{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Thomsen B
Thomsen B
Tilmeldt:
16. feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40

Pgo dr Big varmeproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej
Alle begrænsninger er taget og har altid kørt sådan uden “synderlige” problemer.....
Scooteren er fra før 2006...

Men, ældre DR Big (38000 km) begyndte at blive lidt sløg efter de mange kilometer, så besluttede at give den ny krumtap og krumtaps lejer..
Ny stempel og en ny cylender og div nye pakninger og nyt tændrør..
MEN, nu døjer den med varmeproblemer efter de nye dele????
Den har aldrig haft varme problemer før.
Når den er kold starter den fint op på 8000 rpm og køre fint 70km/t...
Efter blot 3-5 km dør den i omdrejninger til 7000 og farten falder til 60km/t...
Efter yderlige 2-3 km falder omdrejninger så til 6500 og farten kan komme helt ned til 50km/t??
Den er enorm sløv når den bliver varm og får lidt modvind og møder en lille bakke over 2-300 meter.. så dør den i omdrejninger til ca 6000 rpm og farten kommer ned på ca 50-55km/t what?
Hvad pokker kan være galt?
Så jeg gav den en anden cylender (Racing cylender)
Men der er stadig varmeproblemer.. dog holder den bedre farten nu, med et snit på 60km/t..
Med Racing cylender går den nu fra 9000 rpm til 6700 når den bliver varm og farten falder fra 85km/t til ca 55-60km/t..

Jeg har en km/t45 udstødning på hvor begge begrænsninger er taget væk og har altid kørt sådan.. og udstødning er også lidt slidt men tænker ikke at det er der problemet ligger..

Så fordi jeg har skiftet de her dele har scooteren fået nederen varmeproblemer..

Har i kære scooter folk nogen bud på hvad der kan være galt?
Jeg er fuldstændig lost og aner ikke hvad jeg skal stille op???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pgo dr Big varmeproblemer
  • #2   16. feb 2019 Har du husket at dyse den ind efter de nye dele?
    Hvis ikke, så prøv at gå 10 op i dysestørrelse og se om ikke det hjælper på problemet smiley


  • #3   16. feb 2019 1. Hvilken flydende pakning brugte du mellem krumtaphusene?
    2. Huskede du at smøre simmeringene og krumtappen, inden du satte simmeringene i?
    Huskede du at snaske cylinder og stempel godt og grundigt ind i totakt olie, inden du monterede cylinderen?


  • #4   16. feb 2019 #3
    En Dr. Big bruger papirpakning mellem krumtaphusene og ikke flydende pakning.


  • #5   16. feb 2019 Du har vel ikke bare givet fuld hane inden du har kørt delene til?

  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #6   16. feb 2019 #1
    Det er 7.5g ruller og dyse nr 84 som sidder i nu.

    #2
    Ja den blev dyset op til 84

    #3
    Ja det blev godt smurt alle dele

    #5
    Nej kørte 2 tankfulde med 30km/t inden den fik bundgas

    Der er også sat større luftafblænding (blændrør) i.
    Andre ideer til hvad problemet kan være?


  • #7   16. feb 2019 Større blændrør.

  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #9   16. feb 2019 #8
    Hov Min fejl..
    det er sport cylender og ikke Racing.
    Kørte med standart cylender før jeg satte sport cylender på og med samme varmeproblemer..
    den køre lidt mere jævn nu men stadig med varmeproblemer:/


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #12   17. feb 2019 Det er 70cc cylender og tændrøret hedder NGK B6H S
    Syntes tændrør ser fornuftig ud.


    profilbillede
  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #14   17. feb 2019 #13
    Nej der er en nummer 6
    Tænker du, at jeg skal bytte den
    ud med en nr 8 istedet for?


  • #15   17. feb 2019 B6hs kan kun bruges til std på en Ciao elle lign.
    Du skal have BP8HS eller B8HS, når du har 70ccm.
    Og om sommeren skal du måske endda have et 9er tændrør.


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #16   17. feb 2019 #15
    Hej Tommy
    Det prøver jeg lige og krydser fingre??


  • #17   17. feb 2019 Husk at gå op i dyse, når du skifter til 70ccm.

  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #18   17. feb 2019 #17
    Den fik 10 nr op til dyse 84.
    Jeg har nu kørt en god tur med nr8 tændrør og den køre noget bedre nu..
    Der er stadig lidt issues med scooteren, men slet ikke det samme som før..
    der er en anelse varmeproblem (tror jeg) hvor motor ikke reager i lidt modvind.. altså hvor farten kan falde til ca 62/65km/t i modvind og ikke reagere Særlig godt og hvor den er lidt sløv i at komme tilbage til 75/80km/t..

    Men på min tur kørte den med 8-8100rpm og 80km/t med lidt rygvind Og i modvind faldt den til 72-7300rpm og 60-70km/t..
    Så en forbedring med større tændrørs nr..
    Pgo dr. Big kan bare ikke li modvind og små bakker!?! Men elsker medvind og godt vejr:)

    Men giver det god mening at motor bliver for varm med for lille nummer i tændrør?


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #19   17. feb 2019 Skal lige siges at jeg køre med standart karburator..
    Det vil måske hjælpe på sløvheden at få en lidt større.


  • #20   17. feb 2019 7300 rpm med 70 ccm?
    Det lyder som om at dine ruller vejer 0,5 gram for meget.
    Og så skal du skifte din udstødning hurtigst muligt, til en R-Setup 9K.
    Og så skal du forvente at du skal op i dyse 90, når udstødningen er skiftet.


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #22   18. feb 2019 #21
    Det kigger jeg på og tak.
    Er det muligt med en udstødning som larmer lidt mindre end r-setup 9k? Og med nogenlunde samme effekt??


  • #23   18. feb 2019 #22
    Nej, ikke rigtig.
    Larm og ydelse går hånd i hånd.
    Medmindre at du kan gå op i ccm.


  • #24   19. feb 2019 Tænker på om det kan være at krumtappen ikke er blevet centreret ved at give den et slag med en hammer på en træklods på hver side af krumtaps akslen så den kører gnidningsfrit rundt, hvids krumtappen ikke er blevet centreret kører den stramt og den vil smadere lejerne, den vil sandsynligvis også kører dårligt ind til den sætter sig fast.

  • #25   19. feb 2019 #24
    Den sætter sig tidligst på plads, når motoren er kørt varm og lejerne har været rødglødende, pga for høj friktion.

    Og det sker nok efter et par km kørsel.

    Trækklods og hammer er totalt No Go, når man arbejder med en krumtap.


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #26   19. feb 2019 Den er centreret..
    scooteren er pt sat på pause og jeg takker mange gange for feedback og de forskellige råd og tips??
    Jeg får ikke lige brug for yderlige hjælp foreløbig..
    Tak mange gange:-)


Kommentér på:
Pgo dr Big varmeproblemer

Annonce