stage6 cylinder alu 50cc {{forumTopicSubject}}
Håber der er nogle der kan hjælpe mig jeg står og skal til at sætte ny cylinder på min scooter da jeg har glemt at fylde olie på min knallert (PGO HOT50) så den har sat sig.
jeg vil gerne have nogle flere heste men ikke nødvendigvis højere topfart ca 55 km/t
Min søs skal overtage min knallert efter sommer så vil hun gerne have den til at køre de 40 km/t.
Jeg tænkte om det var muligt at drosle maskinen selvom det sidder en stage6 alu på til denne fart ?. " altså med alle begrænsninger vil det være nok evt mindre dyse eller noget???
(link fjernet)
nu værende opsætning:
Cylinder: yamaha jog "passer på hot"
topstykke: 45/kmt
Udstødning: Sito plus fra leovince
variator:std
kobling: std
gearing: std
Dyse: 74
mar 2012
Følger: 44 Følgere: 42 Scootere: 1 Emner: 93 Svar: 407
- så syntes det er dumt at bruge penge på en tun cylinder hellere std.
- tror heller ikke du kan drosle den helt ned til de 40
nov 2012
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 7 Emner: 57 Svar: 890
Find et andet kit, mere ''std''
apr 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 35 Svar: 89
Når den kommer op i høje omdrejninger lyder det som om at en stor Allerstik bliver trukket ud larme og forsvinder igen og igen og igen det tager farten og motor kraft har tjekket alt igennem det heler er i orden ?? nogle ideer
apr 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 35 Svar: 89
nov 2012
Følger: 39 Følgere: 38 Scootere: 7 Emner: 57 Svar: 890
apr 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 35 Svar: 89
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Når remmen går i stykker vil den springe og motoren vil køre helt ubelastet, hvilket kan få den i så høje omdrejninger at den beskadiges. Deruover kan kraften der frigøres når remmen springer få revet tænderne af krumtappen.
Sidst men ikke mindst laver det et svineri når det går i stykker og der er små stykker kilerem over det hele.
Hvis du har kørt 12.000 km, så bare skift den med det samme, men ellers siger man at når remmen er 1,5mm smallere end den var ved køb, så er den ved at være moden.
Men jo, du kan altid begrænse hastigheden. Den nemmeste måde er nok at sørge for at motoren ikke har kræfter til at køre så hurtigt, hvilket gøres ved at begrænse mængden af benzin der kan forbrændes ordenligt ved de høje omdrejninger, men hvis udstødning, cylinder eller andre motordele er tunet til at kunne køre med høje omdrejninger, så vil det ikke være muligt at begrænse luftstrømmen uden at du mister kræfter over alle omdrejninger.
Fordi der er tale om en to-takter, og de jo har det med at varmesætte sig når de kører magert vil du kunne begrænse kræfterne ved at putte noget i luftstrømmen der gør at du ikke kan suge så meget.
Det andet du kan gøre for at få hastigheden ned er at få en begrænsende ring i varioen der er så bred at den begrænses som du har lyst til.
Vær dog opmærksom på at hot 50 ingen omdrejningsbegrænser har og det derfor er muligt at få hastigheder over 42 km/t på rullefelt selvom man på lige vej kun kan ramme 40, så vær hellere på den sikre side.
apr 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 35 Svar: 89
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Så hvis du har haft skiftet ruller i løbet af det sidste stykke tid, så er det måske tid at hive stopuret frem og finde den rigtige rullevægt forfra igen.
apr 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 35 Svar: 89
stage6 cylinder alu 50cc