{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

stage6 cylinder alu 50cc {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle der kan hjælpe mig jeg står og skal til at sætte ny cylinder på min scooter da jeg har glemt at fylde olie på min knallert (PGO HOT50) så den har sat sig.

jeg vil gerne have nogle flere heste men ikke nødvendigvis højere topfart ca 55 km/t smiley

Min søs skal overtage min knallert efter sommer så vil hun gerne have den til at køre de 40 km/t.

Jeg tænkte om det var muligt at drosle maskinen selvom det sidder en stage6 alu på til denne fart ?. " altså med alle begrænsninger vil det være nok evt mindre dyse eller noget???

(link fjernet)

nu værende opsætning:
Cylinder: yamaha jog "passer på hot"
topstykke: 45/kmt
Udstødning: Sito plus fra leovince
variator:std
kobling: std
gearing: std
Dyse: 74


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stage6 cylinder alu 50cc
  • #1   31. mar 2014 Du skulle gerne kunne køre omkring de 60, med alle begrænsninger taget smiley
    - så syntes det er dumt at bruge penge på en tun cylinder hellere std.
    - tror heller ikke du kan drosle den helt ned til de 40 smiley


  • #2   31. mar 2014 Ville du drosle det kit ned til 40 km/t, det var da synd!
    Find et andet kit, mere ''std'' smiley


  • #3   31. mar 2014 nej okay men har brug for lidt hjælp syntes efterhånden jeg har gjordt alt og kan ikke få min hot til at trække mere end 45 - 47 km/t med alt taget det er som om at der kommer en lyd fra blokken. tror det er remmen der er for lang eller stram.

    Når den kommer op i høje omdrejninger lyder det som om at en stor Allerstik bliver trukket ud larme og forsvinder igen og igen og igen det tager farten og motor kraft har tjekket alt igennem det heler er i orden ?? nogle ideer


  • #4   31. mar 2014 den siger "vruum" og så forsvinder lyden og så siger den igen "vruum" og så forsvinder lyden det er sært smiley ???


  • #5   31. mar 2014 Tjek din rem så?

  • #6   31. mar 2014 Den er helt intakt og der står det rigtige på tænkte på om den kunne blive slidt eller bliver længere ved godt det lyder lidt sygt ?? smiley den har ca køre 12 000 km

  • #7   31. mar 2014 En kilerem skal gerne skiftes ved hver 6.000 km eller når servicebogen siger det. smiley
    Når remmen går i stykker vil den springe og motoren vil køre helt ubelastet, hvilket kan få den i så høje omdrejninger at den beskadiges. Deruover kan kraften der frigøres når remmen springer få revet tænderne af krumtappen. smiley
    Sidst men ikke mindst laver det et svineri når det går i stykker og der er små stykker kilerem over det hele. smiley

    Hvis du har kørt 12.000 km, så bare skift den med det samme, men ellers siger man at når remmen er 1,5mm smallere end den var ved køb, så er den ved at være moden. smiley

    Men jo, du kan altid begrænse hastigheden. Den nemmeste måde er nok at sørge for at motoren ikke har kræfter til at køre så hurtigt, hvilket gøres ved at begrænse mængden af benzin der kan forbrændes ordenligt ved de høje omdrejninger, men hvis udstødning, cylinder eller andre motordele er tunet til at kunne køre med høje omdrejninger, så vil det ikke være muligt at begrænse luftstrømmen uden at du mister kræfter over alle omdrejninger. smiley
    Fordi der er tale om en to-takter, og de jo har det med at varmesætte sig når de kører magert vil du kunne begrænse kræfterne ved at putte noget i luftstrømmen der gør at du ikke kan suge så meget.

    Det andet du kan gøre for at få hastigheden ned er at få en begrænsende ring i varioen der er så bred at den begrænses som du har lyst til. smiley

    Vær dog opmærksom på at hot 50 ingen omdrejningsbegrænser har og det derfor er muligt at få hastigheder over 42 km/t på rullefelt selvom man på lige vej kun kan ramme 40, så vær hellere på den sikre side. smiley


  • #8   1. apr 2014 Mange tak for det super svar, jeg vil med det samme købe en ny kilerem !! ;D og så bare holde den std.

  • #9   1. apr 2014 Hvis du har skiftet ruller ud fra den gamle rem, så skal du muligvis gøre det forfra. Når remmen slides skiftes forholdet mellem hvor langt ude rullerne er og hvor meget trykket sammen fjederen er, hvilket så vidt jeg lige kan overskue vil gøre at omdrejningerne falder, så man fejlagtigt putter lettere ruller i for at gøre op med den forskel der kommer. smiley

    Så hvis du har haft skiftet ruller i løbet af det sidste stykke tid, så er det måske tid at hive stopuret frem og finde den rigtige rullevægt forfra igen. smiley


  • #10   1. apr 2014 hej tak for svaret, men har faktisk lige skifter variator til en orginal PGO ny fordi jeg troede problemet var det, men det var det ikke :;D kikker på remmen i dag smiley


Kommentér på:
stage6 cylinder alu 50cc

Annonce