{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Ligero helt død efter tyveri {{forumTopicSubject}}

Hej. Vi fandt konens Ligero, efter den havde været stjålet i ca. 3 mdr. Olietank og benzintank var tomme. Jeg fik den hjem og gik den let igennem, sørgede for den fik olie etc. Den startede fint og hun kørte et par ture på den før den skulle sælges. Så! Uden varsel på sidste tur - helt død. Og her mener jeg død, ikke en gang en bette prut kunne den komme med. Nå! Gik i gang: der er gnist på tændrøret, CDI har været byttet. Membran byttet til helt ny. Tændspole byttet. Tændrør byttet og tændrøret var under alle forsøg stadig helt tørt. Karburator byttet. Alle med dele jeg ved virker, men stadig overhovedet intet. Så af med variator og tænding, og troede jeg havde fundet fejlen. Den savlede ret meget benzin/olie ved venstre pakdåse/Variatorside ved krumtap, og en smule i højre side, så måske det var der al benzinen forsvandt hen. Den lugtede nemlig heller ikke af benzin. Skiftede så begge pakdåser, uden at adskille motoren, og samlede det hele igen. Stadig helt død. Eneste forskel er at nu bliver tændrøret vådt. Det sidste jeg ikke har prøvet er at skifte statoren, har pillet den af i aften, men tvivler stærkt på det er den. Der er noget der fiser den forkerte vej rundt. Min foreløbige konklusion/Næste skridt er at flå motoren helt fra hinanden og opbygge den igen fra bunden, der kan jo stadig sidde et brækket stempel, halvt plejl leje eller sår'n.. Ingen aner hvor længe den har kørt uden olie med tyvene.

Men jeg synes da lige at jeg ville høre om nogen havde et kvalificeret bud på fejlen, hvis/når de har læst denne magnum skrivelse igennem. smiley Har ikke rigtigt nogen erfaring omkring hvad der sker hvis scootere kører uden olie, da jeg altid er hysterisk med oliepåfyldning, udluftning og tjek af oliepumpe inden de kommer ud.

MVH Flemming

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ligero helt død efter tyveri
  • #1   27. sep 2017 PS! Med en finger i tændrørshullet og omdrejninger på selvstarteren pifter det, så et eller andet sted er der kompression. Tror bare det fiser et andet sted hen end hvor det gør nytte

• #3   27. sep 2017 Ingen olie= revet cylinder og stempel.

• #4   27. sep 2017 hvis olietanken har været 100% tom, og oliepumpe ikke er udluftet efter genopfyldning kan det meget nemt skyldes ingen olie til cylindret.

på med en kompressionstester.

• #5   28. sep 2017 Takker for svar. Ja oliepumpen gav olie. Og der er faktisk en udluftningsskrue på de nye pgo pumper. Mængden er jo svær at afgøre, men mener den gav lige så mange dråber som de plejer. Noget af det eneste værktøj jeg ikke ejer er en kompressionstester smiley Grunden til jeg ikke har haft cyl og stempel ude er at det ligner noget med brækkede bolte og vinkelsliber til støtterne. Og jeg står og skal ha' min bil ind og lavet til syn, ellers var det røget af som noget af det første. Og Ja.. Olietanken har været helt tom. Noget der har undret mig lidt, nu to gange, er at lige så snart jeg løsner boltene til membranen, så kommer der en lugt, nærmest som flaske gas et kort stykke tid. Kan huske at Peugeot lavede nogle udstødnings genindvindings systemer på nogle "Partner", de lugtede på samme måde Og hvis ikke man modificerede det måtte man leve med lugten. Men da pgo'en jo ikke kører, så det er vel begrænset hvor meget udstødning der kan gemme sig og lugte i krumtaphuset. Men nu ordner jeg min bil, så flår jeg det hele fra hinanden. For mine sidste bud er også blæste pakninger eller en cylinder/stempel der ligner løgn. Vender tilbage når jeg finder fejlen - For det gør jeg smiley

• #7   29. sep 2017 Den tester kommer lige på min, efterhånden lange, indkøbsliste til næste tur i Biltema smiley

Kommentér på:
Ligero helt død efter tyveri

Annonce