Slidt cylinder+krumtap. Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Jeg har været lidt uheldig med kreidleren her de sidste par dage -_- først sætter svinghjulet sig fast som selfølgeligt resultere i at aftrækkeren flækker krumtappen. Fint nok, plejlstangslejet var alligevel slidt.
Jeg har så en ny top racing plejlstang som jeg er ved at få sat i en anden krumtap. Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg retter den op?
Jeg har drejebænk og måleur, så det burde jo være muligt
og hvor præcist skal det være?
Så til cylinderen: Den er begyndt at grave sig ned i toppen af cylinderen. Dette gør at stemplet ikke kan køre ovenud af cylinderen da stempelringene udvider sig så meget der hvor den er slidt. Der er en rille hele vejen rundt hvor stempelringene har gået til når den har kørt.
Spørgsmålet lyder så på om det kan betale sig at få ny nicasil i? Det er en helt lovlig 40 zd 15 TU-M 186 cylinder. Kun 2 ribber har knækket et hjørne af.
Jeg kan se det koster en del her i danmark, så kan det betale sig at få det gjort andre steder? Eller skal jeg have fat i en anden cylinder
Skifter muligvis til 5 gearet mc motor her inden for den nærmeste fremtid, men vil da gerne have den lovlige knallert motor liggene til evt. andet kreidler projekt.
Og cylinderen kører egentligt fint nok, bare med dårlig acceleration og ca. 35-40 km/t på toppen efter speedometer.
jeg siger på forhånd mange tak
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Man kan også sige, hvis du alligevel smækker en anden motor på, så hul i den gamle, kør som den er, og så igen, få renoveret cylinderen når der dukker et godt tilbud op.
Noget helt andet, og meget mere vigtigt. Laver du ikke 66'eren op når du er færdig med rmc'en?
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
Men jeg regner med at finde noget alla en 6,25 hk til lille pin og smide den på og derefter få den synet
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Jo, 70km/t burde let kunne opnåes med en 3 gearet motor. Jeg havde en rmc gp engang, med en 44mm parmakit cylinder, og en spritny original 18mm bing, med en 13/34 gearing, som den i øvrigt trak fint, selv med mit korpus på, den susede 90 efter klokken ud af lige, og gik bare som en drøm! Det har jo nok været omkring 75-80 den har gået i realiteten. Jeg tror aldrig jeg har haft en 3 gearet kreidler der gik så godt som den, ved højere hastigheder, hehe.
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
Jeg glæder mig ihvertfald som et lille barn til at følge dit projekt med 66'eren, jeg håber den bliver ligeså fin som den anden ser ud til at blive!
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
jul 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Scootere: 3 Emner: 17 Svar: 534
Der er alligevel stil og lidt patina på sådan en gammel maskine.
Men vis nogen læser med, så kunne det være fint vis en kunne svare på hvad jeg skal være opmærksom på når jeg retter krumtappen op
Slidt cylinder+krumtap. Hvad gør jeg?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside