PGO Comet - Lidt problemer :) {{forumTopicSubject}}
Hey alle.
Min PGO døde sku her for noget tid siden, og der var en del problemer. Svømmeren i kaburatoren var nærmest røget. Den ville ikke reagere overhovedet, så fandt en ny og satte på. Skiftede tændrøret men opdagede så at der er en revne i tændspolen. Jeg har så lidt startproblemer, tomgangs problemer og som om at min scooter får lidt for meget luft.
Har lige monteret karburatoren 100% korrekt og tæt her igår, sat et standard luftfilter og karburatoren står som den skal i tomgang og på luftskruen. Har dog problemer med at den nærmest får for meget luft ind, og det er den dyse 72 i. Hvis jeg sætter en finger halvt for luftfilteret, så trækker den fint, så hvor meget skal jeg op i dyse for at løse det?
Omkring revnen i tændspolekablet, kan det være årsagen til at den nemt går død i tomgang og har svært ved at starte? Før min pgo døde var der ingen problemer med at starte den. Men nu skal jeg give 10-20% gas for at den overhovedet vil starte
Håber nogen kan hjælpe
- Rettelse. Man kan se en gnist der hvor revnen er på tændspolen
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Hvor meget man skal op i dyse kan man ikke regne sig frem til uden en masse dyre sensorer, så det nemmeste er blot at købe et dysesæt med nogle forskellige i, og så skifte indtil man finder den rette.
Disse passer på PGO Comet: http://www.speedline.dk/da/scooter/dysesaet-naraku-m4-nk200-10/
aug 2012
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
jul 2012
At tændspolen fejler noget har intet at gøre med startermotoren.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
jul 2012
Jeg tror at det er op idet du kører godt når chokeren er til men så får for lidt benzinnår chokeren slår fra.
Det er det eneste jeg lige kan tænke på at kunne være en mulighed. Hvis du går lidt op i dyse kører den muligvis ikke helt perfekt når den er kold, men den vil køre bedre når den er varm, hvis det er det der giver problemer.
PGO Comet - Lidt problemer :)