{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Manglende gnist {{forumTopicSubject}}

Jeg har en VGA Versus, som pludselig ikke vil starte, fordi der ikke er nogen gnist på tændrøret. Jeg har forsøgt med både et andet tændrør, -spole, -kabel og -hætte - ligesom kontakten i sidestøttebenet har været adskilt uden at det har ændret noget.

Jeg har også forsøgt at søge i fora, men de fleste tråde om samme emne ender som regel blindt - dvs. folk har fået nogle forslag til en løsning, men er ikke vendt tilbage med en respons på hvad der hjalp - og det synes jeg er mega dårlig stil, medmindre at de altså endnu ikke har fundet en løsning.

En løsning, som der peges på i enkelte tråde og som der også er kommet feedback på, er at det kunne være et problem med statoren - men i mine øjne laver statoren jo bare strøm og burde ikke have noget direkte med tændingen at gøre, når der ellers er masser af strøm på batteriet.

Jeg har også forsøgt at afbryde strømmen fra CDI-modulet til tændspolen og istedet trække en prøveledning fra + på batteriet - og så kan jeg godt lave gnister på tændrøret.

Men jeg kunne godt tænke mig der kom nogle svar fra nogle, som virkelig har fundet en løsning på ovennævnte problem - gider ikke læse mere om hvad det kunne være!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende gnist
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 403
    #1   6. maj 2015 CDI er ikke koblet til batteri den er koblet direkte til stator så vis den ikke laver strøm får du ingen gnist dit problem kan også være en ødelagt pickup som er delen der giver signal til CDI om hvornår den skal sende strøm til tændspolen den er også en del af stator så få den udmålt

• #2   6. maj 2015 Du skriver at du har tjekket stikket ved støttefoden. Har du forsøgt hvor den helt var frakoblet?

• #3   6. maj 2015 #1 der er stadig garanti på cyklen, så det vil jeg lade Thansen om, men var det nu en anden simpel fejl, slap jeg for at indlevere den til reparation på en trailer smiley

#2 ja, jeg har forsøgt med adskilt kontakt, som jeg har smurt, da den gik lidt trægt, men ellers godt ville gå helt tilbage.

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 403
    #4   6. maj 2015 Smid den ned til thansen før du gør mere for at være sikker på garanti holder

• #5   13. maj 2015 Thansen skiftede en stator til kr. 500,- på garantien.

Hvorfor statoren så lige går - forstår jeg ikke? - men det må være en svag komponent.

Kommentér på:
Manglende gnist

Annonce