige stor nok til standart 50 cc opsætning.

    nu efter han kom hjem kan den sagtens starte igen og gå i tomgang samt tage gassen. Hvad tror du kan være problemet ??


  • #26   17. okt 2019 Den dyse er alt for stor. Du kan godt hoppe ned i en 80'er imens at du kører til hvis den er helt begrænset.

  • #27   17. okt 2019 Op af rigtig stejle bakker er det meget normalt at man skal ned i de lave gear og kravle op. Vi har en bakke omkring hvor jeg bor den har en stigning på 23% det foregik i 1 gear med 10km/t på min gamle rieju da den var lovlig.

  • #28   17. okt 2019 Hej KP. Bare underligt at vi ikke kunne få den til at køre bagefter, ligesom om den var druknet eller noget.

    Men min skræk går selvfølgelig på om det kan være cyllinderen der er gået til.

    Vi kører til Speedline og køber et dysesæt I dag og så prøver jeg at sætte en dyse 80 I

    Hvordan med luftfilter, syntes ikke den originale vil side ordentligt, men sntes alle fraråder ewn powerfilter


  • #29   17. okt 2019 Ingen powerfilter nej. Den vil også drukne i overflod af benzin med en dyse 100. Du må dele er billede af hvordan filteret sidder

  • #30   20. okt 2019 Hej KP.

    så har jeg fået ordnet filteret (det originale) og købt ny membran (kunne se lidt igennem den anden. Men kan stadig ikke få den til at køre anden i tomgang, jeg har prøvet adskillige dyse størrelser og også at flytte nålen frem og tilbage uden held.

    Har også tjekket benzin hanen, og endog prøvet med en anden tank.

    Jeg har haft pillet cylinderen af bare for at være sikker på det ikke var den, men den ser fin ud både stempel stempelringe og det hele.

    Nu her til morgen opdager jeg så at der drypper benzin ud ved tændingen, det har jeg ikke set tidligere. Hvad kan det skyldes? er det noget utæt simmering vi er ude i?

    Jeg har snart kun grå hår tilbage smiley

    Alle i andre eksperter er også mere end velkommen til at komme med hjælp.


Kommentér på:
Derbi Senda kan ikke starte

Annonce