Manglende gnist {{forumTopicSubject}}
Jeg har en VGA Versus, som pludselig ikke vil starte, fordi der ikke er nogen gnist på tændrøret. Jeg har forsøgt med både et andet tændrør, -spole, -kabel og -hætte - ligesom kontakten i sidestøttebenet har været adskilt uden at det har ændret noget.
Jeg har også forsøgt at søge i fora, men de fleste tråde om samme emne ender som regel blindt - dvs. folk har fået nogle forslag til en løsning, men er ikke vendt tilbage med en respons på hvad der hjalp - og det synes jeg er mega dårlig stil, medmindre at de altså endnu ikke har fundet en løsning.
En løsning, som der peges på i enkelte tråde og som der også er kommet feedback på, er at det kunne være et problem med statoren - men i mine øjne laver statoren jo bare strøm og burde ikke have noget direkte med tændingen at gøre, når der ellers er masser af strøm på batteriet.
Jeg har også forsøgt at afbryde strømmen fra CDI-modulet til tændspolen og istedet trække en prøveledning fra + på batteriet - og så kan jeg godt lave gnister på tændrøret.
Men jeg kunne godt tænke mig der kom nogle svar fra nogle, som virkelig har fundet en løsning på ovennævnte problem - gider ikke læse mere om hvad det kunne være!
jul 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 403
sep 2012
Følger: 28 Følgere: 31 Scootere: 4 Emner: 7 Svar: 1.805
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 63
#2 ja, jeg har forsøgt med adskilt kontakt, som jeg har smurt, da den gik lidt trægt, men ellers godt ville gå helt tilbage.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 403
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 63
Hvorfor statoren så lige går - forstår jeg ikke? - men det må være en svag komponent.
Manglende gnist