1.500 visninger
|
Oprettet:
Manglende gnist {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen min knallert kan ikke starte ved ikke helt hvad der er galt men har prøvet at skifte tænd røret på den men den slår ikke gnist. hva kan man gøre?:)
mar 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 40 Svar: 532
mar 2011
Følger: 66 Følgere: 357 Scootere: 37 Emner: 67 Svar: 753
Det mest oplagte til at starte med ville være tændrørshætte og tændspole hvis det ikke er det så vil jeg derefter tage og låne en CDI..
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 344
Ellers skal du prøve at afmontere og genmontere dit batteri.. Gør det med minuspolen. Prøv at file lidt på minuspolen, mellem polen og selve der hvor minus ledningen sættes på polen, så der bliver bedre forbindelse.
Det kan være:
- Defekt tændspole
- Defekt Cdi
- Du har måske pillet med tændningen og pickupen sidder måske ikke korrekt på eller lign. (sjældne tilfælde)
- Ringe stelforbindelse - På min jog gør jeg det, at jeg sliber lidt rundt omkring, hvor jeg ved, at motoren er forbundet til stellet og stellet til minuspolen på batteriet. Som regel tager jeg også stelforibndelsen (minus-ledningen) af tændspolen og sliber derunder den og på stellet.
- Tændrørshætte er "død"
- Ringe forbindelse mellem tændrørshætte og ledning der går fra denne og op til tændspolen. Prøv hvis du har mulighed, at klippe 1 - 1½ cm af ledningen so tændrørshætten sidder på og skru derefter tændrørshatten tilbage på ledningen. Så skulle der gerne være noget frisk elektrisk ledning til tændrøret (hvis det var problemet).
Alt dette gjorde jeg selv sidst jeg ikke havde gnist og husk - Bagbremsekabel kan på nogle maskiner fungere som en forbindelse mellem blok og stel
Good luck chuck
Manglende gnist