{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.286 visninger | Oprettet:

Henrik V
Henrik V
Tilmeldt:
10. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24

Aprilia sr50 Ditech ingen gnist {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Aprilia som har start problemer, den laver ingen gnist på tændrøret. Har forsøgt med nyt tændrør, tændrørskabel og tændspole.
Er her nogle som kan hjælpe?
Det skal lige siges jeg ikke har så meget teknisk forstand på scooter, men vil forsøge at svare/kontrollere på det I måtte foreslå.
Ved så meget at motoren er en Morini.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia sr50 Ditech ingen gnist
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #2   11. aug 2017 En Ditech har ikke nogen CDI enhed. smiley

    Det hele er styret af ECU'en, når tændspole er skiftet, så ville jeg mistænke stator eller en dårlig forbindelse, ledningsnettet på de gamle Ditech's er desværre ikke alt for godt gearet til det danske klima.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #3   13. aug 2017 Hej.
    Problemet et periodisk. Når jeg får den til at starte, kan jeg starte den min 30 gange uden problemer, men efter en køretur kommer det igen. Hvis nu det er en dårlig stelforbindelse hvordan trækker jeg et kabel?


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #5   13. aug 2017 Hej
    1. Ja. Elstart, pumpe, kompression alt virker.
    2. Ja. Tændrøret afgiver ingen gnist.

    Jeg fik den i april 2004, men jeg ved ikke hvilket ledningsnet der er i den, piaggio, aprilia eller noget helt andet. Skal lige sige at scooteren har stået i en lukket garage så det er begrænset hvad skade den har fra vind og vejr.

    Har prøvet mange lokale mekaniker, men de virker ikke særlig interesseret.
    Den viser en ecu fejl nr.20.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #8   14. aug 2017 Hej Marsvin.

    Jeg har set på det link du henviste til, men kan ikke se hvilken ledning du mener.
    Kan du være mere specifik eller vise et billed.

    Det med at trække et kabel for bedre stelforbindelse, hvordan gør jeg det? lyder til jeg kan finde ud af det.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #9   14. aug 2017 Hej igen.

    Så har vi problemet igen, nu starter den igen, første gang.

    Jeg har taget skjolddelene af omkring batteri og motoren, for bedre at kunne forstå hvordan ledningerne sad.

    I den forbindelse har jeg selvfølgelig rørt/rykket i ledningerne, sat et nyt batteri på, vi lige sige det som sad på scooteren ikke fejlede noget.

    Der sidder en sikringsbox koblet til + og kommer fra starteren. Boxen er koblet til batteriet med et stik, som jeg tog at, da skjolddelene skulle af.
    Det er alt hvad jeg har rørt ved og nu starter den så igen.

    Hvorfor laver den pludselig gnist igen?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #14   15. aug 2017 ECU'en fejler ingen ting, så der er absolut ingen grund til at male fanden på væggen, og den fejlkode har intet at gøre med hvorfor gnisten forsvinder.

    Mit gæt er der jagtes en dårlig forbindelse, evt et stik der er fyldt med grønt snask, og det er ikke en manglende stelforbindelse.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #15   15. aug 2017 Kan jeg bruge hvilken som helst ecu eller skal den have samme nr som min egen. Hvem pokker ligger inde med en ecu, jeg spørger bare, kender ingen i scooter mekaniker branchen. Fejl 20 kan den godt have indflydelse på tændingen/gnist?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #16   15. aug 2017 Glem alt om den ECU, den fejler ikke noget.

  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #17   15. aug 2017 Lyder reelt som et fornuftigt valg, kan man måle sig frem eller er vi over i nye kabler?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #18   15. aug 2017 Du kan måle dig frem, start med at tjek alle stik der har noget med gnisten at gøre, tjek også om ledninger har været for tæt på stel, tjek også sikringsboksen for grønt snask.

    Det kan selv være et tændrørskabel med en revne så gnisten springer til stel istedet for til tændrør.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #19   15. aug 2017 Tak for jeres vejledning, jeg kigger på stik og ledningsnettet og vender tilbage.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #21   15. aug 2017 Jeg har nu også jagtet dårlige forbindelser på de nyere udgaver med Piaggio motor, så de er bestemt ikke undtaget.

  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #22   15. aug 2017 Sidste nyt.

    Scooteren starter første gang, gentager starten 3 gange uden problemer.

    Så begynder jeg min jagt på dårlige forbindelser og stik, alle stikkene var uden ir og ledningerne så fine ud, og så BUM vil den ikke starte igen.

    Er 100 % overbevist at det er her fejlen er, men hvor?


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #23   15. aug 2017 Har prøvet at gennemgå alle stik et af gangen, ingen grøn snask ingen løse stik så den del virker ikke til at være problemet. Derefter fik ledningerne et tjek, ingen brud eller synlige ting, prøvede at starte scooteren MANGE gange, uden resultat...... så i ren irritation fik scooteren en ruske tur op og ned på støttefod, og fandeme om den ikke startede. Hvad nu, det er tydeligt at problemet opstår når jeg har kørt på den og viberationer/rystelser har løsnet et eller alt.

  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #28   18. aug 2017 efter 3 dages intensiv jagt på løse ledninger og dårlige stik, må jeg bare konstatere at jeg ikke kan finde nogle fejl. Scooteren starter hver gang, også selvom jeg har rusket, hoppet op og ned,brugt støttefoden og ned igen, tjekket og dobbelttjekket alle stik, tjekket ledninger for brud og dårlig forbindelser, men jeg kan intet finde/se som skulle være oplagt. nu har jeg så samlet scooteren og vil prøve at køre en lang tur for at se om der sker noget.
    Jeg vender tilbage med info.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #29   18. aug 2017 Næste gang den laver det nummer, så måler du lige statoren, det kan være der fejlen ligger.

    Den sætter ingen fejlkoder ud over 20 ?


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #30   22. aug 2017 Hej igen.

    Hvordan måler jeg statoren?

    Den laver nogle gange fejl 17.

    Den laver ingen gnist igen, ledninger er hele, stikkene fine og batteriet opladt.
    Hvis scooteren starter er der ingen problem, den køre upåklageligt.



  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #31   22. aug 2017 Her kan du se hvad statoren skal måle.

    En fejlkode 17 skulle heller ikke have noget at gøre med den manglende gnist.


    profilbillede
  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #32   22. aug 2017 Jeg giver det en chance, du høre nærmere, tak for den hurtige respons.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #33   22. aug 2017 Jeg bliver nød til at få lidt mere info. Skal statoren tages helt ud eller er det nok hvis jeg kan måle på den? Kan nemlig ikke skrue
    den sidste skrue af da den kræver en specialnøgle.
    Når jeg måler på gul og orange ledning ( ifølge tegning) hopper den mellem 12- 2 Ohm men falder til 0 indenfor 1 sek.
    Opdagede der manglede en skrue på huset ind til statoren og der var en del snavs der inde.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #34   22. aug 2017 Du kan godt måle på den monteret, blot pil stikket af. smiley

    Post dine resultater, så ser vi på det. smiley





  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #35   24. aug 2017 Hej igen.

    Her er hvad jeg målte.

    Stator - yellow - orange 0
    Orange - Earth 0

    Pick-up - blue-Brown 0


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #36   24. aug 2017 Det lyder ikke rigtigt, er du sikker på du har målt på ledningerne der går til selve statoren ?

  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #37   24. aug 2017 Ifølge tegning har jeg målt på ledning nr 10 den som kommer fra stator.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #38   24. aug 2017 Det giver overhovedet ingen mening at der intet udslag er overhovedet, dit multimeter virker som det skal ? Og er indstillet korrekt ?

  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #39   24. aug 2017 Det er helt nyt, så det regner jeg med.
    Indstiller den til 20k ohm, den giver et udslag lille udslag når jeg sætter på og falder til 0 med det samme.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #40   24. aug 2017 Hvis du kan guide mig kan jeg tage de rigtige målinger.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #41   24. aug 2017 Det skulle være korrekt det du gør, men at den giver 0 på alle måleområder er ihvertfald helt galt.

    Lad mig lige prøve at tjekke i morgen om jeg stadigt har en stator til en Ditech til at ligge og flyde, så prøver jeg lige at lave en hurtig guide.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #42   24. aug 2017 Det lyder super godt takker.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #43   24. aug 2017 Jeg tør ikke love noget, kan simpelthen ikke huske om jeg har en Ditech stator på lager, eller det kun er til en Purejet.

    Jeg kigger i morgen engang, så giver jeg lige en update. smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #44   25. aug 2017 Det lykkes mig at finde en stator, men den giver kun resultat på pickup'en, dvs blå og brun ledning, den jeg har her måler 384 ohm.

    Så at din måler 0, er ikke et godt tegn, jeg går ud fra gnisten er stadigt væk ?

    Jeg fandt så en forum post hvor der står at en Ditech stator kan ikke ohmes, men om der er hold i det skal jeg lade være usagt.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #45   25. aug 2017 har forsøgt at måle igen uden resultat.
    Ingen udslag overhovedet.
    Ja ingen gnist.
    Er vi ude i at det er statoren som er stået af?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #46   25. aug 2017 Jeg ville mistænke pickup'en hvis den intet resultat giver, men det undrer mig den ikke sætter fejl på den.



  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #47   25. aug 2017 tænker du en ecu fejl

    Kan man udskifte pickup'en?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #48   25. aug 2017 Nej, jeg tror ikke ECU'en fejler noget

    Pickup'en kan vist købes løst, prøv evt at kigge ved easyparts.nl.


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #49   26. aug 2017 Hej Rejected.

    Jeg har kigget på det link, men de sælger ikke dem

    Vil du evt. Sælge hvis den passer til min?


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #50   27. aug 2017 Hvis jeg måler direkte fra minus batteri og stator viser den 0,2 ohm, er det godt?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #51   27. aug 2017 Du skal måle mellem brun og blå, og det skulle gerne give 360 ohm+-20% smiley


  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #52   27. aug 2017 Brun og blå viser 0

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #53   27. aug 2017 Ja, så er din pickup færdig, eller du har en ledning med brud.

    Kan se du er fra Nordjylland, alt efter hvor du er fra, så kan du låne den pickup jeg har til at ligge, for at se om det løser dit problem. smiley Det er trælst at smide penge efter noget, hvis det viser sig at være noget andet.



  • Henrik V
    Henrik V Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #54   27. aug 2017 Aalborg, det ville være dejligt at kunne finde fejlen.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #55   27. aug 2017 Jeg sender dig lige en privat besked. smiley

  • #56   18. apr 2019 min aprilia sr 50 ditech laver ikke gnist leding 11 er ikke til slut og vi kan ikke finde den ting den skal på smiley

Kommentér på:
Aprilia sr50 Ditech ingen gnist

Annonce