{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.437 visninger | Oprettet:

Alex B
Alex B
Tilmeldt:
8. jan 2017
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24

Kymco Super 8 2t har problemer med at starte {{forumTopicSubject}}

En morgen da jeg skulle køre til en eksamen, selvfølgelig der værste tidspunkt, starter jeg scooteren, kører få meter og motoren går ud. Den stod fint i tomgang, men da jeg kørte og gav slip på gassen gik den ud. Efter det kunne jeg starte den men den ville ikke holde sig i gang. Jeg prøvede at holde motoren i gang med at give den gas men kunne rigtigt ikke.
Efter et par forsøg ville den slet ikke starte. Det var som om den startede værre og værre for hver gang den gik ud. Det var 5 dage siden og den gad ikke starte før i dag, hvor den havde samme problem. Fin tomgang først, gav gas og den gik ud. Så starter den mindre og mindre og vil slet ikke starte nu.

Jeg købte den brugt for ikke så lang tid siden, den er fra 2014. Jeg har testet tændrøret, det giver god gnist og jeg prøvede også at skifte det ud, men det hjalp ikke. Batteri er opladet med en oplader. Har prøvet at dreje på drænskruen til kaburatoren og der kom en mængde benzin ud af en slange underneden. Ventede et par minutter og prøvede at løsne igen og der kom mere benzin ud. Ved ikke om det er meningen. Alt det elektroniske ser ud til at virke fint.

Nogen der kan hjælpe? Eller skal jeg bare få den på et værksted?

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kymco Super 8 2t har problemer med at starte
  • #1   8. jan 2017 der er sikkert snavs i din karburator, eller det lyder det i hvert fald som.

  • #3   8. jan 2017 Start med at rense karburatoren, tjek din tændingsledning ikke er mør/utæt, tilfør karburatorsprit i benzinen.

  • #4   8. jan 2017 Rens bundkaret.
    Køb en flaske karburatorsprit og brug en lille sjat hver gang du tanker benzin.


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #5   8. jan 2017 Kunne godt være snavs i karburatoren, der er meget snavs på diverse dele så jeg burde nok prøve at se om jeg kan rense den. Er der noget jeg bør vide før jeg prøver at skille det ad?
    Har ikke en fuldstændig ide om hvordan den hænger sammen, men regner med at hvis jeg husker rækkefølgen af de forskellige dele så kan jeg sætte den sammen igen.


  • #6   8. jan 2017 Det er rimeligt nemt.

  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #7   8. jan 2017 Har prøvet mig lidt ad, men har lidt problemer med at komme til. Kan ikke rigtigt komme til nogen af pga. et gummidæksel på karburator og kan ikke rigtigt på det af pga. af luftfilteret. Ved ikke om det bare skal trækkes af eller om der sidder en skrue som skal løsnes først. Det kan godt dreje rundt men det kommer ingen vegne.

    profilbillede
  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #9   8. jan 2017 Har fået det af nu, men slangen fra vakuumhanen drypper lidt, har sat en plastik kop på under den, forhåbentlig kan det holde indtil jeg finder noget der kan klemme den.

  • #10   8. jan 2017 Jeg kender ikke til den model.

  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #11   9. jan 2017 Måske et lidt dumt spørgsmål, men er det meningen at vakuumhanen skal dryppe? Der er ikke vakuum i da slangen er taget af.

  • #12   9. jan 2017 ???
    En vakum benzinhane skal da have sin vakumslange monteret.
    Ellers så virker den ikke.
    Og nej, den skal ikke dryppe.
    Træk benzinslangen af hanen og se om der løber benzin ud.


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #13   9. jan 2017 Problemet er at der kommer benzin igennem hanen, selvom scooteren er slukket og selvom vakuumslangen er taget af. Tror måske hanen er defekt eller noget sidder fast.
    Tror måske det drukner kaburatoren.


  • #14   9. jan 2017 Skift den hane omgående.

  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #15   9. jan 2017 Vil bestille en ny og udskifte den. Prøver at fjerne karburatoren, men er ikke sikker på hvad denne slange der sidder på toppen er til eller hvordan den kommer af. Den går frem til det forreste af scooteren. Nogen der kan forklare?

    profilbillede
  • #16   10. jan 2017 Det er gaskablet.

  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #17   10. jan 2017 Har renset karburator, svømmere ser fine ud. Har bestilt en ny vakuum hane.
    Hvordan kan jeg teste om motoren ellers kører fint? Har hørt noget med at sprøjte noget direkte ind i karburatoren, men er ikke sikker på hvad der menes med direkte ind.


  • #18   10. jan 2017 Start med at tage dit tændrør ud og se om det er driv vådt.
    Tør det af og sæt det i igen.
    Træd 20 gange op kickstarteren.
    Hvis den ikke er startet endnu, så tag tændrøret ud.
    Hvis det er drivvådt igen, så mangler den gnist, eller din motor er fyldt med benzin.


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #19   10. jan 2017 Gjorde som du sagde og den var våd da jeg tog den uden efter jeg trådte på kickstarteren. Har tjekket efter gnist igen og den ser stadig god ud. Hvordan skal jeg få benzinen ud af motoren hvis den er fyldt som du skriver?

  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #20   11. jan 2017 Jeg fandt denne tråd der snakker om at deres defekte vakuumhane lod benzin komme ind i indsugningen gennem vakuum slangen. Tyder på at det kunne være samme problem, men hvordan får jeg benzin ud af krumtaphuset hvis det er tilfældet?
    Vil tjekke om vakuum hanen kunne lade det ske i morgen.


  • #21   11. jan 2017 Du skal fjerne studs og membran.
    Men inden da, så skal alt omkring studsen renses med benzin og en gammel tandbørste.
    Når membranen er ude, så kan du suge det op med stofklude.
    Brug ikke papirklude.


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #22   11. jan 2017 Jeg fik den nye hane og satte den på i dag. Nu sidder alt på bortset fra luftfilter. Der løber ikke benzin ned i karburatoren nu. Jeg tog tændrøret ud natten over fordi jeg hørte det kunne hjælpe med at fordampe. Ved ikke hvor meget det hjalp. Jeg hørte hvis man træder på kickstarter mens tændrøret er ude skulle benzin og andre væsker springe ud. Det var der ikke rigtigt noget af, men det er svært at sige om det er fordi det er fordampet eller der ikke var noget i til at starte med. Jeg trådte en del på kickstarteren men det ser ikke ud til at der kom noget ned i karburatorens bundkammer, ved ikke om det er fordi der er lækage i vakuum eller fordi der har været skildt ad og der går lidt før vakuum virker normalt.
    Jeg sprøjtede kaburator rens i luftindtaget og trådte et par gange på kickstarteren og der kom lidt lyd fra den. Det tyder på at det har hjulpet, især fordi jeg har prøvet før uden resultat. Tror måske den virker når karburatoren tager benzin igen. Ved ikke om jeg skal gøre noget for at få vakuum i vakuum hanen eller bare sætte luftfilter på igen.


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #23   11. jan 2017 Har også tjekket at hanen virker ved at skabe vakuum med manuelt sug. Det er bare fordi den ikke lave vakuum i slangen når den sidder på studsen.

    Ved ikke om det kunne være et problem med pakningen mellem studsen og karburatoren. Måske har jeg vendt det forkert.


  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #25   11. jan 2017 Ja jeg har prøvet at starte den.

  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #27   11. jan 2017 Nej. Der kommer ikke benzin ned i karburatoren, fordi der ikke kommer vakuum i vakuum slangen. Ved ikke om det er fordi der ikke er luftfilter på, eller om det har noget at sige.

  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #29   11. jan 2017 Ja alt er i bortset fra luftfilteret. Jeg tømte karburatoren for benzin, prøvede at starte og se om der var kommet benzin i ved at tømme igen. Det var der ikke, men jeg tror jeg vil prøve lidt mere for at være sikker.

  • Alex B
    Alex B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 24
    #30   11. jan 2017 Skiftede tændrøret til nyt, trådte lidt, sprøjtede lidt karburatorrens ind, og når den gav lyd gav jeg lidt gas. Det gjorde det, og den virker nu. Har ikke fået samlet den og kørt endnu, men jeg tror det gjorde det, den starter og gasser op godt.
    Tak for hjælpen til alle sammen.

    Er ikke helt sikker på hvad problemet egentlig var, men jeg må gætte på at det var den defekte vakuumhane der oversvømmede tændrøret. Det må havde været for meget benzin samlet med for en dårlig gnist fra det gamle tændrør der gav den problemer.


  • #31   11. jan 2017 Din motor har nok været lidt oversvømmet og startsprayen har så fået den til at snurre hurtigt nok til at den fik det skudt igennem.

  • #32   30. apr 2021 Min Vakuum fordeler var stået af skiftet til en anden vakuum fordeler og vutii så startet den efter et år den havde stået stille

  • #33   30. apr 2021 #32
    Og du tænker ikke at problemet er blevet løst, efter at emnet blev oprettet, for over 3 år siden.


Kommentér på:
Kymco Super 8 2t har problemer med at starte

Annonce