{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Neos gik død og kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Jeg startede min scooter som jeg plejer, 1 spark på kickstarter, da jeg når 400 meter så dør den lige så langsomt, den vil ta lidt gas og så mindre og mindre til den dør helt, tror jeg sparker 500 gange før jeg giver op og trækker hjem......

Har kørt med dødt batteri i 2 måneder men tænker ikke det først giver problemer nu..

Har lige skiftet studs pga. Revner fordi tidligere ejer ikke havde skruet luftfiltet fast til motoren...

Kickstarter en går lidt dårligere end den plejer
Så ja...... Er lidt på bar bund....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neos gik død og kan ikke starte
  • #1   15. okt 2018 Nu 3 timer senere startede den i første hug men døde så 30 SEK efter og ville ikke ta gas...

  • #2   15. okt 2018 Det kan jo nærmest være alt der er skyld i det.
    Hvad har du selv tjekket ind til videre?


  • #3   15. okt 2018 Jamen nu har jeg så haft pillet alle skjolde af, tjekket for løse forbindelser og ir på alle stik og synlige ledninger,
    har tjekket luftfilter, studs, benzin tank, plus hane og slanger, har smurt kickstarter så den ikke gå så trængt.
    Har spændt alle skruer og bolte efter men intet sad løst.
    Sikringer tjekket.
    Rem og kobling og alt hva der er derned er tjekket og drejer fint rundt og kan mærke når der er kompression.
    Der fin gnist.
    Ny benzin.
    Har skilt karburator ad og der så alt også fint ud,
    Har dog ikke tjekket auto choker.
    Tror ikke jeg har tjekket mere smiley


  • #4   15. okt 2018 Jeg ville prøve med et nyt tændrør og så tjekke om den bliver våd at benzin hvis den stadig ikke starter.

  • #5   15. okt 2018 Yes, jamen det prøver jeg imorgen så, tak for hjælpen indtil videre smiley

  • #6   15. okt 2018 Bliver tændrøret ikke vådt, så skal du have din cylinder af og tjekke om den er ok, da et tørt tændrør er tegn på manglende kompression.

  • #7   16. okt 2018 Super smiley
    Men meeeget underligt, her til morgen så starter den bare og køre?...


  • #8   16. okt 2018 Det tager jeg i mig igen..... Nåede 200 meter og så ville den ikke ta gas og gik ud, er det et tegn på choker eller?

  • #9   16. okt 2018 Vand i bundkaret.

  • #10   16. okt 2018 For mig lyder det også som vand i benzinen, eller skidt i karburatoren. men det har du jo tjekket sååååå, skyd den og kør den i havnen.

  • #11   16. okt 2018 Haha var meget tæt på og køre den over med rendegraveren her til morgen..... Jeg prøver og tjekke for vand og skidt en gang til....
    Men ligger vandet sig oven på eller under benzinen?


  • #12   16. okt 2018 Vand vejer mere end benzin, så du vil kunne se en vandperle i bundkaret, hvis du tager bundkaret af, uden at spilde benzinen. ( uden at du vipper bundkaret )

  • #13   16. okt 2018 Som Tommy siger.
    Du kan også tappe en halv liter benzin ned i en tom gennemsigtig flaske så er det måske nok lettere at se.


  • #14   16. okt 2018

    profilbillede
  • #15   16. okt 2018 Her ser du vand i bunden af en plastikbøtte, som jeg har tømt tanken ned i.
    Jeg endte med at tømme tanken 5 gange, på min græsslåmaskine.
    Til sidst fik en sjat karburatorsprit.


    profilbillede
  • #16   16. okt 2018 Super, jamen jeg prøver når jeg kommer hjem fra arbejde smiley på forhånd tak smiley

  • #17   16. okt 2018 Har ikke tjekket for vand endnu.
    Men da jeg kom hjem startede den i første hug, kunne køre rundt i 10 minutter, men da jeg køre over et støre vej bumb så dør den som de andre gange.........
    Men tjekker for vand senere smiley


  • #18   17. okt 2018 Jeg havde checket bevægelige dele i karburatoren og set efter løse forbindelser i evt tændingsystemet.

    Det kan være den mest simple ting.

    Min gamle SF2 døde hvergang jeg korte over bump fordi det inde i tændrørshætten som sidder over gevindstykket på tændrøret direkte var løst og faldte ud da jeg tog hætten af.

    Men det kan da også nemt være vand.


  • #19   17. okt 2018 Nu håber jeg at jeg fandt problemet, der var et lille bitte hul i vacum slangen og den er skiftet til en ny... (ingen vand i benzinen) heldigvis, så nu vil jeg køre til tanken er tom så jeg 1000 på den ikke går ud i morgentidlig smiley

  • #20   17. okt 2018 Men mange tak for hjælpen allesammen!!!!

  • #21   17. okt 2018 Nå....... Den kørte perfekt.....
    Men nu her et par timer senere, så starter den, køre fint i tomgang, får lidt gas og da den får lov til og stå i tomgang igen, går den langsomt ud, prøver og gi gas men den dør bare lige så stille....
    Jeg får den startet igen i 20 sekunder men denne gang tænder mit digitale speedo???? (har læst det skal ha strøm fra batteriet og det er dødt)
    Troede lige jeg havde fundet problemet men nu er der vist et andet... Hvad tænker i? smiley


  • #22   18. okt 2018 Fik den startet her til morgen og gav den en masse gas til den Var blevet varm, og så kunne den uden problemer... Så kunne det ikke være auto choker der driller mig? Tænkte det kunne være den ikke fik strøm nok når den bare står i tomgang men først får strøm nok når den får gas? Den starter også uden problemer nu her h or den er varm...

  • #23   18. okt 2018 Neos 4 takt eller 2 takt?

  • #24   19. okt 2018 Det en 2 takt fra 1997

  • #25   19. okt 2018 Den trænger nok bare til et nyt cylinderkit.

  • #26   20. okt 2018 Så burde den vel ikke køre perfekt når jeg får den startet og den er blevet varm?

  • #27   20. okt 2018 Har du haft adskilt karburatoren og skruet alle dyserne ud og blæst dem igennem?
    Det lyder som om at du har en træt benzinhane eller en revnet vakumslange.
    Fik du sat et papfilter på din benzinslange?


  • #28   21. okt 2018 Jeg har haft den skilt ad, har dog ikke brugt trykluft til og rense dyserne med.
    Der var også en vacum slange der var revnet, og da den blev skiftet, så kørte og startede den perfekt men dagen efter ingenting, skiftede også benzinslangen til en gennemsigtig så jeg kunne holde øje med den fik benzin.
    men nej har ikke fået et filter på benzin slangen, skal lige ha fat på et smiley


  • #29   21. okt 2018 gennemsigtig benzinslange er lort.
    De bliver alt for stive.
    Du skal bare have et filter på, så du kan se benzinen der.

    Det skal være sådan et.
    https://www.carpartsdiscount.com/fuel-filter.html?3593=52702


  • #30   21. okt 2018 Jaah ved det, men fik en rulle med 10 meter kasted i nakken af en kammerat så der er til og skifte den ofte smiley men super, sådan et får jeg bestilt smiley
    Må desværre holde en pause med scooteren.... Kickstarter er død, tænderne er heeelt slidt væk så den får ikke fat, men fortsætter når den kan startes igen


  • #31   21. okt 2018 Tænderne slidt væk?
    Det sker KUN når du ikke har smurt halvmånen og ikke har smurt den split, som griberhjulet drejer rundt på.


  • #32   21. okt 2018 Jaah der er 2 millimeter tilbage og den kan ikke få fat i dem (kan man sætte en skive bag?) bare som midlertidig løsning? Skulle gerne køre mandag nemlig...

    Men nej det er først blevet smurt da scooteren døde første gang efter jeg havde trykket 200 gange, så gik den lidt trængt, skilte det ad og lagde det i wd40 natten over og så fik det en gang feeed smørelse, og så har den kørt perfekt indtil tænderne røg helt..


  • #33   21. okt 2018 Du må IKKE smøre bøjlen og heller ikke den rille, som bøjlen sidder i.
    Den skal være knas tør og gå nogenlunde stramt.


  • #34   21. okt 2018 Det gør den også smiley men tak for info, det hele var så tørt så det næsten ikke kunne bevæge sig og fjederen var næsten rustet sammen, men køre nu.

  • #35   21. okt 2018 Skal bare lige ha fat i en griber...
    Men ved du om det muligt og sætte en skive bagved? Der stadig 1.5 - 2 mm af tænderne tilbage. og kun som midlertidig løsning


  • #36   21. okt 2018 Det burde ikke ændre noget at sætte en skive bag ved, det er jo en bevægelig del som sidder i kickstarterskjoldet og der fra går ind og griber på krumtappen. om der bliver 2 mm kortere eller længere ændrer jo ingenting. Det er jo ikke fordi der er for lang vandring at den ikke griber fat, det er fordi tænderne er slidt.

  • #37   22. okt 2018 Tænkte også skiven skulle side bagved den griber der er slidt så den blev rykket lidt ud, altså den der sider på krumtappen, smiley

  • #38   22. okt 2018 Men hvad skulle det hjælpe at den kommer 2mm længere ud?
    Den som sidder i kickstarter skjoldet er jo fjederpåvirket, og den er da ligeglad med om der er 2mm kortere ind til den på krumtappen.
    Nu har jeg godt nok aldrig skruet i en Neo's , men jeg har svært ved at tro at det er anderledes opbygget end alle andre scootere, men kom med et billede hvis du mener jeg er galt på den så kan vi hurtig se om min teori holder smiley


  • #39   22. okt 2018 Køb en ny gribestjerne....
    Du skal ikke lave fusk ved dit vario.
    Hvis det går i ged, så æder den rillerne på din krumtap og så bliver det dyrt.


  • #40   22. okt 2018 Tænkte det kunne være den kunne få fat i de sidste millimeter vis den kom længere væk den på krumtappen, for den kan jo lige præcis ikke få fat i dem nu, så vis de blev rykket 2 millimeter ud burde den jo kunne få fat, jeg får lige taget et billede senere Henrik smiley
    Men kan godt se det ikke er det værd vis der skal ny krumtap i, tænkte bare der måske var lidt justerings muligheder smiley


  • #41   2. nov 2018 Kan se den ikke kan Få fat på grund af den møtrik som holder det hele.... Så nej det ville slet ikke hjælpe og rykke den et par millimeter ud smiley

    Men nu har jeg fået en ny gribestjerne... Jeg kan bare ikke få møtrikken af... jeg er ikke i besiddelse af en luftnøgle og boremaskinen slår ikke hård nok men drejer det bare rundt....
    Jeg har hørt dårligt om de der cylinder stopper eller hvad det nu hedder, men har i måske en anden god løsning som ikke smadre stempel og cylinder? Har hørt folket snakke om tyk snor/reb ind igennem ved tændrøret?


  • #42   2. nov 2018 Thansen sælger "variator tool" til små penge.

    Det virker som det skal.

    Og ellers så må du bruge penge på kompressor og luftnøgle.
    Det koster en lille tusse, samlet set.
    Mit sæt er fra 2005 og det virker stadig.


  • #43   2. nov 2018 Jaah ville bare gerne slippe for og skulle af med mere for og sætte den skide stjerne på.. smiley så kunne være dejligt med en fiks løsning

  • #44   2. nov 2018 Variotool er en fix løsning.
    Billig og effektiv.


  • #45   2. nov 2018 På PGO er det muligt at holde det store starttandhjul som sidder bag variomatic, med en stor skruetrækker, men jeg ved ikke om det er muligt på en Neos.

  • #46   2. nov 2018 #45
    Det er ikke muligt på Neos


  • #47   3. nov 2018 Nej det ikke muligt smiley havde tænkt og prøve og spænde kontra ved og skille ad til den anden side på krumtappen og håbe den ryger af i vario siden først,

  • #48   3. nov 2018 #47
    Så kan du bruge din krumtap skæv.
    Det har jeg set ske og så ryster den af helvedes til bagefter.


  • #49   3. nov 2018 Hmmm jaah det lyder jo så heller ikke godt.....
    Men det vario tool, er det som man sætter på gribestjerne og spænder fast til blokken ikke? smiley


  • #50   3. nov 2018 Ja.

  • #51   3. nov 2018 Nu har jeg fået gribestjerne på og den starter. Men nu efter den har stået så kan den køre men første gang jeg gasser eller bremser ned så gider den ikke en skid, når den så lige har stået 30 SEK så kan den køre igen men så snart jeg bremser ned så kan den intet og om igen. Plus den køre ujævn og prutter...... Jeg har smidt nyt tændrør og benzin filter på og andet har jeg ikke gjort....

  • #52   3. nov 2018 Din choker hænger fast.
    Måske.


  • #53   3. nov 2018 Super! Det kunne sagtens være det, den var vist ved og dø, så kan være 1 uge uden og køre har taget livet af den,..
    Tak for tålmodighed og hjælp smiley


  • #54   3. nov 2018 Hvornår er det chokeren er aktiv? Er det når spydet er ude eller inde?
    Ville det være muligt og pille stikket af og køre uden? Eller er den så i aktiv position heletiden?
    Håber det til og forstå smiley


  • #55   3. nov 2018 strømmen gør så chokeren lukker.

    fuld choker når spydet er trukket tilbage.
    ingen choker når spydet er helt ude.


  • #56   5. nov 2018 Nu har jeg haft karburatoren pilled af igen og der var ingen skidt eller vand, men da jeg pillede chokeren af bemærkede jeg at den ikke var helt skruet sammen inde i plastik delen (kan det ha været nok til den ikke duede?) det virker i hvert fald til den dur nu.
    Men nu kan jeg ikke få den til og stå i så høj tomgang at baghjulet drejer rundt... Den køre mere eller mindre som den skal og kan stå i tomgang, men kan ikke indstille på den.
    Lige meget hvad jeg gør med blandingskruen så dør den, eller vil ikke starte, den vil kun stå på 1 omgang ud fra bund hvor den stod på 1.5 før.


Kommentér på:
Neos gik død og kan ikke starte

Annonce