Rookie spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Nu fyrer jeg lige op for alle mine de spørgsmål jeg har som jeg ikke kan finde svar på andre steder. Det er helt sikkert ting man burde vide, men jeg er lige startet med at rode med min hot og jeg ved kun det jeg har læst og hørt
1. Kan man skifte kickstarter pedalen uden at skulle åbne skjoldet ind til kileremmen og alt det andet?
2. Er variomatik til at montere hvis man ikke har 100 års erfaring? Evt. et sted på nettet hvor man kan finde en guide til det?
3. Hvordan løsner man gashåndtaget, så man kan skifte håndtaget? det venstre håndtag hiver man jo bare ud, men det kan vidst ikke lade sig gøre på højre siden
?
4. Kan støddæmpere skiftes uden at man har alt muligt special værktøj, til fx at klemme den sammen?
Jeg har nummeret spørgsmålene, så vær venlig at nummere svarene også
apr 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 82
2.ja det er den jeg mener vist nok der er en her på sg
3.du snitter bare det gamle i stykker og på med det nye
4.ja det kan det godt
apr 2004
Følger: 95 Følgere: 103 Scootere: 1 Emner: 27 Svar: 3.640
2. Hvis du har et vario tool eller en luftnøgle, er det intet problem at skifte variator. Det samme med kobling/remskiver - der skal du bare have et koblingstool.
3. Du behøver ikke at tage selve gasgrebet af, hvis du bare skal have skiftet håndtaget. Vrid det inderste af håndtaget lidt op, også pust luft derind med kompressor, så flyver det af/eller løsnes lidt, så du kan tage det af, mens du puster med luft.
4. Når man skifter støddæmper, så er det jo ikke fjederen, at man skifter, så du skal bare løsne div bolte/møtrikker, som holder støddæmperen. Det er nemt at skifte den. Husk dog at sætte noget under scooter, ellers falder scooteren sammen, når du tager støddæmperen af.
aug 2006
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 9
4: Ved godt at det ikke kun er fjederen.. Men kunne godt være at den udvidede sig når der ikke var vægt på den
2: Hvis man ikke har noget af det special værktøj , men kun et almindeligt skraldenøgle sæt?
Rookie spørgsmål