{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
209 visninger | Oprettet:

Bøder på Knallert? {{forumTopicSubject}}

Davs SG gik lige og undrede mig over hvad det nu er for nogen konsekvenser der er når man kører tunet/afdroslet i forhold til forsikring hvis der nu skulle ske det jeg kom ud i et uheld og ja lade ogs sige påkørte en person dækker ansvarsforsikring så stadig når den er tunet? har set en del forskellige svar og er nu i tvivl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøder på Knallert?
  • #1   11. feb Forsikringsselskabet kan få medhold i regres hvis du enten laver forsikringssagen med vilje, eller under kørsel der betegnes som grov hensynsløshed.
    Regres betyder at du skal betale forsikringssummen tilbage til dem.
    Dvs du skylder dem det de har udbetalt.
    De skal få medhold af en dommer i en retssag hvor de beviser at du enten har kørt groft hensynsløst eller lavet ulykken med vilje.

    Men hvis du ikke laver ulykker med vilje, så skal du altså køre groft hensynsløst for at de kan få medhold i deres retssag mod dig, før de kan få medhold.
    At køre tunet er ikke nok. At køre for hurtigt ej heller.
    Du skal køre groft hensynsløst. For eksempel på baghjul med 60 kmt mellem cyklister. Eller køre stangstiv på en lovlig knallert med fuld fart (30kmt) kan også gøre det.


  • #2   11. feb Jaer ok hvad ville der så ske hvis man så afmontere sin plade men stadig beholder forsikring? mere iforhold til hvis man så skulle komme ud i et uheld dækker forsikring så stadig eller går den væk når pladen ik er monteret?

  • #3   11. feb Ja altså ansvarsforsikringen dækker når du bryder loven. Det er ikke et problem som sådan.
    Man kan som sådan ikke komme i et uheld uden at bryde loven.

    Om man har tabt pladen uden at vide det, eller har sat en forkert plade på fra en knallert i en småt metal container er bøden 1000kr.
    Straffen er for at køre uden den rigtige nummerplade på. Det skal man. Gør man ikke det er det en fejl eller mangel bøde. Uanset om man så får lalvt en falsk udenlandsk plade og kører rundt med... 1000kr.

    Det eneste der kan gøre at ansvarsforsikringen, som er dikteret til en fast form og pris for alle, ikke skal hæfte for beløbet så man skylder dem pengene, er hvis man enten laver hærværk ved at forårsage et uheld med vilje, eller med fortsæt som det hedder i lovsprog, eller hvis man udviser grov hensynsløshed.

    Manglend plade svarer til at et af dine blink ikke virker... Eller du mangler en rød refleks bagpå


  • #4   11. feb Så i princippet kan jeg egentlig bare pille lortet af og det værste der kan ske er at få en 1000kr bøde oven i flugt fra politiet osv hvis det så er jeg bliver taget?

  • #5   11. feb Ja.
    Dog er der mange gange højere sandsynlighed for at blive bedt om at stoppe, hvis man kører uden plade. Så ikke noget jeg vil anbefale til alle.
    Hvis man nu f.eks. kører i et område og på nogen stier/veje hvor man ekstremt sjældent møder politi, og de aligevel næsten altid vil stoppe en, så kan det være en ide at køre uden plade overhoved.

    Men møder man ofte politi så kan det være mere ondt end godt at køre helt uden plade.


  • #6   11. feb Jaer ok altså normalt er der popo en gang imellem og de stopper en hvis de ser dig har lige været heldig 2 gange i denne uge første gang stod de og dirigeret trafik så snart jeg så kørte forbi skyndte de sig over i deres patrulje bil men de blev fanget i et kryds anden gang var de sgu bare for langsomme og nåede ik at se hvor jeg kørte hen men normalt er der popo en gang om måneden så tror det smartest at tage den af for de steder jeg kører er der mange cykelstier de ik ka komme ind på med mindre der så kommer en mc så er det sgu bare sur røv ka man sige for den slipper jeg ik af med

    Hvordan undgår du da politiet er der bare ik nogen i din by eller?


Kommentér på:
Bøder på Knallert?

Annonce