183 visninger
|
Oprettet:
Lidt om for og bagtandhjul :s :D {{forumTopicSubject}}
Er helt ny i kædeverdenen.
Men for at være hurtig, så kører andre knallerter med samme motor, meget hurtigere end mig:o
Der sidder pt 11 tands på foran, og 51 bagved
FIk at vide at jeg skulle skifte mit forreste ud med et på 14, og det ville give topfart
Men er der ikke nogen der lige vil bruge et par min på at forklare mig det? Hvordan det virker
jul 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 20 Svar: 61
jan 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Scootere: 4 Emner: 197 Svar: 2.895
stort fortandhjul giver "tungere" gearing ( som regel højere topfart, hvis din knallert kan trække det )
Lille bagtandhjul giver også tungere gearing, ( også højere topfart, hvis motoren kan trække gearingen )
Og det fungere på samme måde omvendt....
Lige for at tage et eksempel:
Hvis du har en sports-tunet knallert, med 14-48 gearing der kører 90, men den har svært ved at trække ud i gearene, er det fordi din gearing er for "tung"
Derved kan du "muligvis" hente 2-5 kmt, ved at skifte til en 14-50 gearing, så motoren kan give fulde RPM i gearene.
Hvis Motoren derimod tager enormt mange RPM men ikke kommer nogle vegne, så er det fordi din gearing er for let, så skal den udskiftes med en tungere gearing.
Håber du kunne bruge det, for har skrivekramper nu:P
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 328 Svar: 851
Dejligt, har læst det 2 gange og er ved at fatte det
Lidt om for og bagtandhjul :s :D