{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.668 visninger | Oprettet:

Cykel med nummerplade ? e {{forumTopicSubject}}

Har anskaffet mig en Haibike cykel som kan komme op på 45 kmt med sin elmotor.

Reglerne siger, at jeg skal indregistrere den have forsikring og nummerplade på den (hvid nummerplade) og køre med godkendt styrthjelm på den, da man skal færdes ude i trafikken på den.

Er det kun mig, eller virker det ikke vanvittigt, og skulle køre ude på vejen i København, med al den trafik ? ????

Og ville i nogensinde Godkende min cykel herinde, som værende en knallert 45 ? ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykel med nummerplade ? e
  • #1   27. jul 2017

profilbillede
  • #2   27. jul 2017 Du sys ikke det er mere vanvittigt at skulle færdes på cykelstien med 45km/t??? Der er en grund til at reglerne skiller ved 25km/t...

• #3   27. jul 2017 På en cykel som denne, kan man (afhængig af gear) få den op på 45 kmt. Men man kan også sagtens Cruise stille og roligt med 25-35 kmt, og derover, når forholdene tillader det.

Du kører vel heller ikke 220, fordi du ved din bil kan det ? 45 kmt på denne cykel, er når man også selv lige tramper igennem, i højeste gear.

• #4   27. jul 2017 hvis der skal hvid nummerplade på skal du så ikke også have et kørekort ?
    totalt latterligt ... kørekort til cykel ... -ggg-

• #5   27. jul 2017 Dvs. Hvis jeg kører i 4. Gear og Er på de 25 kmt, så stiger hastigheden ikke, før elmotoren kan mærke at jeg træder endnu hårdere.

Det er en elcykel af ordentlig kvalitet, og ikke noget T-Hansen, så en kvikkere computer, end på de billige modeller.

profilbillede
  • #6   27. jul 2017 Ifølge reglerne skal man....... men med så mange cykelister her i København, så forbliver det bare en cykel for mit vedkommende.

Ønskede jeg en knallert, så købte jeg en brugt, og undgåede og bruge 25.000, som cyklen har kostet smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #7   27. jul 2017 Tillykke med den vil gerne hører hvordan det går at kører på sådan en.
    Vis gerne videoer med det.
    Køb et kamera med det samme og sæt på hjelmen.
    At du tænker det er vanvittigt at køre på vejen siger vel mere om hvordan bilister opfører sig i trafikken end hvad du gør.
    Du kører jo også på vejen og bliver udsat for farligere bilister konstant hvis du kører på cykel uden motor og der ikke er cykelsti.
    Ellers kunne du jo køre en lille knallert (25-30 km/t) hvis du synes det er bedre.
    Eller en elcykel.
    Kom gerne ind på https://scootergrisen.dk/forum/ og vis den frem og skriv om den og vis videoer osv.

• #8   27. jul 2017 Igen, det er bare en cykel ??

profilbillede
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#9   27. jul 2017 Hvad mener du med det er bare en cykel?

• #10   27. jul 2017 En cykel har ikke motor..

Et motordrevet køretøj har andre regler..

• #11   27. jul 2017 En alm elcykel har sq da ikke andre regler.og hvad er det for noget fis med 25km/t? Så skal jeg sparke alle hurtigt kørende cyklister i rabatten når de kører forbi mig på min gåtur?

• #12   27. jul 2017 KP det de mener med 25 km/t er nok at på en normal elcykel slår elmotoren fra når cyklen rammer 25. smiley

• #13   28. jul 2017 Smider en video op nu

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#14   28. jul 2017 Fin video den er nok sjov at køre på.
    Men du får da brudt nogen love hvis du hverken har kørekort, forsikring, nummerplade, hjelm og tager den med i offentlig transport men det er måske svært at vente.
    Ved du hvad der kunne være fedt. En trailer bag på fyldt med batterier også bare køre derud med flere hundrede km rækkevidde.
    Gad godt se hvordan andre trafikanter reagere når du kører i trafikken og f.eks. når du holde i et kryds og skal dreje.
    Det vil nok ikke være en dårlig ide at sætte en stor refleks bag på der stikker ud ligesom de stænkklapper som lastbiler bruger bed dækkene.

• #15   28. jul 2017 Jeg bor på Frederiksberg i København, så kommer aldrig ud på vejene og forstyrre bilisterne, det gider jeg simpelthen ikke gøre mig upopulær for i trafikken. Der tuller jeg sku bare stille og roligt mellem 30-40 kmt med de andre mange tusinde cykelister i København. smiley

profilbillede
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#16   28. jul 2017 Hvorfor vil du dog køre på cykelstierne med en stor knallert?
    Det lyder som om du hellere skulle have købt en lille knallert.

• #17   28. jul 2017 Kigger du overhovedet på videoen eller billederne ? Ser du en cykel eller en knallert ? Hvordan tror du en cykelist ville blive taget imod, hvis man kører rundt ude på et 2 eller 3 sporet vej i midten af København, midt i myldretiden ? Du sikkert ikke bekendt med trafikken her i København, men gætter på mange råb og mange dythorne til dagligt, hvis jeg befandt mig på kørebanen rundt omkring i København, for ikke og nævne hvor farligt det end så også ville være.

• #18   28. jul 2017 Men okay, en med marker og mølle på sine billeder under profilen, fortæller vel også lidt, om hvad personen lever med til daglig.

Sådan er indre by i København altså ikke.

Og hvorfor jeg vil træde rundt i pedalerne i København på en cykel ? Fordi det er en cykel?

• #19   28. jul 2017 Med motor og nummerplade..

• #20   28. jul 2017 Der hvor kæden springer af for mig, det er at du bevist vælger at købe den som 45'er udgave for dernæst kun at ville bruge den som normal 25 km/t elcykel?

Vi er lidt ude i at købe en landrover for at køre 2 km i fakta og kun købe en fyldt bærepose af gangen sådan som jeg ser det. Bevares det er dine penge, men at lave en bevist handling om at overtræde loven og dernæst så vælge at bruge den på den "fornuftige" og lovpligtige måde virker direkte dumt for mig.

Du har vel haft en hensigt i at købe den som 45er?

Og ja vi har også diskuteret det her på cykelgalleri

https://ecykler.dk/street-og-sport-el-damecykler/2652-haibike-sduro-trekking-rc-da-15.html Her er samme model i 25'er som kan køres helt lovligt på cykelstierne og til lavere pris end du skulle have givet.

• #21   28. jul 2017 Kan så se at det ikke er 100% samme model jeg har fundet

• #22   28. jul 2017 LaLLe præcis som jeg tænkte. smiley

• #23   28. jul 2017 Ja, jeg kunne have brugt 6-8000 kr mindre, men sådan blev det ikke. smiley

• Jimmi E
    Jimmi E Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 2 Scootere: 1 Svar: 2
    #24   22. aug 2017 Da det i lovmæssigt er høre ind under samme kategori som en knallert 45 er bøden for kørsel uden kørekort 7000 kr, og hvis den ligeledes ikke er korrekt forsikret så er det dig som hænger på regningen ved uheld. Og så må du på intet tidspunkt køre på cykel stien. Alt i alt, så lyder det som om du ikke har tænkt på konsekvenserne.

Kommentér på:
Cykel med nummerplade ? e

Annonce