{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Ny cylinder 50cc {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Skulle have skiftet stempelringe i dag, blot for at finde ud af, at min cylinder rustet fast.
Så mig og min nye bedste ven "Vinkelsliberen" skal jo have den af.
Det betyder jo ny cylinder.
Det er en pgo TR3 Og den skal blot fragte mig stabilt til og fra arbejde.
MEN jeg gider ikke skære en ny cylinder af en dag i fremtiden, når stempelringe skal skiftes.
Så har kig på Athena aluminium https://kgi.dk/product/5991-9121/pgo-tr3-50/cylinderkit-athena-40mm-mtopstykke
Er det ok? Eller er der andre "bedre" alternativer?

Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cylinder 50cc
  • #1   5. dec 2018 Altså via den er rustet fast må den have stået meget længe og ikke mindst fugtigt, købte engang en typhoon, der havde stået i en lade i 5 år uden at være startet og der kørte motoren stadig rundt

  • #2   5. dec 2018 Den er rustet fast med pindboltene. De 2 nederste er groet sammen med cylinderen.
    Den kører da. Stempelringende er bare godt slidt.
    Men dem kan jeg jo ikke skifte når cylinderen ikke kan komme af smiley


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #3   6. dec 2018 Dine pindbolte er groet sammen med cylinderen? Hvor mange år siden er det lige den er blevet åbnet??

    Det lyder helt sidnsygt at du er nødt til at skære den fri! Har jeg ALDRIG været udsat for, har altid kunne få cylindre af ved håndkraft og tålmodighed!

    Bare fordi de sidder ekstremt godt fast, behøver man altid ikke skære den fri:)


  • #4   6. dec 2018 #3 Det er desværre noget pgo'er godt kan lide at gøre.
    Du kan hamre og banke at det du vil.


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #5   6. dec 2018 Kender da mange der har kørt Hot, der er aldrig én eneste der har rykket cylinderen af med en vinkelsliber! Men jeg skal selvfølgelig ikke sige hvad du skal gøre med din maskine, jeg gjorde det bare IKKE! smiley Jeg ved godt de kan sidde pisse godt fast, men de gror nu ikke sammen ven, de sidder bare ufattelig godt fast, men har ALTID kunne få dem af, måske der er gået et par timer nogle gange, men er det ikke også hyggen ved at makke?:)

  • #6   6. dec 2018 Hvofor overvejer du et Athena Evo kit og så tilmed i 70ccm?

    Den cylinder er bygget til at yde 10HK på en bane.
    Den er IKKE bygget til gadebrug.



    https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scooter-og-knallert/reservedele/pgo/hot-50/cylinder-topstykke/cylinder-med-stempel-pakninger-nikasil/n1712458000/pn1712459778/

    Problem løst.


  • #7   6. dec 2018 #6
    Det skulle da meget gerne være 50cc det kit der.


  • #8   6. dec 2018 Tastefejl fra min side....

    Du har valgt 50 ccm EVO og det forstår jeg ikke.


  • #9   7. dec 2018 #8 Det er en alm sport på 5hk. Ikke noget race i den.
    Deres EVO'er er alle 70ccm eller over.
    Men som jeg skriver, så ledte jeg jo efter anden mening smiley
    Og NEJ THansen er godt til en ny pære, lidt bling osv. Men motor dele? Nej.

    #5 Det er jo ikke sådan, at jeg bare har taget toptykke af og sagt "Nå rust" Brugte faktisk over 2 timer på, at få den af.
    Så googlede jeg efter kloge mennesker, og fandt ud af, at når en pgo cylinder er rustet fast til pindboltende? Så bliver den siddende, og skal skæres af. Ser ingen grund til, at blive ved og ved og ved, når nu stortset alle andre har forsøgt netop det, uden held, og alligevel endte med at skære den af.


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #10   7. dec 2018 Jeg kan igen kun sige at jeg ALDRIG har brugt en vinkelsliber til at skifte cylinder, det er simpelthen mangler på evner og ordentlig værktøj der spiller ind så:) Det er ikke for at fornærme dig, eller alle andre der bruger vinkelsliber, men det er altså IKKE nødvendigt!:) Men jeres valg:)

  • #11   8. dec 2018 #10
    Så er der fordi at du aldrig har stået med en cylinder der har været rustet så meget så vingerne knækker næsten af sig selv.
    Klart, så man kan gøre meget med en god mængde varme fra en gasbrænder eller induktion.


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #12   8. dec 2018 Har ALDRIG oplevet at jeg skulle skære en cylinder af! Men har satme brugt timer på at få rustet lort fra hinanden, men at det er groet sammen og KUN kan skæres fra hinanden... Naaaah, men vi har jo forskellige måder at tackle tingene på;)

  • #13   8. dec 2018 De mange timer er ikke godt givet ud, i forhold til at skifte cylinderen.
    Det er kun det værd, hvis man ikke har ret mange penge men har massere af tid.
    Ofte så er boltene til udstødningen også rustet så meget, så de er knækket af.


Kommentér på:
Ny cylinder 50cc

Annonce