Ingen strøm på Knallert 30 (TMS Classic 50) {{forumTopicSubject}}
Hej Scootergalleri.
Længe siden
Situationen er den at min svigerfar har fået fat i denne lille sag af en 4 takt scooter som han har købt igennem noget familie værk til små penge.
Modellen er en TMS Classic 50, og er fra 2008 og trillet 400 meter, ja ikke engang kørt 1 km på 8 år.
MEN, vi kan sku ikke få ordentlig liv i den, intet elektricitet virker på den, og kan kun startes sjældent på kickstarter ?
Der er sprit nyt 100 % opladet batteri på, og glas sikringen på 8AH er intakt ?
Har tømt den for dårlig benzin og renset slanger og karburator så det er klar, og jeg har også tjekket ledninger for brud og ir, men alt lader til at være som det skal være.
Jeg kører ud og får fat i et nyt tændrør bare for at sige det også er skiftet (Der er heller ingen gnist på den der sidder i nu alligevel)
Nogen der har et bud på hvad dælen det kan være galt ?
Klokken i speedo virker som det eneste, og når man drejer nøglen om på tænding sker der heller ikke noget.
Gode bud er velkommen
sep 2003
Følger: 6 Følgere: 48 Scootere: 35 Emner: 71 Svar: 1.609
sep 2003
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 7
Der sker jo intet når man trykker på el start eller horn, blinklys eller hvad den nu ellers har, og heller ingen reaktion overhovedet når man drejer på nøglen.
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 614 Scootere: 2 Emner: 154 Svar: 1.455
sep 2003
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Ir på dem man sætter på batteripolerne
Inde bag frontskjoldet kan ledningen til tændingen være hevet fra.
Ellers er det vist det man ka kalde en selvdød kineser. Regn med at sædebetræk, pakdåser i støddæmpere, dæk, ventiler, studs, luftfilter, håndtag, benzinslanger plasticdele osv er blevet skrøbelige/tørre med tiden.
Der kan evt bo 4 generationer insekter i luftfilteret så jeg ville give alt en gennemgang inden jeg ville lade min hverdag afgænge af sådan en
sep 2003
Det lyder som når man hover tændingen fra (for at stjæle den ved at bryde evt ratlås i stykker og så bare tæde i kickstarter)
Tændrøret bliver nok godt at få skiftet.
Lyder ellers til du har øjne og fingre rigtigt monteret
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 3 Svar: 7
Har tjekket alle stik og ledninger og alt er som det skal være.
Nu gnister den også fint .
Så har hældt ny benzin i systemet og haft den startet på kickstarte.
Den starter på 1 nu og lyder sund og rask .
Men strøm problemet er der stadig . ?
Horn , blink el starter osv virker stadig ikke.
Kun klokken og dato i speedometer virker?
Hvad er problemet . ?
sep 2003
Det burde virke med tændt motor.
Sikker på der ikke er to sikringer?
Ellers er det vel bare at følge ledningen fra batteri til horn og finde ud af hvor strømmen stopper.
Vik tro det er i tændingen strømmen stopper. Ud fra df ting du skriver ikke virker. Det er de ting der går gennem tændninglåsen.
Ellers kan det være kontakterne har fået tøsne i sig, derpå frost og så er de knust indefra.
Hvis den ikke har stået i læ i 3 år f.eks.
sep 2003
Ingen strøm på Knallert 30 (TMS Classic 50)