{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkørekort
  • #1   21. jan 2014 Jeg ser op til flere tumper rundt omkring i byen som gik flere klasser under mig i folkeskolen, som kører som var de konge af vejen. Min egen søster er endda blevet overhalet inden om i et S-sving vi har her i byen, af en lille knægt som jeg tror er 18-19 år idag. En anden tumpe mener at han ejede en vej hernede hvor jeg bor, hvor han mente at han kunne køre over 80 kmt, selvom alle ved at der kun må køres 50 som makshastighed, og udover det prøver at presse folk af vejen med så stor en hastighed, og med mod på at køre tæt forbi modkørende knallerter (huskede jeg på en t-rex 45 knallert jeg ejede)

    Det værste er at de ikke er 17, men derimod 18-19 år, altså gamle nok til og tage kørekort.

    Så den skal på ingen måde ned.


  • #2   21. jan 2014 Hvis man læser artiklen viser det sig jo at der er færre ulykker, og færre der kører med hovedet under armen, når der sidder en ældre trafikkant i bilen, end med når 18 årige får lov til at give den gas alene.

    Men giver dig ret i der er mange mennesker der aldrig skulle have kørt bil.


  • #3   21. jan 2014 17årige skal fandme ikke have kørekort.. Der er RIGTIGT mange der er på min alder der ikke kan køre bil i forvejen, så vi siger nej tak til endnu yngre smiley

  • #4   21. jan 2014 Det er fint så længe der er en forældre ved siden af

  • #5   21. jan 2014 Det bliver også sådan at man kun må kører med en erfaren trafikkant i bilen. Det vil nok sige folk der har kørt bil i 5 år +

  • #6   21. jan 2014 Så jeg kunne finde en ''ven'' på 17 år, og så kunne jeg ligge og køre rundt med ham, selv hvis jeg var frisk på noget vild kørsel? Naah, eller hvis storebroren eller lignende lige skulle være passager, fordi den person var 5 år ældre, eller mere smiley

  • #7   21. jan 2014 Din ven skal jo igennem en normal teori og køreprøve før han for lov at køre bil.

  • #8   21. jan 2014 Det er jeg fuld indforstået med, men han er stadigvæk 17 år, og han kunne stadigvæk være min ven. Og så ville det jo i virkeligheden bare være 2 venner som lå og kørte rundt sammen, som måske begge kunne lide fart.

    Skulle en 17 årig måtte køre bil, så skulle passageren være en forælder, færdig bum.


  • #9   21. jan 2014 Ja, det vil nok være det bedste. Tænke ikke lige over det med at nogle er ligeglade med reglerne.

  • #11   21. jan 2014 Hvad er det i piver over? Det er jo ikke fordi at man bliver voldsomt klog fra man er 17, til man bliver 18? -.-

    Og hvad så med dem der kører bedre bil som 15 årig, end mange på 20? Jeg kender sku samtlige personer der ikke har bilkørekort, men kører meget bedre end så mange der rent faktisk har kørerkort..


  • #12   21. jan 2014 Hellere sætte den op til 20 smiley

  • #13   21. jan 2014 Til jer der siger, at den skal sættes op, Har i spist søm?

    Prøv lige og kig her:
    Man må kører bil som 18 årig, traktor som 16 årig, Lastbil som 21 årig... Ja personling synes jeg det uforsvarligt at sætte en 16 årig op i en traktor der vejer 10-20 tons eksklusiv påhængsvogn... Og ja en bil kører hurtigere en traktor og lastbil.. MEN en traktor slår fandme hårdt hvis den rammer en bil... Så hvis man ser på det som om hvad der er farligt og sikkert, burde det nok være omvendt med bil og traktor eller i det mindste traktor som 17- 18 årig


  • #14   21. jan 2014 Jesper

    Du har ret.
    16 år for og køre scooter.
    18 år for og køre traktor.
    20 år for og køre bil.
    22 år for og køre lastbil.

    Sådan burde det se ud smiley


  • #15   21. jan 2014 Reglerne skal bare være som de er nu

  • #17   21. jan 2014 Der er ingen grund til at ændre på reglerne som de er.
    Når det kommer til et traktorkørekort, vil jeg mene at grunden til at reglerne er som de er, skyldes det at langt de fleste som skaffer sig et traktorkørekort er bevidste om det ansvar der bliver lagt på deres skuldre allerede som 16 årig, i et køretøj der som regel er en af de største i trafikken.
    Men når det kommer til 17-årige i trafikken, kan jeg på ingen måde se nogle former for fornuft i det. Jeg har alle mulige grunde til selv at synes det var en fed ide, men jeg ved, at der kommer til at ske endnu flere ulykke med unge mennesker involveret end der allerede gør. Mange på 17 kan ikke engang kontrollere en scooter, hvordan skulle det så gå at sætte dem i en bil?


  • #18   21. jan 2014 Lad os lige slå en ting fast.

    Man kan på ingen måde dømme 17 årige før man har testet projektet.

    Og desuden, så må folk selvom de vil slå sig selv ihjel i en soloulykke. Der er jo også folk på 40 der kører for stærkt for ikke at sige at de fleste dødstilfælde inden for de sidste 2 år har lagt fra personer fra 26-60 års alderen


  • #19   21. jan 2014 Og foresten, i USA må 16 årige stadig køre bil. Vi lever i et tøse samfund

  • #20   21. jan 2014 Niels, definér et "tøse samfund"?
    Ja, i USA må man køre bil som 16-årig, men bare fordi man må, er det så en god idé?
    Våbenloven i USA er også anderledes end i Danmark, men derfor skyder de trods alt stadig hinanden ind af en kant.
    Du skriver også, at der ingen grund er til at man ikke kan dømme 17-årige før det er testet?
    Hvordan skulle det nogensinde blive bedre af at billisterne blot bliver et år yngre end de er i forvejen? Det er mod alt logik.


  • #21   21. jan 2014 1, du lever i et samfund hvor du ikke må tænke ud af boksen og prøve noget nyt
    2. De havde nok sat alderen op hvis det gav et negativt udslag
    3. våbenloven i Danmark er MEGET stram, men hver måned er der gennemsnitligt 2 skyderier?
    4. Det er ikke et spørgsmål om at få "bedre" belister, men at give unge en større frihed og forbedre dem til at blive "gode" billister, via den model opnår de erfarring og kan efter de har erhvervet kørekort begå sig ud i trafikken med en iforvejen erfarring


  • #23   21. jan 2014 Team yamaha: Vil faktisk give dig ret, de er lidt for gavmilde med at uddele de plastikkort

  • #24   21. jan 2014 Katiiiiiiiiing : Giver dig helt ret!

  • #25   21. jan 2014 Nu er det jo ikke kørelærene der uddeler kørekortet, men køresagkyndig som er politimand!
    Jeg ser heller ikke problemet og hvis tyskerne har fået det til at fungere så kan vi fandme også gøre det herhjemme. Folk der kører råddent kører råddent uanset om der er nogen ved siden af eller ej. Men forvent at halvering af bøder til under 18 år bliver sat ned også samt sikkert en rimelig høj bøde for at køre uden sidemand, samt sidemanden står til samme bøde ved lov overtrædelser.

    Niels B:
    For lige at gå ud af en skæv sidevej her, så er der alvorligt flere skuddrab i usa end i danmark. også selvom man renser for mængden af indbyggere. Los Angeles har de sidste 2 år haft næsten 1200 skud dræbte. LA er så også dobbelt så stor som dk, så lad os bare halvere til 600 og halvere igen til 300 for at komme ned på snittet på 1 år. I 2012 havde danmark 31 drab I ALT! det inkludere baseball bats og lign våben. Altså slet slet ikke sammenligneligt. Der har været en dokumentar på dr1 som jeg self ikke kan finde hvor de kom mere flere af sådan nogle statistikker.
    Kilder:
    (link fjernet)
    http://cnsnews.com/news/article/la-chicago-rank-1-and-2-gun-murders-no-has-highest-rate


  • #26   21. jan 2014 Ikke det jeg mener, siger bare at selvom våbenloven er meget stram herhjemme sker der stadig skuddrab

  • #27   21. jan 2014 Ja det vil man aldrig kunne dæmme op for, men der sker ufatteligt lidt af den. Antal trafikdræbte vil næppe stige. Højst sandsynligt vil den falde af at sænke alderen, da mange unge pludselig får en anden indsigt i hvordan man opfører sig i trafikken på en anden måde.

  • #28   21. jan 2014 Mange folk er ikke modne nok, når de er 18, og mange ER modne nok, når de er 16.
    Det er der satme ikke noget at gøre ved.. -de får jo undervisningen til kørekort.

    Så lad os dog få de 125cc motorcykler som 16 årig, lige som i nabolandene!
    Jeg har brug for en måde at komme hjem til mine venner på, jeg kan ikke tage offentlig transport.. Det tager mig 4-5 timer, bare for at komme hjem til min virkeligt gode ven, som bor 90 km fra mig..

    Ungdommen har brug for det! Så lad os dog få det, og sørg for en ordentlig undervisning til os, så de umodne kan lære at køre bil/motorcykel!


  • #29   21. jan 2014 Har ikke læst alt men kunne se en mente traktor skulle sættes op til 18 år. Hvor mange bonde røv som har traktor kørekort har ikke kørt traktor siden de kunne og hvor mange af dem køre lige af helvedes til??. Og hvor mange ulykker sker der i traktor hvor folk under 18 køre det er yderst lidt..

  • #30   21. jan 2014 Traktor ulykker er oftest ældre folk, som ikke gider til at markere deres plov ordentligt... smiley

  • #31   21. jan 2014 Ja lige præcis som ikke kender til reglerne osv

  • #32   21. jan 2014 Men den person der skrev det er også fra sjælland af der kender de jo dårligt nok til traktor smiley

Kommentér på:
Bilkørekort

Annonce