{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

morten  T
morten T
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

Ideer til knallert der firtakter {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Yamaha Sting der er standard dyset 55* og kører med originalt luftfilter der netop er renset. Den firtakter dog så snart jeg rammer 30. Faktisk firtakter den allerede ved 25km/t når den er kold, men det er som om det bliver mindre udtalt når den er varm. Faktisk virker det som om den ikke firtakter helt så meget når den er kørt varm generelt. Men er det ellers normalt at den firtakter på toppen?

Tændrøret ser umiddelbart fint ud. Jeg kører den med 4% selvblandet. Jeg bruger mineralsk olie fra thansen. Havde egentligt regnet med at den osede meget, men det gør den ikke. Kan firtaktningen have relation til at jeg blandet med for meget olie?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ideer til knallert der firtakter
  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #1   15. jul 2015 Ja det kan godt have noget at gøre med at du køre med det dobbelte olie i forhold til hvad du skal så stopper din udstødning til med tiden har du overvejet at rense luftfilter

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#2   15. jul 2015 Luftfilteret er lige blevet renset og der er kommet nyt skum i. Men det kan altså være oliemængden

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #3   15. jul 2015 Ja

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#5   15. jul 2015 Jeg har hørt fra andre om med lignende problemer angående gamle knallerter herunder Sg50, men det kunne jo være at der var en løsning på det. Nå ellers lever jeg med det og prøver at blande lidt mindre end 4% næste gang

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#7   15. jul 2015 #6

Ok. Når du siger bundpakning, er det så den pakning fra cylinder til udstødning?( er tydeligvis ikke knallertekspert smiley ).
    Hvad ville den ekstra bundpakning gøre rent teknisk ved motoren (ren interesse)?
    Velvidende hvor svært det var at finde et luftfilter tror jeg at den lader den leve videre urørt smiley

Ok så 4% er alligevel ikke alt for meget? Jeg mindes i gamle dage da sagde de at tanken blandede 4% og så oste det af Pommern til, men jeg synes netop ikke min Sting oser særligt meget på 4%?

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#9   15. jul 2015 Haha jeg vidste jeg er en skovl angående pakningsnavne.

Ingen problem jeg vil prøve at købe et ekstra sæt pakninger og så sætte 2xbundpakninger i. Jeg tror for øvrigt heller ikke de pakninger er skiftet i mange år så det kan være at de trænger.

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#11   15. jul 2015 nu bliver jeg pludselig nervøs, for den bliver pænt varm efter en længere tur, men omvendt synes jeg ikke det lyder tikkende, og hvis den firtakter så får den vel nok :). Men hvis den sætter sig så finder jeg vel ud af det, for så stopper den vel af sig selv? (har aldrig prøvet det)

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#13   17. jul 2015 Hvad ville det være hvis den tikker? er det tegnet til et nyt stempel eller?

Jeg vil prøve at kigge på det med udstødingsrøret

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#14   17. jul 2015 Synes nemlig der kommer en tikkende lyd. Ikke konstant, og det kan måske være noget andet der rasler, men når man giver den gas er det som om at der er noget der rasler/tikker periodisk.

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#15   17. jul 2015 Har lige været ude. Synes den tikker/rasler lidt periodisk når man kører. Om det kommer fra Cylinderen kan jeg ikke helt bedømme. Jeg synes ikke det er der når jeg giver den gas mens den står på fod, men der er jeg jo heller ikke helt oppe i omdrejninger.

• morten  T
    morten T Tilmeldt:
    jun 2015

#16   29. jul 2015 Efter mange forskellige tiltag, tror jeg løsningen er fundet. Jeg endte med at bore et par ekstra huller i en gammel luftfilterkasse jeg havde (jeg har 2 originale), skiftede tændrør, flyttede nålen lidt op. Nu firtakter den meget lidt på toppen, kun lidt sporadisk og det kan jeg godt leve med.

Er dog spændt på om min nye minus firtaktning kommer til at koste stempel og stempelringe, men nu må vi se...

Kommentér på:
Ideer til knallert der firtakter

Annonce