{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2takt VS. 4takt!
  • #1   4. okt 2009 hvis du skal bruge en scooter til hverdag og som køre 30 så er en 4 takt perfekt, den bruger ikke meget benzin og forurener mindre.
    Hvis du vil have noget med lidt mere power så skal du tage en 2-takt


  • #2   4. okt 2009 t´ja den største forskel er jo at en 2 takter giver tænding hver anden gang stemplet er i top og kun har 2 takter: nr 1. indsugning og mompression. hvor stmplet køre op i slutningen af takt 2 og trækker luften ind og køre så ned i takt 1 og smider den op igennem skylle kanalerne og komprimere den. stemplet køre så ned og op igen til takt nr 2. nemlig forbrænding og udstødtning hvor stemplet jo kommer op til forbrænding vor der gives en gnist når stemplet er ca i top og stemplet kør så ned af pga eksplotionen og trykker derved den nye luft der lig er suget ind op gennem skyllekanalerne og trykker den forbrændte ''luft'' ud igen og sådan bliver det så ved!:D

    ps stavefejlene er gratis!:D


  • #3   4. okt 2009 2 taktsmotor:
    En "indsugningstakt, hvor stemplet på vejen ned suger/henholdsvis trykker benzin/luft-blandingen fra eks. krumtaphuset ind i cylinderen via skylleluftkanaler fra krumtaphuset til cylinderen
    og en "udstødnings/kompressionstakt", hvor stemplet på vejen op først skaffer sig af med resterne fra forrige forbrænding gennem udstødningsporten ca. midt på cylinderen og når stemplet har passeret denne - kompressionstakten, hvor den under indsugningstakten indsugede gasblanding komprimeres.
    Når stemplen når i top, antændes gasblandingen af gnisten i tændrøret og forbrændingen presser stemplet ned, og det hele gentages.

    4taktsmotor:
    En firetaktsmotorstakter er styret af ventilerne, som igen er styret af knastakslen.

    ”Indsugningstakt” - hvor indsugningsventilen åbner og stemplet på vejen ned suger benzin/luft-blandingen fra indsugningsmanifolden(Karburator) til cylinderen.
    ”Kompressionstakt” - hvor stemplet bevæger sig op, og begge ventiler er lukkede. Benzin/luftblandingen komprimeres. Trykket (ca 40bar) og temperaturen ( Ca 200 ) stiger.
    ”Forbrændingstakt” - der udløses af en gnist fra tændrøret, der sætter en explosion igang, hvor stemplet presses ned og afgiver sin energi til krumtappen.
    "Udstødningstakt" - hvor stemplet bevæger sig op med udstødningsventilen åben, og derved presser udstødningsgasserne ud af cylinderen.

    Derefter starter takterne på ny smiley
    Blev du klogere?


  • #4   4. okt 2009 Jeg kan tale ud fra egen erfaring.

    Jeg har haft en new zip 2takt og en new zip 4takt. Præcis samme model, dog motor der er anderledes.

    Jeg foretrækker 4takteren fordi:
    Mindre benzin forbrug (der er fucking meget forskel)
    Den larmer slet ikke og når den kommer op i fart lyder den bare som en myg der flyver forbi. Man ligger ikke mærke til den.
    + den motor er bare kram!


  • #5   4. okt 2009 nu 4 takt!

    den har som sagt 4 takter istedet for 2, nemlig nr 1. indsugning hvor stemplet køre ned og trækker luft ind gennem indsugningsventilerne, så kommer det ned og skal så op i takt nr 2. kompression hvor det køre op og komprimere det og antænder det på toppen i takt 3. forbrænding, så det ryger ned igen pga eksplotionen og køre så op igen i takt 4 hvor udstødningsventilerne åbner og det forbrændte ''luft'' ryger ud!:D

    og igen er stavefejlne gratis:D


  • #6   4. okt 2009 8700 - jeNsen .
    ja han har og sagt det imens!:D


  • #7   4. okt 2009 kunne ikke sige det bedre jensen smiley

  • #8   4. okt 2009 det er forskelligt hvad der er bedst..

    kommer anpå hvad du skal bruge den til..

    en totakter har flere heste og tager flere omdrejninger men ingen moment hvilket 4 takteren har masser af..


  • #10   4. okt 2009 :):):):)

    Det er noget af det første man lærer på mekaniker grundforløb :)!


  • #11   4. okt 2009 2 TAKT!!!!! de 4 taktere lyder af h***** til man!!! det ligsom når man kommer på en crossbane, det bar mega træls at hør alle de 4 taktere istedet for i gamle dage hvor lyden af en 2 takter og duften af castrol r olie prægede edt hele!!! kæft det var tider man!!! XD

  • #13   4. okt 2009 Wow! TAk for de mange svar!

  • #14   4. okt 2009 haha klinikken.. man bliver hjernedød af at høre alle de 2 taktere når man er ude og køre.. går med til at scooter 4 takter lyder dårligt, men en crosser er sgu noget andet.

  • #15   4. okt 2009 ej en takter på crossbanen lyder af hå til man!!! min pers holdning ivertfal!!! en 2 takter op på de 13-15ooo rpm det sku lyd!!:D men smag og behag som nogen siger.. x)

Kommentér på:
2takt VS. 4takt!

Annonce