{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Peugeot Tweet driller {{forumTopicSubject}}

Goddag ærede Scootergalleri.
Jeg er den ulykkelige ejer af en drilsk Peugeot tweet RS knallert som har gået lidt ujævnt på det seneste, og nu har store problemer med at holde sig igang.
Den er ny serviceret hos mekanikeren, men han har ikke kunne løse problemet.

Den har igennem længere tid klikket ved drej af styret, og en morgen på vej på arbejde døde en sikring så benzinmåler og blinklys og bremselys stoppede med at virke, så røg den til mekanikeren, som tidligere også har kigget på den da den kort efter opstart gik så ujævnt at den spruttede og skød ud af udstødningen og kunne ikke tage gas, og døde. Det løste mekanikeren ved at skille el samlinger af og give fugtfortrængende spray og kunne ellers ikke finde noget defekt. Men tilbage til den morgen med sikringen, han skiftede sikring og gav mere fugtspray, og gav den en gang service. Men det hjalp ikke, dagen efter døde den helt på vej hjem og ville ikke starte.
Så kom den til mekaniker, som ikke kunne få den til at gøre det igen, den kørte bare. Så han rensede karburator og skiftede benzinfilter, for at se om det kunne afhjælpe det. Det gjorder det ikke.
Da jeg kørte hjem fra mekaniker, begyndte den igen.
Den taber pusten midt i det hele, den kører perfekt og godt noget af tiden, og LIGE PLUDSELIG, så begynder den at hakke, som om den ikke får strøm eller benzin, og den dør langsomt og hakkende. 10 sekunder til 2 min efter er den klar igen på uforklarligvis.
Min mekaniker har givet op, han kan ikke lave den. Jeg har selv nu prøvet at skille fronten ad, for at komme ind og finde klikke lyden som tidligere beskrevet, det viste sig at være ledningen til blinklysrelæet der blev klemt op mod spændingsregulatoren når styret blev drejet til siderne, der var gnubbet hul på ledning så det spruttede. Det er nu labbet med en fornuftig lag elektriker tape, samt har sat ledningen en anden vej igennem fronten så den ikke kan klemmes.

Så troede jeg at den var klar og alt var løst. Men desværre, så hjalp det ikke en skid. Har kørt et par ture idag på den. Den kører fint 10-15-20 min, også begynder den at gå ujævnt, for måske, at dø helt, eller kører videre som intet er hændt. JEG ANER IKKE HVAD DER ER GALT. Og det går min mekaniker heller ikke.
Er der nogen kloge hoveder herinde som kan give et tip eller to om hvad der kunne være galt?
Jeg har prøvet at skifte CDI enheden ud med en ubegrænset, men så vil scooteren slet ikke starte.
Den originale CDI sidder i, variator begrænsningen er pillet af, ellers er den original.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Tweet driller
  • #1   30. mar 2019 Har du prøvet noget så simpelt som, ny tændrør + tændrørshætte? Det er før set at det fejler periodisk, alt efter om scooteren er kold/varm, fugtig/tør.

  • #2   31. mar 2019 Den har fået skiftet tændrørshætte lige før jul, da den næsten var tæret over, og tændrøret er helt nyt (under 2 uger gammel), men kan en tændrørshætte gå til så hurtigt? Altså på 3 måneder? Isåfald ville det jo være en let løsning, men regner med mekanikeren har tjekket det.

  • #3   31. mar 2019 Ja de kan godt fejle så modstanden i dem ikke er rigtig.
    Kørte den bedre sidst den blev skiftet? Så er det måske værd at skifte den igen?
    Men jeg tænker også, hvis hætten næsten er tæret over, så er det nok en god ide at skifte tændkablet også.
    Under alle omstændigheder så er det en billig og let udskiftning, så det er da værd at prøve.


  • #4   31. mar 2019 Okay, men kan det vise sig så tilfældigt? Kan sagtens kører 15-20 min uden at mærke det mindste, også pludselig er alt bare noget lort og knallerten vil intet, også ud af det blå kører videre som om intet er galt? Sidst det blev skiftet, der kunne den næsten ikke starte, og hvis den kom igang gik den trægt konstant, ikke periodisk. Der var samtidig også en udstødningsventil der havde sat sig i lukket position samt chokeren var indstillet forkert.
    Men det er noget jeg vil kigge nærmere på smiley


  • #5   5. apr 2019 Nu er scooteren iorden. Det viste sig at en kabelsko på den ene ledning til tændspolen var meget løs og irret og havde brandsår på lederen på spolen. fik dem skiftet og slebet lederne og nu kører bæstet upåklageligt.

Kommentér på:
Peugeot Tweet driller

Annonce