{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Kymco super 8 4t mister fart {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en kymco super 8 4takt som har kørt 80-85 efter speedo, men nu køre den kun 60 hvad kan det dog være???

Har prøvet lidt forskelligt.
Skiftet vario mallossi og original.
Skiftet kobling inkl remskiver.
prøvet forskellige remme.
justeret ventiler.
service.

Når den kommer op på 60 lyder det forfærdeligt da den tager så mange omdr der.

den har fået klippet ledning ved cdi.
malossi multivar uden begrænsning
dyse 82

med den opsætning har den kørt 80?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kymco super 8 4t mister fart
  • #1   27. aug 2018 Remmen kan være for kort.
    Rullerne kan være for lette.
    Ved du hvordan man ved at man har de rigtige ruller i?

• #2   27. aug 2018 Vi har prøvet at indstille den med nogle forskellige ruller. den har altid kørt med 7.5 gram og har prøvet op til 9 gram og ned til 6 gram uden virkning.
    man kan se på være at remmen kommer helt ud. havde tegnet en streg og den var helt væk. så den kommer langt nok ud

• #3   27. aug 2018 vario *

• #4   27. aug 2018 Jeg købte en der havde en for slidt / for smal rem så den fløj op i omdrejningrr hvis man gav fuld gas.
    Den ku ikke køre mere end 50 før den begyndte at stige i omdr fordi den sku ha "så meget" gas for at komme højere op i fart.
    Endte med jeg solgte den igen uden t have lavet noget på den.
    Er 90% sikker på det var remmen.
    Han sagde den også hacde gjort før. Han havde sar tungere ruller i. Men så ved 10000 km skiftede han rem.
    Jeg fik den med knap 18000 km kørt.

Den ku man ihvert falf se på varioen at blev "usnyttet helt" smiley uden det så var fordi man udnyttede det. Remmen slap bare, og så fiser den helt ud og sætter sort mærker på vario.

Det er vist ikke i bag at den glider først

• #5   28. aug 2018 har prøvet med 18 og 17.5 mm rem

• #6   28. aug 2018 Der kan også være slidt af kontaktfladen på blæserhjul, vario, eller bagerste remskiver så det skal skiftes fordi det ikke kan klemme fat om remmen længere så slidt det er.
    Sådan var det med min cygnus. Eller dvs jeg skiftede både rem og vario og blæserhjul ved 15000km, fordi den gled ved fuld gas.
    så skal ikke kunne udelukke hvilken af de trw komponenter. Eller om det var alle 3 der tilsammen gjorde en stor å

• #7   28. aug 2018 komplet kobling med remskiver er skiftet og blæse hjul og prøvet forskellige vario

• #8   28. aug 2018 Ok smiley
    Så tænker jeg umiddelbart at cdien kan være ristet.

Eller er du sikker på remskiverne bagi ikke binder, så de ikke kan foretage fuld vandring.

Noget trwdje jeg tænkte på er om den ville gøre som du beskriver hvis studsen var revnet så den tog lidt falsk luft ind der.
    Men her er jeg ude i spekulationer der højst sandsynlig er modstridende med hvordan en motor fungerer.. tror dit problem ligger uden for mit kompetenceområde hvis ikke der noget jeg overser

• #9   28. aug 2018 Hvordan kan cdien være dårlig når den tager rigeligt med omdr.
    har lige skiftet karburator da den ikke kun stå i tomgang og der var studsen fin og jeg skiftede div vakuum slanger samt brændstof da de var stive.
    remskiverne køre fint både de gamle og de nye.

den gir mig grå hår......

• #10   28. aug 2018 Rhar hjulpet en med en vga formula der klippede cdi ledning vist, skiftede til en ubegeænset og en anden ubegrænset.
    Den første ubegrænsede kærte 2 minutter og så døde den. Fordi den var til ac eller dc. Eller noget.
    Den anden døde også efter list længere tid, selvom den var rigtig.
    Ku kun køre med std cdi.
    Som han vist så prøvede at rode med, som så holdt op med at virke.

Det var et cirkus med den scooter.

Jeg ved ikke alt om knallerter. Meget af det er stadig voodoo i mine øjne

• #11   28. aug 2018 men når den kommer helt ud på vario kan det vel ikke være cdi?

• #12   28. aug 2018 Mnææ

• #13   28. aug 2018 Det er ogaå mærkeligt. lige gyldigt hvad jeg gør inde ved vario og kobling er der ingen forskel..

Kommentér på:
Kymco super 8 4t mister fart

Annonce