Tilmeldt:
1. dec 2007 Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Spørgsmål til FZ'er {{forumTopicSubject}}
Davs igen gutter
Jeg har en kammerat med en FZ 50. Den er faktisk rigtig fin og starter fint. Men den er EKSTREMT langsom i optræk. når man giver fuld gas rør den sig næsten ikke. Det tager virkelig lang tid at komme op i fart. Men den kører 45-50 på toppen
<b>Spg 1.</b>
Den er std men har tidligere haft et 8,5hk sæt på. Kaburatoren derfra sidder der stadig, men han har ikke skiftet dyse. Mon ikke en mindre dyse vil give lidt? Hvilken størrelse snakker vi ca om?
<b>Spg 2.</b>
Det at den accelerer meget langsomt tyder vel på at der er for lette ruller i? For jeg går da ud fra at der er ruller i en FZ'er. Det er jo variomatik som ved alle andre scootere. Er det bare normale ruller man bruger til FZ'er? Hvor tunge tror i at de skal være?
<b>Spg 3.</b>
Der sidder vel trimfjedre i en Fz'er også. Er det bare normale man bruger?
<b>Spg 4.</b>
Sidder der en skive i variatoren på en FZ'er?
På forhån tak:D
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.635
glem alt om trim fjedre på fz de holder ikke og når de knækker smadre man gearkassen.
en fz er meget langsom i optræk, kan samenlignes lidt ,ed puck maxi og den slags den kører med fast gear og skal glide i sentrifugal kobling indtil 15km/t og der efter kører hurtigere med omdr.
hvis du ikke kender fz så luk ikke gear kassen op.
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Men skal jeg forstå det sådan at den kører med almindelig tandhjul og kæde som fx en maxi, men at koblingen fungerer ligesom på en almindelig scooter?
Og hvorfor holder trimfjedre ikke? Der må vel sidde nogen i nu og de kan holde?
Og jaj eg er godt klar over at fz'ere er langsomme i optrækket, men den her kan næsten ikke komme igang medmindre man skubber. Der må vel være nogle sliddele, som kan have indflydelse, og som man kan skifte ud?
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.635
ja de originale fjedre holder fint
der er to ting jeg kan komme i tanke om som kan gøre det du siger det, og der er hvis cylinder er ridsel meget eller hvis folk har filet i skyllekanaler så timing ikke passer eller at membran blade står piv åbne
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Hva med mindre tandhjul for eller større bagved? Det vil selvfølgelig betyde lavere topfart, men hvis den mindre gearing betyder omdrejninger, så udlignes det jo måske.
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.635
find et lige stykke vej og start fra 0 og fuld gas., du kan høre at koblingen glider og lige omkring 15-19 km/t låser den, ( man hører et lille dyk i omdr og så trækker den videre) det var med std 13 tand fortandhjul
hvis den har 17eren så vil det først ske ved 25-27km/t
jeg ved det ,har selv en 17 er i.
sep 2009
Følger: 354 Følgere: 1041 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.176
og der er ikke ruller i en fzer
fjeder i kobling købt dem std er best
nej skive
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
apr 2010
Følger: 90 Følgere: 104 Scootere: 14 Emner: 42 Svar: 7.635
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
sep 2009
Følger: 354 Følgere: 1041 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.176
købt en brugt karbu i std
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 102 Svar: 2.078
Skal bare lige være sikker:)
sep 2009
Følger: 354 Følgere: 1041 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.176
du kan da købet en std karbu til din std fzer i 30 knall
eller prøv dig frem med dyse prøve med 57,5mm som det føste du gør
Spørgsmål til FZ'er