{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.730 visninger | Oprettet:

Kreidler rmc tuning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Kreidler rmc 3-gear jeg ønsker at tune. Det er ikke den i min profil.
Jeg vil gerne have den tunet til ca. 60-70km/t, kan dette gøres uden og skifte udstødning? Jeg vil helst beholde den std. udstødning der sidder på hvis det er muligt.

Ellers nogle der har nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kreidler rmc tuning
  • #2   20. jul 2013 plomp ud.
    fil indsug rektanget.
    hæv udst port en anelse.
    14mm bing og self studs til.
    fil en blød bue i stempel ved indsug!Max 4mm.
    32mm forør og ryk udst op så forrør udst bliver samlet midt ud for Kreidler mærke ved koblings side.
    13-32 gearing eller prøv dig frem.
    Garanti 55-65 km/t.
    mvh


  • #3   20. jul 2013 Mange tak for svar smiley

  • #4   20. jul 2013 Køn en 2,9'er og lad en org. cylinder med plomb være lovlig. Der er nul af de rigtige, originale tilbage i lovlig stand, efterhånden.

    2,9'er med udstødningskanalen 26mm fra top og stemplet hakket ~3mm samt en 17mm Bing og bare den originale 28mm udstødning, så skal den nok komme op i nærheden af 75km/t, da denne opsætning svarer til en 4,2HK motor, omend med lidt lavere kompression.
    Plan 1mm af topstykket, hvis der skal lidt mere bål på.

    13/33 er omtrent max for en 3g motor, hvis springet til 3. gear ikke skal være helt hen i vejret, men det er selvfølgelig et spørgsmål om temperament... og førerens vægt.

    13/33 @ 8.500rpm = 70km/t med et 2,75" bagdæk

    Ned ad bakke bør 73km/t @ 9.000rpm være muligt, hvis man bærer sig korrekt ad.


    Karsten >> Mit forrør til max 12.000rpm starter ved 24,2mm og slutter ved ø27mm efter 165mm. Til min 44mm Mahle-opsætning (nyt projekt) har jeg reduceret forrøret fra ø28mm indvendigt til ø25mm med det resultat, at der er mærkbart mere bundtræk.
    Præcis det samme har vist sig på min (afdøde) 6,25'er. smiley

    Dansk cylinder med 32mm forrør = spild af tid og penge. Den lovlige potte og forrør er IKKE begrænsninger, før motoren skal over 9.000rpm, effektivt.


  • #5   21. jul 2013 Jeg vil også helt bestemt beholde den originale cylinder lovlig. Er lige på udkig efter en 2,9hk inde på ebay osv. Men ellers lyder den opsætning fin til det jeg skal bruge det til. Tak smiley

  • #7   21. jul 2013 Er cylinder orig og lovlig?
    JA.Så klart lad den blive det og sæt org 2.9HK på.
    mvh


  • #8   21. jul 2013 Ja det er den nemlig smiley

    Har set den på dba smiley


Kommentér på:
Kreidler rmc tuning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce