{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Christine C
Christine C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Køb af knallert "Yamaha Giantco sprint" {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger...

Jeg står og overvejer at købe denne her knallert, som er en Giantco sprint fra yamaha..

men jeg ville høre om der var nogen som havde erfaringer med denne model ?

Hilsen Christine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af knallert "Yamaha Giantco sprint"
  • #1   2. aug 2012 Lort, Lort og atter lort

brug hellere lidt flere penge og køb den billige piaggio New zip

• Christine C
    Christine C Tilmeldt:
    maj 2011

#2   2. aug 2012 hvad er der lort ved den ? smiley

• #3   2. aug 2012 Giantco fra yamaha ? Hmm arrh det passer ikke køb heller en kvalitet scooter som yamaha aprillia gilera smiley bliver du meget mere glad for i længden og billiger i længden smiley

• #4   2. aug 2012 Giantco er lavet i kina de køre godt de første 1000km derefter kommer der masser problemer med dem smiley

• #5   2. aug 2012 det er dårlig kvalitet, den går i stykker rimelig hurtigt og motoren er færdig efter 1500-3000 km selv om den bliver serviceret.

• #6   2. aug 2012 lol havde ikke set Yamaha giantco sprint" det er bare "Giantco Sprint" og er produceret i kina for meget få penge.

• Christine C
    Christine C Tilmeldt:
    maj 2011

#7   2. aug 2012 Jeg skrev bare af efter dba ;).. Men fair nok.

Kender I evt nogen der sælger?:)

• #8   2. aug 2012 Pris billige kvalitet scootere: Jog r, Piaggio typhoon, New zip, Neos, Speedfight 3 osv osv. Hold dig til Piaggio, Yamaha, Gilera, aprilia osv. hellere smide et par tusser mere på en. du taber det samme om du køber en thansen eller en kvali. og der er bare kvalitet og køre glæde til forskel smiley

• Christine C
    Christine C Tilmeldt:
    maj 2011

#10   2. aug 2012 Tak for den meget uddybende besked smiley

• #11   3. aug 2012 china4ever. jeg siger heller ikke at en 4 takt motor på en scooter er en dårlig ting. men jeg siger at der er forskel på kvantitet og kvalitet. men styr dig lige, hvorfor tror du mon thansen har taget Giantco ud af deres produkter, det var muligvis fordi det var noget lort. men skal det endelig være så køb en new zip 4 takt eller peugeot v-click 4 takt. men hånden på hjertet. en scooter skal dælme være to-takt. det er squ det bedste. og christine, brug nu lidt ekstra på en scooter, du tabet er det samme. og til gengæld får du langt større køreglæde og køre egenskaber, du bliver glad for den. og hvis det er fordi du ikke har penge til det, så spar sammen, det er jo ikke en ny bil eller et hus du skal købe for fanden.... tag ud til en forhandler, og fin en god scooter du syntes er pæn og flot som er af et godt mærke... du ved hvad du får for pengene....

• #12   3. aug 2012 Pgo hot50 er virkelig en god scooter. Køb sådan en.

• Christine C
    Christine C Tilmeldt:
    maj 2011

#14   3. aug 2012 Jeg har nu ikke tænkt mig at lægge 10000 i en knallert som bare ska bruges til transport..

• #15   3. aug 2012 Christine C
    Det jo prisen for en scooter.

Du kommer garanteret til at bruge det samme hvis du bruger 5000tusind på en Kina 4 takter hvis ikke du ved hvordan du skruer i en knallert.

• #16   3. aug 2012 China4ever, du er en bøsserøv, slut herfra smiley

og ja, det er jo ikke for sjov thansen har fjernet giantco fra der produkter.... det er og bliver noget pis. min bror havde en g-buddy, rundede 1800 km også var den færdig. og har da selv haft en par stykker, og de kør fint nok de første 1000 men ellers er det noget lort, de skralder fra hinanden.

men Christine, køb sådan en VGA Digita, det er en kopi af minarelli motor, dem har jeg hørt meget godt om smiley god og billig scooter.

• #17   3. aug 2012 lige en ting til China4ever, du skriver du har rodet med kina lorte maskiner i mange år, men hvorfor har du så oprettet din første ''scooter'' nu. hvor der står det var din første scooter og fra 2008, der er gået 4 år op til nu. så erfaring og erfaring.... du har da måske skruet et kickstarter skjold af et par gange, kom igen når du kan total resturere sådan en maskine smiley

• #18   3. aug 2012 Tag dig sammen klaus..
    Og VGA er bare et nyt mærke Giantco har lavet, fordi de fik så dårlig omtale smiley
    Og lige præcis Sprinten er nøjagtig ens med en Digita smiley

• #19   3. aug 2012 Gider i godt lade være med at sidde og diskutere på en anden persons forumspørgsmål om hvilken slags knallert der er smart at købe -.- Men jeg vil selv sige 1 af mine venner har en cpi oliver og det er skrot =) den er gået i stykker cirka 12 gange mens min slider har sku have skiftet krumptapslejer smiley 2 andre venner kører på hot 50 de går godt og det er et ok design synes jeg smiley men en fz 50 vil jeg helt klart råde dig til smiley de spinder virkelig godt smiley hot 50 eller fz 50 ville jeg gå efter smiley

• #20   3. aug 2012 eskesen, gider du godt lade værd med at udtale dig om noget du ikke aner en fløjtende fis om... VGA og Giantco er ikke det samme. det er en kopi af en kort minarelli der er på en Digita. og den nye VGA er efter sigende et ganske glimrende transport middel. Jonas. det skal jo være et transport middel, ikke et omkørende værksted, man skal jo dælme have værktøjskasse med når man køre på sådan to lorte maskiner. og hvis du læser står der hun ikke gider at give 10.000 kr for en scooter. christine, luk den her, kør i thansen din fedterøv...

• #21   3. aug 2012 KIaus vær lidt realistiks tak... min fzer har der været ingen problemer på og mine 2 venners hot (tvillinger) xD den ene af hotterne har kørt 17000 med hans storsøster som første ejer -.- og den kører stadig det eneste der har været er krumptapslejer og pakningere og den ander er han tredje ejer af som har kørt goldt og vel 20000 og der var 2 ejere før ham og der har overhovedet ikke været noget endu og de har begge haft knallerterne i over 1 år nu hvor de kører minimum 20km på dem hver dag -.-

• #22   3. aug 2012 Du aner tydeligvis ikke en skid, taber smiley

• #23   3. aug 2012 Eskesen er det klaus du snakker til eller mig? smiley fordi ham klaus der er altså lidt ude at skide smiley

• #24   3. aug 2012 Ham der Klaus smiley

• #25   3. aug 2012 Haha smiley

• #26   3. aug 2012 Giantco er ikke kinesisk

Giantco er taiwanesisk

Og kvaliteten er en mellemting af japanske yamaha (Giantco fabrikkerne var tidligere Yamaha fabrikker, men på grund af konflikt mellem japansk ejede Yamaha, og kulturelt kinesiske Taiwan, som er en ø mellem Japan og Kina, løsrev "Yamaha Taiwan" sig og hedder nu giantco) og kinesiske lifan

Kvalitetsforskellen på en sprint og en storm (for eksempel) betyder at scooteren ødelægges hvis man styrter på den

Hvorimod en storm kun får ridser

Det er pga design, plastikkens tykkelse, holdbarhed, samlingerne osv.

Giantco er en fin scooter til dem som ikke har prøvet en kval scooter.
    Og de holder 2-3 år eller ca 15000 km

Men en kvalitets scooter kan snildt køre 40000 km, man sidder bedre, osv osv

Bare mit input.

Jeg havde købt en 5 år gammel Gilera, i stedet for en ny Giantco
    Til samme pris smiley

• #27   3. aug 2012 Pgo er vist taiwanesisk

Også? smiley

• #28   3. aug 2012 Pgo er taiwanesisk og bliver samlet i kina smiley (er næsten sikker)

• #29   4. aug 2012 Christine, du kan bedst træffe en beslutning, ved at prøve.

Du skal simpelthen ud at prøve en.
    Om du kan lide sædet og formen og følelsen og sådan.

Og det vil selvfølhelig vøre genialt hvis du kan komme til at prøve flere forskellige scootere.

Jeg ville råde dig til at tage i en scooterbutik der også sælger meget meget dyre scootere, og sige du gerne vil prøve nogle af deres billigste scootere.

Men jeg ville sige at jeg uanset hvad skulle hjem og sove på det, og vente lidt inden du beslitter dig.

Så har du noget at sammenligne scooteren med, når du tager ud og prøver "netto-kopien"

Mvh

• #30   4. aug 2012 11 minutter siden
    Idag var jeg til noget familiefrokost hos noget fjern familie jeg ikke rigtig kender.
    Drengen på 17 havde en scooter, som jeg fik lov at kigge på og køre en lille tur på vejen
    Det var tilfældigvis en giantco stealth til 6500,- fra thansen

Han har ramt en højresvngende dame med over 20 kmt, men den er blevet repararet for 11000 hos thansen på damens forsikring.

Det var en 4 takter med 45kmt-godkent forrør til udstødningen, alt andet standard.
    Den kører op til 45 på speedometeret, så den får nok højst en bøde på 1000 kr, da den ikke kører mere end 42,99 på rullebånd.
    Men nok om det.

Elstarten var holdt op med at virke, tankmåleren viste altid tom tank (selvom reservetanks lampen lyser gult når den skal) og blinklysene blinker dobbelt hastighed for det meste.

Sikkert bare en sikring eller et eller andet billigt elektrisk at skifte.

Men irriterende fejl, som han jo ikke selv kan fixe.
    Så han går nok i thansen, og skal nok betale mange hundrede kroner i arbejdsløn.

Den har kun kørt 800 km.

Og så vidt jeg har forstået, skulle stealthen være luksysudgaven af en sprint.

Men den kørte ikke godt. Den kørte værre end min første scooter fra år 2003.
    En cpi hussar.
    Den kostede så godt nok 9.999,-
    Men hussaren var seriøst lavet af provo. Fucking lortescooter.

Jeg hadede den så meget, at jeg satte dn til salg for 1.000.000 på dba.dk, og solgte den efter 2 dage for 300 kroner.
    Tre hundrede.
    Den havde kørt ca 8-9000 km
    Men nok om den.

Ca 5000 er godt nok billigt for en ny scooter.

Problemet er bare at den er egterkommeren af min hussar.
    Delvist
    Slet indlæg

• #31   4. aug 2012 Han sagde "elleve hundrede. Øh, næh, elleve tusind mener jeg selvfølgelig"

Men nu du nævner ordet totalskade, tror jeg gerne på at 11000 er løgn faktisk.
    Dog må der være en bagatelgrænse for hvornår man hellere vil erklære totalskade end reparare fra forsikribgsselskabets side.

Og 11000 dækker måske både transport til thansen med falck, arbejdsløn, ekstra arbejdsløn fordi thansen ikke har nogen ret dygtige mekanikere/montører, og så prisen på forgaffel+skjolde osv.
    Og hvis han bare går ned til thansen for at få den lavet, og de så gør det, hvad skal forsikringsselskabet så gøre når de får nosset sig sammen til at tage stillibg til forsikribgssagen?

Give ham en ny scooter til 6500 og nægte at erstatte hans udgifter, og tage hans repararede, defekte scooter i bytte?

Jeg skal ikke kunne sige det.
    Men det lyder ikke som løgn nu jeg tænker over de priser på reperationer andre herinde har fortalt om

• Christine C
    Christine C Tilmeldt:
    maj 2011

#32   6. aug 2012 Ej hvordan fanden er det i snakker til hinanden.. "bøsserøv" og "taber"..

Prøv lige at tage jer lidt sammen..

Til dem der har givet et ordenligt svar uden brug at øgenavne mv. Tak skal i have. Jeg har nu købt en knallert som er fin til mit brug.:)

• #33   6. aug 2012 Hva fik du skaffet? smiley

• #34   6. aug 2012 Min Cpi Oliver City da min morfar havde den kørte den 7xx også gik den i stykker -_-

• #35   6. aug 2012 til jer der skriver at hot er godt...

ja motorene er gode nok, men ellers syntes jeg at resten af scooteren virker som noget billigt bras. og de har en mega dårlig comfort hvis man har prøvet en kvali`scooter før.

• #36   6. aug 2012 ej det er det altså ikk

• #37   6. aug 2012 En hot starter altid. Måske er den mindre køn iforhold til en Jog R, men den er ligefør den er bedre! Min Hot har sgu altid startet undtaget et par gange, men der skulle den bare stå i 5-10 minutter så virkede den igen.

Min har kørt 8xxx og starter stadig på første hug selvom den har stået i en uge eller 2.

Drop 4 takter.

• #38   6. aug 2012 hvis man ligger comfort, køreegenskaber, udseende, og kvalitet af maskinerne sammen så er yamaha meget bedre end sådan noget elendigt pgo bras !

• #39   6. aug 2012 greenxstream: så er det sku da oss noget lort du har købt dig hvis du allerede har problemer med den efter 8xxx km ?

hvis man køber en sprit ny jog r og den bliver passet og plejet som den skal så kan den sagtens køre 15.000 km uden problemer.

• #40   6. aug 2012 Jeg har ikke problemer med den`? Den køre som en drøm

• #41   6. aug 2012 jeg siger heller ikke at de ikke kan køre mere end det.

• #42   6. aug 2012 greenxstream du skriver :

"Min Hot har sgu altid startet undtaget et par gange, men der skulle den bare stå i 5-10 minutter så virkede den igen."

så er der jo oss noget galt.

• #43   6. aug 2012 Kan vi ik bare være venner? i:

• #44   6. aug 2012 Christine C: Tak for dagens griner, virkelig et sjovt forumemne smiley

• Kenneth  K
    Kenneth K Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #45   6. aug 2012 Jeg anbefaler heller ikke at købe en kineser..

• #46   6. aug 2012 Det er så sjældent den gør det. 2 gange om året

• Christine C
    Christine C Tilmeldt:
    maj 2011

#48   7. aug 2012 Jaa jeg fandt jo ud af at der ikk er noget der hedder Yamaha giantco sprint ;).. Så selv tak for grinet. Godt jeg kan være til underholdning ..

Fik købt en Yamaha neos.. Den er såmænd fin til mit behov. Kører som den skal smiley

• #49   7. aug 2012 Så længe det er en Yamaha er det fint smiley

• #50   16. mar 2014 Nu må i sku stoppe i hot fanatikere ja hot køre godt. . . Men hvis man først prøver noget stakler eller andet finder man hurtigt ud af hvor dårlig en hot er at side på ih ertfald ikke en scooter jeg ville køre 64 km på hver dag

• #53   17. mar 2014 Dav drenge nu vil jeg lige sige at kineser ikke er så dårlige som i tror. Min baotian har kørt 6000 km og den tid jeg har haft den så har dr kun været en stelforbindelse. Vedligeholdes er en vigtig del at en kineser også køre de også langtid.

Jeg får sku tit af vide at de ikke tror min er fra 08 af og har stået ude i sne og Regn og den står stadig som ny

• #54   21. mar 2014 og vil os lige sige at jeg har en giantco g-buddy der har gået 7000 km efter hånden køre fra ringsted til næstved (33 km) hverdag og den køre endnu det eneste der er gjort er at skifte olie på den et par gange og spænnigsregulator der er skiftet det koster 199,- på fem år jeg brokker mig ikke sys det en kanon scooter til de penge
    har endda været så glad for den så jeg os har bestilt en vga digita der skal være min efter kommer om små 3 dage

• #55   21. mar 2014 hey du =8723= Klaus Jakobsen er det os derfor cpi ikke bliver lavet mere har sku ellers haft et parstykker af dem og sys faktisk de går pisse godt bare man skifter udstødningen det jo stort set samme motor som på en hot. .

Kommentér på:
Køb af knallert "Yamaha Giantco sprint"

Annonce