{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wire- eller kædelås? ..
  • #1   27. jul 2006 har ikke begrundelse :S:. men burger selv 12 mm kædelås 90cm lang.. og skivebremselås..

• #2   27. jul 2006 Bruger wire.. 180 cm lang

• #3   27. jul 2006 Andreas - Jep, ved godt at stortset alt kan skæres over med vinkelsliber, alle kæde og wire låse ,..

I Thansen, fik jeg afvide, af ekspedienten, at det var stortset umulig at klippe en wirelås over - Og at han selv havde prøvet det..

Valgte dog at købe http://www.thansen.dk/product.asp?c=730287146&n=1388158446&pn=1388158488
    ^ Som jeg mener burde være sikker nok? ..

• #4   27. jul 2006 wirelås er ikke svær dog kræver det mange muller og en god kondi, altså man skal åbne og så hamre igennem på det samme sted. samt kæde lås hvis den er hærdet er også mega svær at klippe over.

men det er ikke kæden eller wiren i skal gå efter men huset hvor den klikkes sammen, nogen kæder er lavet så de sidder sammen som 90grader. hold jer fra det, for at lodret salg med en sten og den er knægget. "har selv prøvet" du skal ud og have en rund kæde lås da den ikke vil kunne holdes fast på feks

http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=216&sub=42&page=1
    vil helt klart være den bedste
    men ellers hvis du sæger noget billigt!!!

http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=235&attrib=1&attrib1=10

billigere slags kæde vil jeg ikke vælge med mindre du bruger den fra thansen som koster 1k og har alarm, dog er kæden i sig selv ikke så holdbar. men en arlarm vil dog skræmme de fleste

• #5   27. jul 2006 R4yz ..

Ja, skræmmende som Chuck siger , men når en kæde bliver brudt, synes jeg da man hører at det oftest er selve kæden, og ikke huset der blir ødelagt?

• #6   27. jul 2006 Jeg vil ikke anbefalde wire lås for har du bare en bide tang kan du klippe trådene over 1 for 1 og så er den ikke meget værd og de fleste der findes på det danske marked bla Thansen der ligger en kappe ud over wiren men det er noget tyndt stål der er 0.4mm og det kan man med lethed klippe over.
    Så skulle jeg volge noget skulle det evt være en kraftig kæde og en mother fucker stor LÅS...Samt en lås til skivebremsen da de ikke er lige til at klippe over

• #7   27. jul 2006 Claus ..

Hehe, tager lidt tid at klippe 50000 små wire over, (: .

Er det ikke noget med at skivebremse låse NEMT kan sprænges op med noget gas eller sådan ? ;s.

• #8   27. jul 2006 Alt kan klippes over, det eneste du kan føle dig sikker med er en granit kæde med alarm i smiley

• #9   27. jul 2006 http://www.thansen.dk/product.asp?c=730287146&n=1388158446&pn=1388158488

Hvis man har Kasko forsikring, og har den nævnte lås .. Er den lås så godkendt? .. eller?

• #10   27. jul 2006 Chruck og alle andre der findes mange måder at tage en scooter på men der er kun 1 rigtig måde

det er at tage scooteren med lås og hele lortet, "hvis det er muligt" og så bare smutte. mit bedste sikkerheds råd til jer er

alarm til at gøre det lidt sjovere for tyven!!!
    2 låse af denne kombination
    -ledende må ikke være firkantet da de kan vrides og så slås
    -Låse hovedet må ikke være firkantet og have begge ender af kæden siddende som en vinkel
    -Låse hobedt skal være støbt i minimum stål ikke støbegods eller anden matriel
    -Låse kæden skal være af en tykkelse af min 8mm
    -låsen må ikke være nem at komme i med en bormaskine, jo mindre nøgle jo bedre. for = med mindre bor, og mere friktion og så vil borende knække
    -låsen må ikke kunne kommes i glemme med feks løfstestænger

det er om selve låsen men der findes mange andre gode fif

- Det gælder om at få scooteren til at se så 2farlig ud som muligt" få fat i alrm klistermærker og sæt dem på kæden,
    -kæden behøver faktiks ikke være god. men den skal ligne noget der er på sterioder. da det er det der afholder tyven fra at forsøge. altså alle kæder med plastik uden om osv. lad dem være, og køb dem der har stof.
    -knallerteren skal være låst via baghjulet og stødæmperen hvis dette er muligt da forhjulet kan pilles af
    -hvis du ikke har noget at låse den til så efterlad den ikke, men hvis du aligevel skal så sæt låsen rundt om baghjulet og støddæmperen, eller hvis du kan stellet da det så vil kræve dem en del arbejde for at få den at. og de skal muligvis destruerere stellet, og de gider de ikke
    -når du låser din knallert så lås den vedsiden af en cykel bil eller anden knallert. eller befolket område" da hvis du har fået alarm på den, vil den hyle op og tyven stikke af.

der er ikke så meget at sige, lad være med at skjule knallerteren bag skolen osv. da det er netop der tyven får frit spil da ingen kan se ham, altid så offentligt som muligt :P,

held og lykke, og håber ikke i får den stjålent.

men til alle jer der siger man bare kan skære en kæde over så er det løgn du kan næsten ikke skære en 6mm 8mm kæde over lige meget hvilken den er det vil tage et stykke tid, det er nemlig heller aldrig der man skær men i svejsningerne, låsen hvor den klikkes, hvor kæden har sit svageste led

• #11   27. jul 2006 Oliver S hvis man ser på denne slags lås
    http://thansen.dk/product.asp?c=730301292&n=1388158445&pn=1388158473
    så tager det ikke mange minuter for at få den over

og det samme glæder den er
    http://thansen.dk/product.asp?c=730301292&n=1388158445&pn=1388158472

• #12   27. jul 2006 oliver s det er de billige modeller hvor det er nemmeste men så snart du når over en pris klasse på 400-500kr er det nemmer for tyven at tage kæden.

og har efterhånden destrueret kæder med kampe sten osv.

da den ene gang var 2af mine venners scootere låst sammen og kæden frosset så fat i en kampe sten 5min og så var den knækket, og det var en 8mm kæde men med et 90graders låsnings system

en anden gang havde smidt min nøgle væk i en søg
    fat i en vinkel sliber, og dammm, jeg tog langt tid selv om det var en diamant klinge. og en 900watt vinkel sliber.
    men også en klasses 90kæde med vüc godkendelse

en kæde lige meget hvilken er den svagest der hvor den klikker sammen med den anden, dog er de helt billige "cykel modeller" lige til at klippe over med en bolt saks

• #13   27. jul 2006 køb en skive lås fra xena med alarm og en xena kæde med alrm og sæt en alarm på scooteren nok koste 1500-2000 i thansen, men sq er du sq også godt dækket ind. hvis jeg så en mand der hentedede en ialt samlet 360db larmende knallert så rendte jeg hen og knaldede ham en,

og så skulle der være en chance for at du selv høre det

• #14   27. jul 2006 Okaay R4ys ..
    Dejligt med masser af information (: .

Men stadig, nogen der ved om forsikringselvskabet godkender sådan en lås jeg skrev?

• #15   27. jul 2006 oliver s
    dit forsikrings selskab kræver 2ting

at kæden har sin egen mærknings nummer
    og nøglen er med nummer

og så mener jeg den skal have en TÜV - Godkendelse

men det vigtigste er du har en bong med stel kæde nøgle nummer, og tag gerne et billede af det hele. da hvis du ingen bong har så kan dit fs bare sige at den ikke var låst.

men de fleste gider ikke bøvle med det, hvis du bare har nummer på dit kæde så plejer de at erstatte det

• #16   27. jul 2006 http://www.thansen.dk/product.asp?c=730287146&n=1388158446&pn=1388158488 ..

Så denne lås er 'ikke' godkendt af forsikringen?

Kommentér på:
Wire- eller kædelås? ..

Annonce