Ideer til knallert der firtakter {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Yamaha Sting der er standard dyset 55* og kører med originalt luftfilter der netop er renset. Den firtakter dog så snart jeg rammer 30. Faktisk firtakter den allerede ved 25km/t når den er kold, men det er som om det bliver mindre udtalt når den er varm. Faktisk virker det som om den ikke firtakter helt så meget når den er kørt varm generelt. Men er det ellers normalt at den firtakter på toppen?
Tændrøret ser umiddelbart fint ud. Jeg kører den med 4% selvblandet. Jeg bruger mineralsk olie fra thansen. Havde egentligt regnet med at den osede meget, men det gør den ikke. Kan firtaktningen have relation til at jeg blandet med for meget olie?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jun 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jun 2015
jun 2015
Ok. Når du siger bundpakning, er det så den pakning fra cylinder til udstødning?( er tydeligvis ikke knallertekspert
Hvad ville den ekstra bundpakning gøre rent teknisk ved motoren (ren interesse)?
Velvidende hvor svært det var at finde et luftfilter tror jeg at den lader den leve videre urørt
Ok så 4% er alligevel ikke alt for meget? Jeg mindes i gamle dage da sagde de at tanken blandede 4% og så oste det af Pommern til, men jeg synes netop ikke min Sting oser særligt meget på 4%?
jun 2015
Ingen problem jeg vil prøve at købe et ekstra sæt pakninger og så sætte 2xbundpakninger i. Jeg tror for øvrigt heller ikke de pakninger er skiftet i mange år så det kan være at de trænger.
jun 2015
jun 2015
Jeg vil prøve at kigge på det med udstødingsrøret
jun 2015
jun 2015
jun 2015
Er dog spændt på om min nye minus firtaktning kommer til at koste stempel og stempelringe, men nu må vi se...
Ideer til knallert der firtakter