{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedre optræk på motocr hot 50
  • #1   31. jan 2024 kan du ikke

  • #2   31. jan 2024 Trimfjedre hjælper på 0-10 kmt.

    Remmen starter for højt på vario på grund af begrænsningen i vario.
    Trimfjedre modvirker det så den ikke er så sløv fra 0-5 kmt

    Medium trimfjedre aka det thansen kalder koblingsfjedre 1500 omdr


  • #3   31. jan 2024 det er jo ikke lovlig smiley

  • #4   31. jan 2024 Det er ikke strafbart at bryde det der er skrevet med småt aller nederst i loven.

    Det er kun strafbart at blive opdaget i det smiley

    Og det er der lige præcis 0% risiko for hehe.

    Man må heller ikke løfte fødderne fra pedalerne på cykel for at køre gennem en vandpyt uden at få våde fødder.
    Meeeeen. Ska vi ik bare slå halv skade og kalde det en ulovlighed af den tilladte slags smiley


  • #5   31. jan 2024 sååå hvis jeg går ned på arbejde og tæver en kollega til han ikke kan gå er det oki bare jeg ikke bliver opdaget smiley

  • #6   31. jan 2024 Om man kommer i himlen er én ting smiley

    Men om der falder brænde ned for det.
    Den bliver jo ikke tunet som sådan. Motoren er lovligt opsat til at køre i europa, også uden den ekstra ting med ringen/forhøjningen på gliderøret som skal begrænse topfarten. Og forhindrer remmen i at gå i bund på varioen og i top på bagerste remskiver som bivirkning.

    Uden for EU sælges motoren uden europæisk topfartsbegrænsning, bare som billig 50cc scooter med den topfart de nu har.

    Der er forskellige forureningsgrænser i de forskellige regioner i verden. Som den motor tilpasses til.

    Der er støjgrænser den skal overholde ved et givent omdrejningstal.

    Så længe den kører det den må i danmark og ikke er tunet til at køre stærkere så er politiet og loven ligeglad med om den accelerer dårligt fordi den er fabriks modificeret på en halvdårlig måde til at overholde en lov, eller om den accelerer fra 0-10 kmt helt normalt og lovligt fordi fabrikanten har begrænset den elektronisk til en topfart på 30 kmt så den accelerer normalt fra 0-10 istedet for den måde med ring i.

    Den eneste måde de kan finde ud af at trimfjedrene er den forkerte farve (den lovlige trykfjeder er rød så how would they know. Der står ikke noget på trimfjedrene så om de er hvide eller røde eller gule... hvordan sku man vide det)
    Den eneste måde de nogen sinde sku finde ud af det med en dybtegående efterforskning af sagen, er ved at tage en knallert der lyder og accelerer normalt og har 100% lovlig topfart, og konfiskere den og køre den til stationen på et falck fejeblad og få et team af detektiver til at finde ud af om trimfjedrene har den styrke der var i den model da den blev typegodkent i EU-regi tilbage i 2017-18. Hvilket muligvis foregik i kina smiley smiley


  • William S
    William S Tilmeldt:
    jan 2024

    Emner: 1 Svar: 3
    #7   1. feb 2024 Så man skal have nye trimfjedre i?

  • #8   1. feb 2024 #5
    Det er da også præcist det samme


  • #9   1. feb 2024 #7
    Ja det kan du godt gøre uden overhovedet at være bekymret for at få en bøde.
    Du kan også skifte ruller til lidt lettere men, det vil tage en smule på topfarten.


  • #10   1. feb 2024 På motorcr hot50 er topfarten ikke ovlig styret af omdrejningstallet på motorenme, men derimod af omdrejningstal på koblingsklokken smiley

    Så det tager ikke engang noget af topfarten af ændre til lettere ruller heller smiley

    Så man ka godt gå 10-20% ned i rullevægt også og få lidt bedre optræk der på bekostning af benzinforbruget og forureningen.
    Uden at det tager noget af topfarten


  • William S
    William S Tilmeldt:
    jan 2024

    Emner: 1 Svar: 3
    #11   1. feb 2024 Kan i ligge et link til nogle trimfjedre

  • #12   1. feb 2024 Dem på den her side.
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/pgo/hot-50/kobling/n1712458032/
    Er ikke 100% på det skal være 1500omdr+. Eller 1000omdr+. Eller +2000 omdr.
    Alternativt kgis sæt med alle sæt i for 75 kr plus forsendelse
    https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/motocr/motocr-hot-50-4t-e4/kobling/koblingsfjedre-saet-3-armet-stylepro-6380-da


  • #13   1. feb 2024 #0
    Er det en Euro 4 eller Euro 5?
    Er den med indsprøjtning eller med karburator?
    Hvis du er i tvivl, så løft sædekassen af og tag et billede.


  • William S
    William S Tilmeldt:
    jan 2024

    Emner: 1 Svar: 3
    #14   1. feb 2024 Jeg er rimlig sikker på den er med kabu

  • #15   1. feb 2024 Hvis den er elektronisk begrænset, så den cutter ved bestemte omdrejninger, så kan du gøre ret meget, så længe at du ikke skifter CDi.

  • #16   1. feb 2024 Motocr e4 er med ecu, ikke med cdi smiley

    Den cutter ved et bestemt antal impulser fra pickupen, som sidder ved koblingsklokken der jo er direkte forbundet til baghjulet, og derved ved den hvor hurtigt baghjulet roterer og altså hvor hurtigt man kører.

    Da jeg tunede en motocr hot50 ramte den 34kmt og så cuttede den gnisten.
    Uanset hvad ruller der var i og uanset om ringen var fjernet.

    Hvis der derimod var cdi så ville den rigtig nok cutte ved et bestemt motoromdrejningstal

    Ecu'en er også omdrejningsbegrænset, men ikke ved så lavt omdrejningstal at den vil cutte gnist pga lidt lettere ruller.
    Og tricket med trimfjedrene får den ikke til at tage flere omdrejninger end den ellers kører med.
    Tværtimod får manglen på strammere trimfjedre den til at køre med absurd lavt omdrejningstal fra 0-5 kmt fordi remmen ikke kan gå i bund når der er ring i.

    Motoren er indrettet til også at køre med begrænset omdrejningstal i lande hvor de kører uden ring.
    Så hvis bare man holder sig til udbedring af problemet med for lavt omdrejningstal fra 0-5 kmt så bliver det aldrig et problem at den er begrænset på max omdrejningstal for den kommer kun til at køre med det omdrejningstal den er beregnet til.
    Ringen i varioen giver samme effekt som at mangle shim. Eller have en for kort rem i. Eller en for bred rem i.
    Ligesom når remmen starter for højt på vario.
    Svarer til at starte fra grønt lys i bil i 2. Gear.
    Så skal der files en del kobling.

    Derfor man kan sætte strammere trim i, så filer den koblingen så det passer og den kommer af sted fra 0-10 kmt en anelse friskere end hvis man bare slipper koblingen i bilen med 1kmt i andet gear.

    10-20% lettere ruller sku den også godt ku tage men jeg ved ikke hvor meget der er at hente på den motor ved hvad omdrejningstal og hvor mange omdr den ka tage.

    På min zip kommer de standard med 10 grams ruller i..
    Jeg har haft 6,5 grams ruller i og dem synes jeg stadig var for tunge.
    Da der var 10grams i var de absurd meget for tunge.
    Til gengæld larmer den minimalt og forurener minimalt og kører super langt på literen når der er så ekstremt tunge ruller i.
    Det er derfor fabrikkerne gør det med at smide for tunge ruller i. Nem måde at efterleve strengere og strengere krav til co2 og den slags. Og samtidig kunne hævde at have en motor der "kan" yde godt.


Kommentér på:
Bedre optræk på motocr hot 50

Annonce