{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.413 visninger | Oprettet:

Startproblem ved kold motor {{forumTopicSubject}}

Har en Giantco G-Buddy 4 takt den kører perfekt men er svær at starte om morgenen med kold motor har renset karburator, tjekket den elektriske koldstartsventil og den glider ca 6 mm ud efter et par minutter med motoren igang, jeg skal dreje/pumpe gashåndtaget ca 10 gange for den starter om morgenen er der en der har en ide ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblem ved kold motor
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #1   8. jan 2014 Du kan prøve og skrue blandingsskruen lidt ud eller rense tomgangsdysen og de små gange derinde.

• #2   8. jan 2014 Der findes en chooker som er lavet specielt til koldt vejr, den hjælper for det meste en hel del på problemet, der især er på 4t GY6 motorer (link fjernet)

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #4   8. jan 2014 Hvad er der anderledes på den modificeret choker ?

• #5   8. jan 2014 Scootergrisen> jeg ved det ikke der er intet at se på den, men vi har monteret den på en enkelt sym vi har kørende som bud knallert, og den har absolut ikke problemer med at starte når det er koldt, deres erfaring var at der altid var store startproblemer i kulde, så de havde varme blæsere til at varme scooterne op med, dette er ikke nødvendigt på den med den type chooker monteret...

• #6   9. jan 2014 Min står i opvarmet garage ved 15 grader så det burde ikke være chokeren der skal skiftes lyder det ikke rigtigt ?

• #7   9. jan 2014 Ved det hjælper på nogen hvis du sætter et nummer større dyse i, problemet med de motorer er at de helt enkelt er for dårlige, så det er sjældent det samme problem på dem, tit er det en kombination af flere ting.
    Så ventiler bør justeres til 0,08 på begge, tjek olie stand -der må hverken være for meget eller for lidt, tjek alle slanger for både utætheder, men også om nogen af den sidder så de knækker sammen og der derved ikke er gennemgang i dem.
    Sørg for at batteri er ladet helt op, skift tændrør til CR7HSA
    Hjælper de ting ikke, kan det være el problem som dårlig stelforbindelse, tændspole eller stator.
    Din membran i karburator kan være utæt eller "vokset" så den er blevet for stor.
    Det var de ting jeg lige kan komme på som oftes volder problemer på GY6 motorer.

• #8   9. jan 2014 Tak for tippene jeg tjekker den i weeknden

• #9   13. jan 2014 Så er alt tjekket og gennemtestet og det hjalp ikke,
    Er der en der ved hvor blandingsskruen skal stå som grundindstilling?

• #10   13. jan 2014 1 1/2 omgang ud

• #11   13. jan 2014 Okay så er der nok et problem der for den er kun 1/4 omgang ude, og knallerten kører fint når den er igang, vil det sige at jeg måske bliver nød til at sætte en mindre dyse i for at få blandingsskruen ud på ca 1 1/2 omg og den så stadig kan gå tomgang

• #12   13. jan 2014 Når skruen er langt inde, får den kun meget lidt luft, jo mere luft jo større dyse, så du skal op i dyse, hvilket svarer godt til dit problem med koldstart, her hjælper større dyse tit. Hvilket jeg også skrev tidligere. smiley

• #14   13. jan 2014 Så har jeg sikkert ret for der sidder en 86 i den så hvis jeg smider en 79 eller 80 i så kan det være jeg kan få blandingsskruen ud og så kan den måske starte ved kold motor igen

• #15   13. jan 2014 Hvis du sætter mindre dyse i og skruer luftskruen ud, gør du jo det modsatte.
    På den måde får den mindre benzin og mere luft.
    Så når du skruer luftskrue ud og giver den mere luft, skal du gå op i dyse, ellers passer blandnings forholdet ikke.
    Det er ikke meget der skal til har du 86 i nu, skal du kun gå op på 88 eller 90 smiley

• #16   27. jan 2014 Mystikken breder sig nu har jeg lånt en karburator fra en som kører og starter perfekt men det hjælper ikke på min den er stadigvæk meget svær at starte, nogle der har flere gode ideer ??

Kommentér på:
Startproblem ved kold motor

Annonce