{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.932 visninger | Oprettet:

Ingen strøm på Knallert 30 (TMS Classic 50) {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri.
Længe siden smiley

Situationen er den at min svigerfar har fået fat i denne lille sag af en 4 takt scooter som han har købt igennem noget familie værk til små penge.
Modellen er en TMS Classic 50, og er fra 2008 og trillet 400 meter, ja ikke engang kørt 1 km på 8 år.

MEN, vi kan sku ikke få ordentlig liv i den, intet elektricitet virker på den, og kan kun startes sjældent på kickstarter ?

Der er sprit nyt 100 % opladet batteri på, og glas sikringen på 8AH er intakt ?

Har tømt den for dårlig benzin og renset slanger og karburator så det er klar, og jeg har også tjekket ledninger for brud og ir, men alt lader til at være som det skal være.
Jeg kører ud og får fat i et nyt tændrør bare for at sige det også er skiftet (Der er heller ingen gnist på den der sidder i nu alligevel)

Nogen der har et bud på hvad dælen det kan være galt ?
Klokken i speedo virker som det eneste, og når man drejer nøglen om på tænding sker der heller ikke noget.

Gode bud er velkommen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen strøm på Knallert 30 (TMS Classic 50)
  • #1   26. jul 2016 Selvom en sikring ser hel ud er det ikke sikkert den er det... Men ellers har den et sted med et brud eller ir i stikket

• #2   26. jul 2016 Husk at tjekke om ventiler står rigtigt ellers kan den også være meget svær at starte

• #3   26. jul 2016 Morten - Tak for svar, tror du ikke ventilerne står rigtigt i og med den kun har kørt 400 meter alt i alt ?

Der sker jo intet når man trykker på el start eller horn, blinklys eller hvad den nu ellers har, og heller ingen reaktion overhovedet når man drejer på nøglen.

• #4   26. jul 2016 Følg ledningen fra batteri og rundt og så tjek div stik igen evt lige ta dem alle med en stålbørste

• #5   26. jul 2016 Det skal du ikke regne med... Når den har stået så meget stille og du så begynder at træde i den igen kan det hele jo flytte sig... Men du er nød til at gennemgå hele nettet på den for at finde fejlen.. Den kører sikkert samme net som giantco og så er det sikkert multistikket der er irret i stykker

• #6   26. jul 2016 Stel forbindelse
    Ir på dem man sætter på batteripolerne
    Inde bag frontskjoldet kan ledningen til tændingen være hevet fra.

Ellers er det vist det man ka kalde en selvdød kineser. Regn med at sædebetræk, pakdåser i støddæmpere, dæk, ventiler, studs, luftfilter, håndtag, benzinslanger plasticdele osv er blevet skrøbelige/tørre med tiden.
    Der kan evt bo 4 generationer insekter i luftfilteret så jeg ville give alt en gennemgang inden jeg ville lade min hverdag afgænge af sådan en

• #7   26. jul 2016 Ved ikke hvad der ka være galt med din el.
    Det lyder som når man hover tændingen fra (for at stjæle den ved at bryde evt ratlås i stykker og så bare tæde i kickstarter)
    Tændrøret bliver nok godt at få skiftet.
    Lyder ellers til du har øjne og fingre rigtigt monteret smiley

• #8   26. jul 2016 Opdatering.
    Har tjekket alle stik og ledninger og alt er som det skal være.
    Nu gnister den også fint .
    Så har hældt ny benzin i systemet og haft den startet på kickstarte.
    Den starter på 1 nu og lyder sund og rask .

Men strøm problemet er der stadig . ?
    Horn , blink el starter osv virker stadig ikke.
    Kun klokken og dato i speedometer virker?

Hvad er problemet . ?

• #9   26. jul 2016 Det er halvnormalt at tingene ikke virker med slukket motor.
    Det burde virke med tændt motor.

Sikker på der ikke er to sikringer?

Ellers er det vel bare at følge ledningen fra batteri til horn og finde ud af hvor strømmen stopper.
    Vik tro det er i tændingen strømmen stopper. Ud fra df ting du skriver ikke virker. Det er de ting der går gennem tændninglåsen.
    Ellers kan det være kontakterne har fået tøsne i sig, derpå frost og så er de knust indefra.
    Hvis den ikke har stået i læ i 3 år f.eks.

• #10   26. jul 2016 Under fodpladen sidder de store stik så vidt jeg husker? Har du haft dem fra hinanden?

Kommentér på:
Ingen strøm på Knallert 30 (TMS Classic 50)

Annonce