{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  45 køre mærkeligt. Hjælp
  • #1   23. okt 2018 Mit gæt er at du har en utæthed hvor den hiver luft ind og det er derfor den kun vil køre med ekstra benz.
    Simmering er typisk på de motorer.
    Eller luftfilter sidder lidt løst eller der er en revne i studs typisk


  • #2   23. okt 2018 Pakning på studs er gennetæret smiley Men bolten er også rusten, så rusten gevindet forlængst er væk men den sidder stadig fast.

  • #3   23. okt 2018 For lille dyse hvis du kun kan køre med choker. Så får den for lidt benz, da du lukker for luften når du tager chokeren.

  • #4   23. okt 2018 Hvis du har pakninger som er gennemtæret hvorfor skifter du dem så ikke?
    Det er jo 95% sikker det er en utæthed der er skyld i de problemer du oplever.
    Men du er måske den type der ignorerer fejlene dit køretøj har, og så bare kører til lortet er ved at falde fra hinanden?


  • #5   23. okt 2018 Henrik prøv da og læs de ovenstående beskeder din hat smiley

    Jeg har pakningerne men scooteren er 21 år gammel og de bolte har aldrig været ude før.

    Igen tak for jeres svar. Ved i med tændrør hvad farve er sundt ? Er det lidt lyst brunt?


  • #6   23. okt 2018 https://landberg.dk/taendroerguide

    Men vil anbefale at fyre noget flydende pakning rundt ved den studs i det mindste. Så det ikke trækker ind derfra. Det ka ik være godt for ydelsen, benzinforbrug eller holdbarhed at køre med luftindtag der


  • #7   24. okt 2018 Har snakket med cykel mekaniker og kan komme ned og låne noget værktøj til den bæ bolt smiley Tak for den tændrørs guide MAF.



  • #8   26. okt 2018 Godt nyt..

    Scooteren køre nu 61 med et besynderligt optræk. Udstødningen er technigas silent pro og har lige taget den pik der sad deri og dysen er 66 std luftfilter og stadig en begrænser ved vario tror jeg.


    Optrækket er sådan at den kan køre op til ca 30 og så stopper den og så pludselig vil den gerne igen. ? Er det ruller.( kold kørsel)


  • #9   26. okt 2018 Copy pasted:

    Du har den rigtige rullevægt når motoren holder et jævnt omdrejningstal, ved fuld gas, fra 10kmt op til varioen ikke kan variere mere (ca 55kmt med std motor uden begrænsninger)

    Er rullerne for tunge vil motoren køre med for lavt omdrejningstal indtil varioen er kommet i max gear, og så vil motoren begynde at stige i omdrejninger.

    For lette ruller og motor vil tage for mange omdrejninger.

    Der kan dog forekomme et dyk i omdrejningstallet ved omkr 45kmt, selvom man kører med korrekt rullevægt.
    Det skyldes at trykfjederens modstand ændres omkring 2/3 mod max vario gearing.
    Det kan ses i den her video https://youtu.be/FjVhtKaOH04 læs mindre


    Hvis der er volapyk så spørg bar ejrg uddyber gerne


  • #10   26. okt 2018 Ka godt tænkes den ska ha 5-10% lettere rullevægt med den nye udstødning

  • #11   27. okt 2018 Det giver mening..

    "Der kan dog forekomme et dyk i omdrejningstallet ved omkr 45 kmt, selvom man kører med korrekt rullevægt.
    Det skyldes at trykfjederens modstand ændres omkring 2/3 mod max vario gearing.

    Betyder det jeg skal have en strammmere trykfjeder ?


  • #12   27. okt 2018 Vil tro du bliver fint tilfeds med bare at få den rigrige vægt ruller i til den std trykfjeder

Kommentér på:
45 køre mærkeligt. Hjælp

Annonce