479 visninger
|
Oprettet:
Kymco super 8 - hvor nemt er det? {{forumTopicSubject}}
Ja, skal ind og kigge på en kymco super 8 og meningen er at skulle starte den med en boremaskine (er prøvet før med andre maskiner) da kickstarter ikke virker og elstart heller ikke virker.
Men hvor nemt er det og få adgang? Er der noget luftfilter eller noget som skal af?
Har selv ejet en i sort og rød før og en i grøn og sort (den grønne og sorte var en 125cc dog) og der mener jeg bare at jeg kunne skrue kickstarterskjoldet af uden problemer, for det var hvad jeg gjorde da jeg skulle smide skiven på igen
Er dog i tvivl om hvor lige til det var
aug 2011
Følger: 33 Følgere: 35 Scootere: 2 Emner: 307 Svar: 1.978
vis du bare skal have kickskjold af så er det bare at skruge skrugerne ud ikke noget med luftfilter
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.723
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 268
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 268
apr 2013
En boremaskine, som præcis fungere på samme måde som hvis man benyttede elstart. Bare af med skjoldet, finde en top som passer til den møtrik der holder varioen på krumtappen, og så dreje den mod uret, præcis som når du kickstarter eller benytter elstart. På med skjoldet når den er startet (han her garanteret at den kan starte når man kan bruge kickstarter, og selvfølgelig bør den starte hvis jeg gør på den måde jeg har beskrevet)
aug 2011
plus vis så den skulle starte så dør den med det samme igen da den tager flere omd end din "boremaskine"
apr 2013
Kom ikke belær mig om hvordan og hvorledes, jeg har været alt for længe i dette fag til og vide hvad jeg gør
Hvis selve krumtappen står stille, så JA, så skruer man møtrikken løst. Er møtrikken ordentlig spændt fast, så drejer den bare stille rundt. Sæt dig nu ind i tingene inden du kommer og belærer andre
aug 2011
apr 2013
For det tager heller ikke meget længere tid og skrue blæserskjold og blæserhjul af, det kan jeg godt se. Nej du, jeg har nok forstand på det til og vide at når den blot skal startes op, så er det langt nemmere og hurtigere og skrue skjoldet af, på med den rette top som passer til bolten på krumtappen, og så starte den igang på den måde, på med kickstarterskjoldet og så HJEM. Der er INTET som bliver løsnet af de 2-3 sekunder som den bliver drejet rundt i.
okt 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 38 Svar: 400
apr 2013
Det gør jeg også, og er også min plan
Men jeg var stadigvæk i tvivl om der var noget som sagt i vejen, som et luftfilter som også lige skulle af. Jeg HAR ejet en 30'er af dem før, og jeg har også ejet en 125cc, men derfor var jeg STADIGVÆK i tvivl om det nu LIGE var til og kunne tage af. Dette har jeg stadigvæk ikke fået besvaret, men så må jeg jo bare tænke tilbage fra dengang jeg smed en skive i variatoren på den 30'er jeg engang havde for nogle år tilbage.
Kymco super 8 - hvor nemt er det?