{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Uffe L
Uffe L
Tilmeldt:
9. jul 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Start problem PGO {{forumTopicSubject}}

Min knægt har kørt uden 2. Taktsolie på sin PGO DR. Big (2006)???? Jeg har skiftet stempel, cylinder, topstykke og tændrør. Men den vil ikke starte.
Har dog fået gang i den, med diesel/benzin start spray, men den går hurtigt ud.
Opserverede at tændrør var knastørt efter flere startforsøg, virker som om den ikke får benzin op. Men jeg har ikke haft noget af det skilt ad og det virkede jo også for “uheldet”
Nogen erfaringer med problem og reperation efter “tør kørsel” ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problem PGO
  • #1   9. jul 2019 Du har skiftet topstykke, og stempel uden at skille den ad .. a hvad hahaha?

    Hvis dit tændrør er knas tørt, så får den jo ikke benzin som du siger, så enten er der noget galt i indsugningen, ellers mangler der komprision


  • #2   9. jul 2019 Du er sikker på du har samlet det korrekt? Vendt topstykke, stempel osv rigtigt?
    Og så skal karburator tilbage til grundindstilling, som er 2 omgange ud, på tomgangsskruen, og 1½ omgang ud, på luftskruen.


  • Uffe L
    Uffe L Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   9. jul 2019 Pilen på stemplet er vendt nedad, imod udstødning. Cylinderen kan vel kun vende en vej.

  • #5   9. jul 2019 Jo, cylinderen kan kun vende en vej smiley
    Men hvor om er, så kunne jeg heller ikke starte min pgo da jeg skiftede cylinder for nogle måneder siden. Så blev jeg knotten, lod den stå, og så startede den første gang om morgnen. Spørg ikke hvorfor.


  • #6   9. jul 2019 Prøv lige at sprøjt lidt Benz ind igennem hullet til tændrør og så hurtigt skru tændrør på igen og så prøv at start den, hvis ik det allerede er prøvet smiley

Kommentér på:
Start problem PGO

Annonce