Forskellige bøder {{forumTopicSubject}}
Jeg har tænkt på at begynde at køre <40 km/t igen, da jeg havde en uhyggelig oplevelse med politiet hvor det var lige ved at gå galt tidligere. Jeg vil dog gerne køre med sirene (indtil jeg får et nyt horn, mit normale lyder som en lastbil fra 80'erne?), gg udstødning og muligvis lettere ruller. Ved godt folk måske ikke vil synes godt om opsætningen, men jeg kan personligt lide den. Har dog læst et sted at en ulovlig del kan give betinget frakendelse, men andre steder læser jeg at det næsten kun er hvis den kører over 42 at man kan få en betinget frakendelse. Ved i om jeg ville få betinget frakendelse, hvis jeg kører med de tre førnævnte ting? Og ved i også hvad de individuelle bøder er (ved ikke om rullerne overhovedet kan give en) for henholdsvis hornet, udstødningen og rullerne? På forhånd tak
feb 2017
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
Skal lige siges alt hvad der ikke er standard på ens scooter og kan påvirke trafikken på anderledes måde kan de give dig en bøde for det er kun hvis du ændre lys eller skjolde og søre for at lyset ikke er tændt imens du kører at de ikke må gøre noget
sep 2020
Følger: 6 Følgere: 48 Emner: 26 Svar: 173
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
jeg havde technigas silent pro, længere rem, +2000omdr trimfjedre og lettere ruller i en piaggio fly.
Den kørte sku fint.
Havde slebet den ene ring så den kørte præcis 41 på gps.
Blev stoppet sidste sommer for at køre et stykke uden hjelm
De sagde de synes den lignede noget der ku køre hurtigt.
Det gav jeg dem ret i men forsikrede dem om den ikke kørte mere end de 38, til gengæld havde den et godt optræk.
De gad ikke lige test køre den fordi de vist ku se på mig jeg sagde det som det var... Næsten da.
Sagde jeg havde travlt, de var velkomne til at prøve en tur men hvis de gad lade være med at tilkalde rullefelt ville jeg sætte pris på jeg ku nå mine aftaler.
Egentlig meget heldigt for man bliver alvorligt i tvivl om den er lovlig når man kører de 41 og motoren bare skriger.
Så langsomt går det heller ikke.
Jeg kan bare ikke køre lovligt medmindre jeg er nødt til det.
Kan ikke tåle det.
Blev til gengæld engang taget af en mc betjent på en mc scooter uden plade, forssikring, kørekort, eller blink og horn og sådan.
Han skrev mig for det meste han lige ku finde på.
Fik en små 5k i bøde i alt.
Men som regel er der rimelig god rabat på lovovertrædelser hvis man ellers er flink og fornuftig.
...-har jeg hørt.
Jeg plejer at køre fra dem.
Plejer at køre tunet.
Har stortset aldrig kørt lovligt
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 30 Emner: 20 Svar: 195
Uden at komme med den helt stor afhandling, så har jeg prøvet to helt modsatte ting: jeg blev stoppet fordi jeg ikke havde styrhjelm på. Sagde jeg havde glemt den derhjemme. Så sagde de bare, okay men så kører du direkte hjem efter den, inden du kører andre steder !
Omvendt har jeg også prøvet at blive "stoppet" af en æggeskal. "stoppet" i "", fordi jeg hold stille. Jeg fik øje på en kammerat på fortovet, for at sludre lidt og havde taget min hjem af for at ryge en smøg.
Så kom æggeskallen og gav mig en bøde for at køre uden hjem, selvom jeg holdt stille.
Den sag endte i retten, hvor jeg blev frikendt
Men jeg har også prøvet det helt modsatte, jeg luntede bare på min elskede kreidler RMC 5-gear(14 HK, tun), men skulle kun 200 meter ned på tanken og tanke, så kørte bare 20 derhen. Lige det jeg står af holder der en politibil bag mig.
Blinde mig for jeg kunne sagtens have ræst fra dem af nærliggende grusveje, stier bomme og marker, men jeg havde allerede slukket den og stået af.
Så pillede de den lige for 4.000 kr tundele. Og man kan slet ikke købe originalt mere til sådan en, så og jeg var kun 17 år jo så 4000 var mange penge, men jeg fik stampet dem op og ud og køre igen, 14 dage senere blev den så stjålet, sort uheld.
Det gik dog værre for min storebror tilbage i starten af 90erne. Jeg ved ikke helt hvad det var han havde lavet, men det var vist en slags hybrid mellem en Yamaha 4 gear, en Suzuki K50, og en Honda et eller andet.
Den tog de med til statens bilspektion, for at skille den ad, altså hente med Falck, osv osv, og han skulle betale det hele. Og han fik stort set kun stellet tilbage da SBI var færdige.
Og min mor synes det var pisse-pinligt at køre min storebror derud for at hente resterne, især fordi min var var/er mekaniker, så var velkendt netop der
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 30 Emner: 20 Svar: 195
Jeg også af de åbenlyse årsager.
Adrenalinen kører pænt meget med panserne i røven, og det øger risikoen for styrt, eller for høj far igennem fx bomme ned til en gang/cykel sti.
Du kan evt træne det ved lovligt at køre motorcross på en crossmaskinebane, hvis du ikke er så erfaren endnu !
sep 2020
Følger: 6 Følgere: 48 Emner: 26 Svar: 173
Forskellige bøder