erstatning? {{forumTopicSubject}}
Dit uheld den 19. februar 2007 på xxxx xxxx xxx
Vores kunde kunde xxxxx har bedt os besvare din henvendelse om erstatning i forbindelse med det overnævnte uheld.
Det er oplyst, at du den 19 februar 2007 væltede på din scooter og fik en skade på denne samt skade på tøj og skoletaske, fordi du kørte i et hul i cykelbelægningen på xxx xxx. xxxx har opmålt hullet til 170 x 100 cm og med dybde på 27 cm.
xxxx har oplyst, at de var bekendt med hullet og de havde i den forbindelse foretaget amærkning med kegler og der var monteret blink. Endvidere var der ca. 50 meter før hullet opsat en advarseltavle med ujævn vej (A 37). xxxx havde ført tilsyn med afmærkningen om fredagen den 16 februar 2007, og på dette tidspunkt var afmærkningen opsat korrekt ved hullet. ved samme lejlighed blev der udskiftet batterier i kejleblitzene. xxxx har ikke kendskab til til hvem der i løbet af weekenden har flyttet afmærkningen.
Efter den almindelige erstatningsregel i dansk ret, kan man alene kræve erstatning for en skade, hvis skaden er forvoldt ved en uagtsom handling eller undladelse af den som man kræver erstatning hos.
Det er på bagrund af overstående både xxxx og vores opfattelse, at dit uheld ikke kan henføres til fejl eller forsømmelser fra xxxx side, der kan begrunde et juridisk erstatningsansvar.
xxx kan derfor desværre ikke imødekomme dit erstatningskrav.
...
Som i kan læse, er jeg kommet ud for et uheld med min scooter. Og oven for er brevet om erstatning fra xxx.
Og har haft en taksator ude for, at se på den. Og han siger den er ikke kommer til, at køre mere for i år.
scooteren har kun gået 500 km, og den kostede 6500.
er der nogen der giver ret, i xxx brev.?..
synes selv det er noget noget svineri, og vi har valgt, at køre sagen gennem vores advokat.
Da vi mener, at vi skal ha en erstatning.
synes selv det er en dråbe vand i deres budget, da jeg kunne ha været lam i min krop og de så kom af med en milion i erstatning.
De kunne da os godt finde ud af at, rytte vores veje for sne i weekenden, da vi havde snestorm. Så kan de skam godt, når de får penge for det.
giv mig jeres menning?
og synes ikke ujævnt vej er et hul på 170 x 100 og en dybde på 27 cm
P.S Brevet er skrevet ordret, efter orginalen.
I SKAL IKKE VÆRE DOMMER.
BARE KOM MED JERES MENING.
jan 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 2 Emner: 737 Svar: 1.497
men vil give dit ret de der forsikrings selskaber tuder så meget, de gir kun erstatning hvis man sagsøger dem for flere milioner:S
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 142
feb 2007
men man må jo ikke hænge, nogen ud her på siden... så valgte og kalde kommunen xxx.
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 30 Scootere: 2 Emner: 352 Svar: 5.320
sep 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Scootere: 1 Emner: 26 Svar: 597
feb 2007
og kørte 50..
ikke hurtigere.
hmm.. ja måske... men skulle til teori den morgen, kvart over 8.
så havde nok ikke tankerne 100% på vejen.
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 4 Emner: 1 Svar: 10
bare bad luck at man ikke kan kræve erstatning hvis scooteren er tunet stort set lige meget hvad...(kommunen vil jo bare sige at hvis du havde kørt 30 (ifølge færdselsloven) så ville du have noget at se hullet, bramse og skaden ville have været mindsket)
erstatning?