{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til FZ'er {{forumTopicSubject}}

Davs igen gutter

Jeg har en kammerat med en FZ 50. Den er faktisk rigtig fin og starter fint. Men den er EKSTREMT langsom i optræk. når man giver fuld gas rør den sig næsten ikke. Det tager virkelig lang tid at komme op i fart. Men den kører 45-50 på toppen

<b>Spg 1.</b>
Den er std men har tidligere haft et 8,5hk sæt på. Kaburatoren derfra sidder der stadig, men han har ikke skiftet dyse. Mon ikke en mindre dyse vil give lidt? Hvilken størrelse snakker vi ca om?

<b>Spg 2.</b>
Det at den accelerer meget langsomt tyder vel på at der er for lette ruller i? For jeg går da ud fra at der er ruller i en FZ'er. Det er jo variomatik som ved alle andre scootere. Er det bare normale ruller man bruger til FZ'er? Hvor tunge tror i at de skal være?

<b>Spg 3.</b>
Der sidder vel trimfjedre i en Fz'er også. Er det bare normale man bruger?

<b>Spg 4.</b>
Sidder der en skive i variatoren på en FZ'er?

På forhån tak:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rodfræsning af 2 buske 1.100 kr.
  • Beskæring og klipning af stor hæk 1.000 kr.
  • Pudsning af vægge i køkken 3.000 kr.
  • Handyman 1.180 kr.
  • Opsætning af gardin 459 kr.
  • Opsætning af hattehylde 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til FZ'er
  • #1   20. mar 2011 en fz kører ike med variator, der er 25 tandhjul og kæde og skiver bag dækslet,

glem alt om trim fjedre på fz de holder ikke og når de knækker smadre man gearkassen.

en fz er meget langsom i optræk, kan samenlignes lidt ,ed puck maxi og den slags den kører med fast gear og skal glide i sentrifugal kobling indtil 15km/t og der efter kører hurtigere med omdr.

hvis du ikke kender fz så luk ikke gear kassen op.

• #2   20. mar 2011 Hvordan lærer man om gearkassen, hvis man ikke lukker den op? smiley

Men skal jeg forstå det sådan at den kører med almindelig tandhjul og kæde som fx en maxi, men at koblingen fungerer ligesom på en almindelig scooter?

Og hvorfor holder trimfjedre ikke? Der må vel sidde nogen i nu og de kan holde?

Og jaj eg er godt klar over at fz'ere er langsomme i optrækket, men den her kan næsten ikke komme igang medmindre man skubber. Der må vel være nogle sliddele, som kan have indflydelse, og som man kan skifte ud?

• #3   20. mar 2011 kobling fungere som på maxi

ja de originale fjedre holder fint

der er to ting jeg kan komme i tanke om som kan gøre det du siger det, og der er hvis cylinder er ridsel meget eller hvis folk har filet i skyllekanaler så timing ikke passer eller at membran blade står piv åbne

• #4   20. mar 2011 Well det er en brugt cylinder han fik sat på, da han gjorde den lovlig. Jeg tvivl på at der er blevet fillet på skyllekanalerne, da en af skylleportene stadig er plumberet, så det ville ikke give mening at fille på de åbne før man fjerne pumberingen.

Hva med mindre tandhjul for eller større bagved? Det vil selvfølgelig betyde lavere topfart, men hvis den mindre gearing betyder omdrejninger, så udlignes det jo måske.

• #5   21. mar 2011 jeg har en gang og kun en set at nogen har fået fat i en 17 tand foran i stedet for 13 tand, ´men de er usansyneligt sjældne da de er håndlavet dem der findes , men jeg har set det en gang og der strak den også så ringe at men nemt kunne padle fzen baglens med fuls gas på en std motor. men der er en test du kan lave for at finde ud af det uden at skille den ad,

find et lige stykke vej og start fra 0 og fuld gas., du kan høre at koblingen glider og lige omkring 15-19 km/t låser den, ( man hører et lille dyk i omdr og så trækker den videre) det var med std 13 tand fortandhjul

hvis den har 17eren så vil det først ske ved 25-27km/t

jeg ved det ,har selv en 17 er i.

• #6   21. mar 2011 std dyse i en std karbu er 55 , men hvis karbu er fra Thansen så skal der være 57,5 i.
    og der er ikke ruller i en fzer
    fjeder i kobling købt dem std er best
    nej skive

• #7   21. mar 2011 Hva med den kaburator der er i 8,5hk tunsættet? Den er da ikke std vel? Hvor stor er den? Hvilke dyser skal bruges til den og hvilken vil ca passe når resten af FZ'eren er std?

• #8   21. mar 2011 den er 16mm i 8,5hk sættet.

• #9   21. mar 2011 Okay tak. Nogen anelse om hvilke dyser der skal i? Og evt hvilken størrelse der vil passe til en std fz'er med 16mm kaburatoren?

• #10   21. mar 2011 jeg har lige nu 62,5mm i min lige nu den er ikke stor nok karb er 16mm
    købt en brugt karbu i std

• #11   21. mar 2011 Okay jeg skal lige have det på det rene. Du har en 16mm kaburator i en std fz'er(ud over kaburatoren self) med en dyse 62,5 og den er ikke stor nok?

Skal bare lige være sikker:)

• #12   21. mar 2011 ja, på min suzuki cr 50 fz 50 der har jeg en karbu på den lige nu på 16mm der er en dyse lige på 62,5mm , men det er en 45knallert den jeg har ellers set i fotoalbums der finder du min cr 50
    du kan da købet en std karbu til din std fzer i 30 knall
    eller prøv dig frem med dyse prøve med 57,5mm som det føste du gør

Kommentér på:
Spørgsmål til FZ'er

Annonce