{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olie blanding?
  • #1   1. maj 2013 2%

• #2   1. maj 2013 ALTID 2%

• #4   1. maj 2013 Hvorfor er det at alle tror at alle 2-taktere køre på 2% ?

• #5   1. maj 2013 Sådan for du det meste ud af motoren smiley

• #6   1. maj 2013 Rasmus - både ja og nej, det er jo langt fra alle 2 taktere der køre på 2% smiley

• #7   1. maj 2013 Til de fleste knallerter/scootere er 2-3% fin nok. Men på de helt højtydende 2 taktere kør man ofte med mere. en 4-5stykker.

• #8   1. maj 2013 Det er det jeg mener Kenneth, men mange folk herinde mener at alle 2 taktere køre på 2% og så kan de ikke forstå når deres vold tunende baneracer med 25 heste sætter sig hele tiden. Men fylde mere olie i benzinen, fandme nej.
    Det svare jo lidt til at sige at alle 21mm kaburatore køre med dyse 95 smiley

• #9   1. maj 2013 Det forskelligt fra maskine til maskine, det kommer jo også an på hvad for noget olie man bruger, om det mineralsk olie og fuldsyntetisk eller semi syntetisk, det bedst med fuldsyntetisk. men for de fleste knallerter og scooter er det 2-3% fuldsyntetisk. dengang yamaha 4 gear og puch maxi var ny og top moderne kørte de med 4-5% olie pga olien var dårligere ind den er nu.

• #10   1. maj 2013 Man ønsker så lav en olie mængde i benzinen som mulig. Den skal kun smøres akkurat nok og intet mere. Olien forbrænder ikke med samme hastighed som benzin og for meget olie sænker ydeevnen på motoren, fordi olie optager plads der kunne have været benzin istedet for. Jeg har ALDRIG lavet en sætter pga olie uanset hvad der har været kørt med og det har altid været 2%. Hvis jeg kunne få en olie hvor smøreegenskaber og flashpoint var godt nok til dødstuning så kørte jeg 1%. 2% er længe nok, og vil garantere for at kører du med 4% så soder du motor og tændrør til hvis du kører med det i en længere periode. Og nej jeg snakker sq ikke en sæson på banen herhjemme uden at skille maskinen ad. De par km det kan blive til betyder ikke det store. Giv den 4000-5000 km med hpr og 4-5% og motoren af sovset til i uforbrændt olie.

• #11   1. maj 2013 Qvist :
    2 % dvs. i 1 liter benz er der 20 ml olie og i 5 liter er der 100 ml olie.
    Bare fordi man tuner en scooter så skal den stadig kun have 2 % altså 20 ml olie pr. liter benzin.
    Når du omdyser en scooter får den jo mere benzin og i benzinen er der jo 2% så uanset hvor stor dyse du kører med får den altid rigeligt med olie.

Det er anderledes når man kører med olieblander da den ikke blander ca. 2 % i længere når man har skiftet dyse da den bare giver efter omdrejninger (og på nogle maskiner fx. hi-per2 er der et kabel som giver gas (åbner og lukker mere for et spjæld som giver mere og mindre olie)

• #12   1. maj 2013 Jeg vil os selv mene at det gælder om at så lidt olie som muligt. Men ved selv på det Bel Ray olie jeg kører med står der man skal blande 32:1 hvis over 125cc og 40:1 hvis under 125cc.

• #13   1. maj 2013 Anders t- Du fylder bare 2% i en motor der tager på den gode side 18.000 rpm, men kom ikke og klag over at den har sat sig bagefter smiley

Men det er faktsik lykkeds for mig at køre på 0,5% (ja tro det eller ej) olie over en længere strækning, på en lovlig knallert. Hvor sundt det var for den, kan jeg ikke udtale mig om. Men den køre da fint den dag i dag, og uden mislyde. Så olie procenten afhænger meget af olie type, og hvor tunnet en motor det drejer sig om smiley

• #14   1. maj 2013 Hvilken motor har du der kører over 18000 rpm og er monteret på en scooter? VIS MIG NU! Hvis du har en maskine med effekt helt deroppe og det ikke bare er absolut peak efter 1.5 km break your engine lane eller lign er det intet værd.

• #15   1. maj 2013 arhhh lalle, så snakker vi hellere ikke scootere længere smiley Så er vi over i så noget som gokarts. Min morfars gamle gokart tog cirka de 18000 rpm, og den kørte på 5%. Kender også en der i sin tid har arbejdet på dino fabrikken med 2 takts tunning i 9 år. og har kørt for dem, og han har faktisk været en af det bedste i europa vil jeg tro, og Han siger at de karts han kørte i og designede, kørte med 20-21000 rpm smiley

• #16   1. maj 2013 men en 2 takter er stadig en 2takter, om den så sidder på en scooter eller en gokart eller en crosser smiley

• #17   1. maj 2013 mente nok at jeg havde set en video med en scooter der tog 18000 rpm ,så fandt den lige.
    http://www.youtube.com/watch?v=5DdicVRr37Q

så nej lalle, det er ikke umuligt smiley

• #18   1. maj 2013 Det var da lige godt fandens, scootergalleri, her snakker vi om scootere ikke gocarts, crossere og andet fis.

hej hej.

• #19   1. maj 2013 det da en scooter i videoen? og jeg vil væde med at de ikke har fyldt 2% på den.

• #20   1. maj 2013 Ja peak rpm på en motor der er ubelastet. Læg mærke til at baghjulet ikke ryger rundt, dvs skidtet står uden vario på. Med træk kommer den aldrig derop.
    Og ja 2takt er 2takt, men glem nu ikke at moderne teknologi altså også indvirker på olie og oliens smøre egenskaber. Mange rpm er lig med høj varme. Ergo en olie med højt flash point eller meget olie så det ikke er det hele den når at brænde af. Kan man ikke få det første kompensere man med det andet. Og glem nu ikke at der er væsentligt forskel på om det er en motor der kører ved 21000 rpm eller om det er peak rpm.

• #21   1. maj 2013 Det er jeg skam ogs 100% enig med dig i, lalle

Kommentér på:
olie blanding?

Annonce