Pgo dr Big varmeproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej
Alle begrænsninger er taget og har altid kørt sådan uden “synderlige” problemer.....
Scooteren er fra før 2006...
Men, ældre DR Big (38000 km) begyndte at blive lidt sløg efter de mange kilometer, så besluttede at give den ny krumtap og krumtaps lejer..
Ny stempel og en ny cylender og div nye pakninger og nyt tændrør..
MEN, nu døjer den med varmeproblemer efter de nye dele????
Den har aldrig haft varme problemer før.
Når den er kold starter den fint op på 8000 rpm og køre fint 70km/t...
Efter blot 3-5 km dør den i omdrejninger til 7000 og farten falder til 60km/t...
Efter yderlige 2-3 km falder omdrejninger så til 6500 og farten kan komme helt ned til 50km/t??
Den er enorm sløv når den bliver varm og får lidt modvind og møder en lille bakke over 2-300 meter.. så dør den i omdrejninger til ca 6000 rpm og farten kommer ned på ca 50-55km/t what?
Hvad pokker kan være galt?
Så jeg gav den en anden cylender (Racing cylender)
Men der er stadig varmeproblemer.. dog holder den bedre farten nu, med et snit på 60km/t..
Med Racing cylender går den nu fra 9000 rpm til 6700 når den bliver varm og farten falder fra 85km/t til ca 55-60km/t..
Jeg har en km/t45 udstødning på hvor begge begrænsninger er taget væk og har altid kørt sådan.. og udstødning er også lidt slidt men tænker ikke at det er der problemet ligger..
Så fordi jeg har skiftet de her dele har scooteren fået nederen varmeproblemer..
Har i kære scooter folk nogen bud på hvad der kan være galt?
Jeg er fuldstændig lost og aner ikke hvad jeg skal stille op???
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Hvis ikke, så prøv at gå 10 op i dysestørrelse og se om ikke det hjælper på problemet
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
2. Huskede du at smøre simmeringene og krumtappen, inden du satte simmeringene i?
Huskede du at snaske cylinder og stempel godt og grundigt ind i totakt olie, inden du monterede cylinderen?
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
En Dr. Big bruger papirpakning mellem krumtaphusene og ikke flydende pakning.
aug 2016
Følger: 9 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 487
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
Det er 7.5g ruller og dyse nr 84 som sidder i nu.
#2
Ja den blev dyset op til 84
#3
Ja det blev godt smurt alle dele
#5
Nej kørte 2 tankfulde med 30km/t inden den fik bundgas
Der er også sat større luftafblænding (blændrør) i.
Andre ideer til hvad problemet kan være?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
Hov Min fejl..
det er sport cylender og ikke Racing.
Kørte med standart cylender før jeg satte sport cylender på og med samme varmeproblemer..
den køre lidt mere jævn nu men stadig med varmeproblemer:/
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
Syntes tændrør ser fornuftig ud.
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
Nej der er en nummer 6
Tænker du, at jeg skal bytte den
ud med en nr 8 istedet for?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du skal have BP8HS eller B8HS, når du har 70ccm.
Og om sommeren skal du måske endda have et 9er tændrør.
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
Hej Tommy
Det prøver jeg lige og krydser fingre??
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
Den fik 10 nr op til dyse 84.
Jeg har nu kørt en god tur med nr8 tændrør og den køre noget bedre nu..
Der er stadig lidt issues med scooteren, men slet ikke det samme som før..
der er en anelse varmeproblem (tror jeg) hvor motor ikke reager i lidt modvind.. altså hvor farten kan falde til ca 62/65km/t i modvind og ikke reagere Særlig godt og hvor den er lidt sløv i at komme tilbage til 75/80km/t..
Men på min tur kørte den med 8-8100rpm og 80km/t med lidt rygvind Og i modvind faldt den til 72-7300rpm og 60-70km/t..
Så en forbedring med større tændrørs nr..
Pgo dr. Big kan bare ikke li modvind og små bakker!?! Men elsker medvind og godt vejr:)
Men giver det god mening at motor bliver for varm med for lille nummer i tændrør?
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
Det vil måske hjælpe på sløvheden at få en lidt større.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det lyder som om at dine ruller vejer 0,5 gram for meget.
Og så skal du skifte din udstødning hurtigst muligt, til en R-Setup 9K.
Og så skal du forvente at du skal op i dyse 90, når udstødningen er skiftet.
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
Det kigger jeg på og tak.
Er det muligt med en udstødning som larmer lidt mindre end r-setup 9k? Og med nogenlunde samme effekt??
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Nej, ikke rigtig.
Larm og ydelse går hånd i hånd.
Medmindre at du kan gå op i ccm.
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 354
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Den sætter sig tidligst på plads, når motoren er kørt varm og lejerne har været rødglødende, pga for høj friktion.
Og det sker nok efter et par km kørsel.
Trækklods og hammer er totalt No Go, når man arbejder med en krumtap.
feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
scooteren er pt sat på pause og jeg takker mange gange for feedback og de forskellige råd og tips??
Jeg får ikke lige brug for yderlige hjælp foreløbig..
Tak mange gange:-)
Pgo dr Big varmeproblemer