{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kølervæske
  • #1   29. okt 2008 ca 50/50 vandog kølervæske.
    ellers mål balancen i den, og se hvor frostsikker det er

• #2   29. okt 2008 du skal bare have noget helt alm kølervæske oppe fra tanken, det samme som bilerne køre på og blaningsforholdet er bare 100% kølervæske ikke noget som helst med 50/50 elelr noget bare ran kølervæske, det er blanet op i forvejen i den dånk du køber

• #3   29. okt 2008 det kommer så and på om det er færdigblandet.

• #4   29. okt 2008 ja men det er det, for man blander ikke kølervæske på med alm poste vand

• #5   29. okt 2008 nej, destrilliseret vand, eller hvordan det nu staves

• #6   29. okt 2008 destrilliseret vand ja, men det er færdigblandet elelr også det man bare kalder 100 % kølervæske for det er mere end bare destrilliseret for ikke nok med at det skal være kalk frit, for H2o tjære i motoren også, ja vand får en tjære agtig supstands i en motor rimlig hurdigt, og det æder blokken, kølerslanger og stopper for gemmengangen, så der er tilsadt lidt mere end bare destrilliseret vand, så det skal bare være 100 % kølervæske eller færdigblandet om du vil, det må du selv om bare du køre en dånk og hæller det i og så ikke mere end det

• #7   29. okt 2008 nu holder i jeres kloge snak, men blander kølervæske op med normalt vand jo

• #8   29. okt 2008 6683-FrieR

øh nej man gør ej

• #9   29. okt 2008 jeg er mekanikker, så du sakl ikke forklare mig hvordan det virker smarte, alle værsteder i hele DK bruger poste vand i kølervæsken, man skal kun bruge deminirelliseret vand i akkumulatorer, ved ikke hva helved i snakker om der, kølervæske hindre tæring af blok og slanger, glem det snak der kloge benny og erik

• #10   29. okt 2008 ude på min fars værksted tager vi ellers bare 50% vand og 50%kølervæske? og der ikk noget problem og det gør de os oppe ved mercedes benz og ford:)?

• #11   29. okt 2008 Gir 6683-FrieR 100 % ret

• #12   29. okt 2008 jaa, en der holdt med mig, var fanme da herligt, pikkel af med jeres deminirelliseret vand og jeg ved ikke hva, det er bare en bøvlet måde, det har intet at sige

• #13   29. okt 2008 og det vand vi bruger er os poste vand, som 6683-FrieR siger:)

• #14   29. okt 2008 jaa, har aldrig hørt om de syuge ting du snakker om nico

• #15   29. okt 2008 6683-FrieR

jamen sikket et sammentraf jeg ar fårhenværne knallert og MC mekaniker og kan se på din alder at du er ikke udlært endnu så du kan lige så godt tage lidt viden til dig, og jeg ved ikke hvad du har været oppe i af dansk eller naturfag på dit forløb men jeg var i naturfag og fik 13 og du ved hvertfald ikke meget om naturfag hvertfald så ville du hvertfald vide hvad der ske, alm postevand er det kalk i ved du hvad der sker med kalk i en motor ? jo det sidder sig selv rundt om krung bla på termostaden som kan blive så kalket til at når den endlig skal åbne så er der ikke gemmengang i den pga klalken har blokeret gemmengangen, og ja vand tjære i motor, vand bliver hurdigt for gammelt i en motor pga alle de op og ned kølinger og vandet for en tjære agtig supstands derfor man siger det tjære fordi det gør det samme som kalken og sidder sig de væreste steder, og vand fordamper jo også sjovt nok og hvis vi snakker biler som har en drift temp på 90 c og vand fordamper ved 100 c så er det nok ikke så smart at køre med det vel, så er der lige pluslig ikke særlig meget vand på mere selvom en knallerts drift tepm ligge 55c men vi er jo også ved at kunne mærke kulden og hvad kan vand også jo det kan fryse til is og hvad sker der så, jo så er der jo ikke noget som helst vand på og så er der slet ingen køling og hvis man er lidt uheldig så har isen udvidet sig så meget at køler og slanger og gået i stykker det heller ikke for sjov der er spring propper på siden af bilernes cylinder de springer nemlig først før blokken går i stykker hvis nu væsker fryser til is, derfor køre man på rant køervæske fordi det fordamper ikke ved 100 % men langt over og det kan heller ikke fryse til is før vi er langt nede under fryse punktet.

Så ved du det og hvis du ikke mener det er rigtigt så spøre din mester eller spør en af lærerne på næste forløb og lad være med bare at sige bla bla bal det passer ikke hvis du vil sige noget nu så skal du sku kunne argomentere for det.

• #16   29. okt 2008 og ja på grundforløb bruger i vare vand på motoren men tror du ikke også det ville blive rimlig dyrt for skolen hvis i hele tiden skulle hælle kølervæske på

• #17   29. okt 2008 men ja 50/50 så er du 50 % additiver til 50 % vand, så svækker du de additiver som endlig skulle forhindre noget af det overståne skete så har du forminsket effekten med 50 % det ville jo være det samme som at hælle 50 % fyldsyntetisk gerings olie på og så bag efter 50 % minaralsk olie

• #18   30. okt 2008 okay tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Kølervæske

Annonce