{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
255 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej sg.
Jeg kan simpelhen ik finde ud af hvorfor min hot ik kan starte. Jeg har skiftet membran og testet om der er tændning og det er der. Den starter og så går ud lige efter men det ik fordi den er utæt nogen steder. Og vacum slangen sider på og den for benzin
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte
  • #1   18. dec 2023 Så den starter op nemt men så går den ud?

    Det vel bare Karburatoren der skal indstilles ordentligt, er tomgangen sat for lavt så det klart den går ud med det samme.

    ka du ik holde den kørerne ved at give gas efter den er startet?

    Her er der en nem og forståelig Guide til indstilling
    (Se linket)
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_


  • #2   19. dec 2023 Den kan slet ikke holde igang. Den tænder og går ud uanset om man giver gas eller ik. Har prøvet og justere på luftskrue. og dysen er ikke alt for stor. Men da jeg skiftet membran så pakningerne fine ud. smiley

  • #3   19. dec 2023 Nu var det ik luftskruen jeg tænkte på men tomgangskruen,luftskruen skal selvfølgelig ogs Indstilles til at du skal skrue den i bund (IKKE STRAMME) og så 1.5 omgange ud som grund indstilling, men med tomgang et det på øjenmpål det fin pudser du senere med hjælp af den guide jeg linkede

    tomgangskruen er en stor fingerskrue på siden af karburatoren så skru den en smule ind og prøv at start så skulle den gerne ku holde tomgang efter et par start.

    det med du ik ka give gas kan bare chockeren der virker som den skal, og når du så får indstillet Tomgangen så den ja kan holde tomgang lad den varme op i 2min fordi så slukker chockeren og så burde du ku giv gas ordentligt igen


  • #4   19. dec 2023 Den kan slet ik holde igang uanset hvad du gør. Den dør med det samme den tænder uanset hvad man gør.
    Jeg har en video så kan jeg mulighvis sende den et sted. smiley


  • #5   19. dec 2023 Upload videon til YT og del linket

    Men har du nu skruet op for Tomgangen som jeg bad dig om?
    Hvis ja Er det meget muligt det fordi du har vand i benzinen det kommer en gang imellem for nogle her i den kolde tid men få delt et link til videoen så jeg ka forstå det lidt bedre


  • #6   19. dec 2023 Skal nok upload på yt
    Har prøvet og justere lidt på luftskruen men det skete lidt det samme. Men der kunne ik ha kommet vand i benzinen da den stor indefor og har aldrig stået ud i vinteren


  • #8   19. dec 2023 Du bliver ved med at snakke om luftskruen det er ikke den jeg vil have dig til at indstille lige nu det er Tomgangskruen som er en stor fingerskrue på siden af karburatoren som den i billedet
    Den i den blå er luftskruen og den store fingerskrue i den røde box er Tomgangskruen som er den jeg vil have dig til at skrue lidt ind luftskruen gør ik noget i dit tilfælde her iforhold til tomgang så det kommer du ik langt med

    Godt så tænker jeg vel ik der er vand i benzinen hvis den har stået indenfor i opvarmet lokale

    Skal lige høre er den helt standard eller har du ændret nogle dele


    profilbillede
  • #9   19. dec 2023 https://youtube.com/shorts/nfLV1KIQ7ZM?si=3dez6BBl3mYXDfcj
    Her er videoen

    Jeg har ik en standart kabu har en polini 21mm cp
    Kan godt skrive hele opsætningen hvis det vil hjælpe


  • #11   19. dec 2023 Må du meget gerne

    Du kan ik få den igang uden at give gas samtidig?

    Når du så får den igang så prøv at stop med at give gas for i videoen kan jeg høre dig få den igang men så dør den efter du bliver ved med at give gas pga chokeren stadig er tændt og du ka ik give gas samtidig med chokeren er tændt

    Er det Auto eller manuel choker?


  • #12   19. dec 2023 Nej kan ik få den igang uden at give gas.

    Men kan det være falsk luft. Fordi jeg har pakninger mellem studs og membran og de så fine ud da jeg skiftede membranen(det er ikke sket efter jeg har skiftet membran den anden var færdig så derfor jeg skiftede)

    Opsætning:
    Cylle 70cc Malossi sport ø10 (1200km)
    21mm Polini cp kabu dyse100-Polini powerfilter
    Kobling Polini speedclutch 3g
    Stage 6 tryk og grøn trim
    Stage 6 kobling klokke 107mm
    Stage 6 rem
    Polini sekundær 14/41 gearing
    Malossi multivar 6grams ruller
    Stylepro membran med Carbon plader
    Ngk tændspole. Ngk BR8HS
    26mm studs
    Yasuni R


  • #13   19. dec 2023 Hmm Okay dokey

    Har du Auto Eller manuel Choker på?

    Hvilke ændringer påtaget du inden det skete eller kom det ud af det blå?

    Har du haft den op og kører ordentligt med bundgas osv mere iforhold til tændrør og dyse størrelse?



  • #14   19. dec 2023 Nej manuel.
    Ændrede ikke andet end at skifte trykfjeder men det burde ikke havet gjort det.
    Og ja det kom ud af det blå
    Kan prøve og skifte tændrør og pakninger og se om det skulle gøre det smiley


  • #15   19. dec 2023 Okay start med at åbne for chockeren og så bliv ved med at starte den uden gas måske giv den en smule men så ogs meget lidt og bare bliv ved indtil du mener du ik kommer nogen vegne


    eventuelt få tjekket pakninger igen

    Få ogs tjekket for slid på studs Membran cylinder stempel og stempel ringe

    Få specielt tjekket studs og membran for slid og utætheder

    Vil ogs helt klart tage et kig på Cylinder vægge, stempel og stempel ringe som noget af det første

    Ka du sende et billed af dit gamle tændrør da jeg ik kan se noget omkring dysen på det nye


  • #16   20. dec 2023 Yes det kan jeg godt men det bliver lige imorgen. Takker for den hurgtige respons smiley

  • #17   20. dec 2023 Kaburator er sikkert dårlig hvis den ikke kan tage gas.

Kommentér på:
Kan ikke starte

Annonce