{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Næsten færdig med mit Kreidler projekt {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu er jeg snart ved at være færdig med mit vinterprojekt som er en Kreidler rmc, men her på falderebet er jeg løbet ind i et problem
Jeg har samlet næsten alt ledningsnettet, men fra svinghjulsmagneten løber fire ledninger udover selve tændingskablet; en gul, sort, grøn/rød og grøn/gul, men jeg har ikke markeret hvor den grøn/gule skal sættes til, og der er ikke nogen grøn/gul på ledningsdiagrammerne på kreidlerreg.dk
kan i hjælpe?

derudover, kan det passe at en standart orginal 3 gears motor, max tager 5-5500 omdrejninger.

VH Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Næsten færdig med mit Kreidler projekt
  • #1   29. jan 2013 Hvor mange lysspoler har lysanlægget og hvilke ledninger går til hvilke spoler?

Gul/grøn plejer at være hovedlysspole = forpære + omdrejningstæller og evt. horn
    Grøn = stoplys og EVT. 15W horn
    Rød = ladespole til batteri / alternativt bagpære
    En evt. grå ledning vil komme fra en induktionsspole (uden ankre) og er til bagpæren.

Hornet kan tilsluttespå forskellig vis, alt afhængigt af lysanlægget, som varierer ret bredt mellem årgange/modeller.

TUM186 stopper ved 6.000rpm +/-500rpm
    TUM130 stopper ved 5.000rpm +/-500rpm

Uden plomb kan du lægge 500-2.000rpm til, afhængigt af hvor godt cylinderen er forarbejdet, og om forrøret er afstemt i længden til omdrejningerne.

• #2   30. jan 2013 Nu kan det godt være det bare er min logik der sætter ind her.. men du har 4 ledninger, hvor du siger der er én du ikke har markeret hvor skal sluttes til. Så må man jo gå ud fra du har markeret de andre 3? Er løsningen så ikke simpel, der må jo derfor være en sidste mulighed når de andre er sluttet til, hehe.

Det er godtnok svært at svare når vi ikke ved om du har lavet nyt elnet efter diagram, om maskinen har et originalt elnet, eller om det er noget hjemmefusk som 99% af rmc'erne derude, hehe.

Og ja, 5500rpm lyder meget sandsynligt på en lovlig maskine. smiley

Kommentér på:
Næsten færdig med mit Kreidler projekt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce