{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Benzin fiser igennem Zip {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Står nu igen med et mystisk problem med min Zip.

Sagen er den jeg lå og rodede lidt med den igår, tog luftfilteret af og så at karburatoren var ret beskidt indvendigt da jeg ikke har fået anskaffet mig en bagskærm endnu.
Nå tænkte jeg, da karbu'en også var beskidt udenpå smed jeg den i en lille skål med benzin, hvor det eneste jeg skilte/pillede af var bundkaret. Jeg rensede også luftfilteret (TNT Powerfilter (trådfilter)).
Kunne se på tændrøret at dysen var lidt for høj, det sagde min Colortune også, så jeg gik fra en 105 til en 102.
Monterede det så igår aftes, satte choker til og den startede i 2. hug. Lod den så køre en 10 sekunder med choker for at få den varm mens jeg lige var inde i huset. Kommer så ud og slukker den da jeg lige skulle låse huset og skulle bruge nøglen, da jeg prøver at starte den 5 sekunder efter vil den intet. Trampede og trampede men intet skete, både med og uden choker, og med tændt og slukket benz, men intet.

Var så ude og rode her idag, da jeg kigger i tanken og ser at ca 2-3 liter benzin er løbet lige igennem den, og den står stadig og drypper ud af udstødningen. Tænkte at det nok var noget nede i bundkaret, piller det af men alting ser fint ud, mens jeg har det af sætter jeg lige en 98'er dyse i. Tjekker samtidig membran og studs, og de er som de skal være.
Der er OK gnist på, men jeg har desværre hverken haft tid til at tage udstødning af og tømme det, eller købt nyt tændrør, gør begge dele imorgen.

Men hvad kan være årsagen til at den natten over har tømt hele tanken? Det er med manuel benzinhane dvs. ingen vakuum. Benzinhanen var "tændt" og havde glemt at slå choker fra natten over, men hverken nogle af delene plejer at have betydning.

Mvh. Esben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin fiser igennem Zip
Kommentér på:
Benzin fiser igennem Zip

Annonce