{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

kan ikke starte den er hel gal ! {{forumTopicSubject}}

Hej sg
jeg har nogle problemer med min jog r, den kan sagtens starte hvis jeg fx stilte den i carporten i går kl 14, og gik ud kl 14-15 stykker og skulle til arbejde.
Men når jeg så skal afsted 6-7 timer efter! så er den helt helt helt gal, jeg har nu trukket den hjem, har kørt elstarten tør for strøm og har hugget i kickstarten 200 gange, og det eneste livstegn jeg får er svagt forlys men ingen tegn på at komme igang....

Har prøvet det et par gange før efter skole hvor jeg brugte 10 min på at starte, men nu er det sgu alt for meget....

Håber i kan hjælpe og give nogle gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lave 2 skabe 1.000 kr.
  • Ophængning 2 loftlamper op i betonloft 600 kr.
  • Skift kontakter fejlsøgning 750 kr.
  • Forårsklargøring af haven. 3 blomsterbede skal klippes ned og lues ud. 3.600 kr.
  • Topbeskæring af bøgehæk 2.100 kr.
  • Udskiftning af 2 hængsler på døren til et udhus. 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan ikke starte den er hel gal !
  • #1   8. dec 2013 har du set om der er gnist på den?

• #2   8. dec 2013 Er der gnist, og bliver tændrøret vådt? Prøv at hælde karburator sprit i tanken, hvis du ikke allerede har gjort det?

• #3   8. dec 2013 hmm har allerede gjort det, jeg tror også der er gnist på fordi at den kan jo som sagt godt starte når den får lov at stå i en nat for eksempel,

• #4   8. dec 2013 Okay prøv at gi den noget karburator sprit imorgen.

• #5   8. dec 2013 Stift tændrøret , evt kan der være noget galt med choker eller benzin hane.

Karburator is dannes først når motoren køre. Det sker når kold fugtig luft suges ind i karburator og i det benz forstøver op af dysen sker der en af køling , og fugten kan fryse til is ved det,
    Kun få modeller scooter har problemer med det,
    Mange har el opvarming af karburator nogen er koblet sammen med køle vand,
    Andre har et design i blæser skjold så der blæses varm luft over på karburator eller som jog R er luft indtaget tæt ved cylinderen , andre har ikke nogen form for smart tænkt opvarming af enten luft eller karburator , og det kan skabe problemer , ved få plus grader hvor problemet opstår.

• #6   8. dec 2013 De modeller jeg holder mest af feks fz50 det har aldrig problemet og der er ingen gennem tænkt opvarmning.

• #7   8. dec 2013 der er jo ikke noget galt med tændrøret den kører jo som den skal og alt det der, det er ligesom om at den kun kan starte når den får lov at "tørre" i noget tid. kører allerede med karburator sprit og har benzin får den jo også når det kan starte mens den er "tør", tror i det kan være fordi at den bliver fugtig inde i motoren eller choker? har ingen forstand på chokeren

• #8   9. dec 2013 Tro mig når tændrøret har kørt mange km så bliver afstanden større, bliver den for stor så bliver den langt sværre at starte men kære fint når den er startet. Start der,

Har også en ny teori, prøv lige næste gang at kun starte på kickstarter ikke forsøge på el først, vil den gerne starte så skal du forstærke forbindelse mellem minus pol på batteri og motor block, men skift lige tændrøret også,

Når den køre så har den ikke problemer med at køre i vand vel? Det kan også være tændrørs hætten ,

Choker tager vi i næste omgang hvis der bliver en næste

• #9   9. dec 2013 okay så jeg skal lige have fat i et nyt tændrør, den kører helt fint i vand... men ved ikke hvilket tændrør jeg skal bruge

• #10   9. dec 2013 Det kan de fortælle der hvor du køber det,

Kommentér på:
kan ikke starte den er hel gal !

Annonce