5.641 visninger
|
Oprettet:
16. jul 2006 Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 1 Emner: 132 Svar: 727
Wire- eller kædelås? .. {{forumTopicSubject}}
Wire skulle jo være stortset umulige at klippe over?
Kæder er mulige, med krafter og en stor nok saks? ..
Selv blev jeg anbefalet en wire nede i thansen ..
Men hvad er den bedste? .
Og BEGRUNDELSE!
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 97 Svar: 2.262
apr 2004
Følger: 29 Følgere: 27 Scootere: 2 Emner: 159 Svar: 1.528
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Scootere: 1 Emner: 132 Svar: 727
I Thansen, fik jeg afvide, af ekspedienten, at det var stortset umulig at klippe en wirelås over - Og at han selv havde prøvet det..
Valgte dog at købe http://www.thansen.dk/product.asp?c=730287146&n=1388158446&pn=1388158488
^ Som jeg mener burde være sikker nok? ..
jun 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 208
men det er ikke kæden eller wiren i skal gå efter men huset hvor den klikkes sammen, nogen kæder er lavet så de sidder sammen som 90grader. hold jer fra det, for at lodret salg med en sten og den er knægget. "har selv prøvet" du skal ud og have en rund kæde lås da den ikke vil kunne holdes fast på feks
http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=216&sub=42&page=1
vil helt klart være den bedste
men ellers hvis du sæger noget billigt!!!
http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=235&attrib=1&attrib1=10
billigere slags kæde vil jeg ikke vælge med mindre du bruger den fra thansen som koster 1k og har alarm, dog er kæden i sig selv ikke så holdbar. men en arlarm vil dog skræmme de fleste
jul 2006
Ja, skræmmende som Chuck siger , men når en kæde bliver brudt, synes jeg da man hører at det oftest er selve kæden, og ikke huset der blir ødelagt?
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Scootere: 8 Emner: 65 Svar: 2.175
Så skulle jeg volge noget skulle det evt være en kraftig kæde og en mother fucker stor LÅS...Samt en lås til skivebremsen da de ikke er lige til at klippe over
jul 2006
Hehe, tager lidt tid at klippe 50000 små wire over, (: .
Er det ikke noget med at skivebremse låse NEMT kan sprænges op med noget gas eller sådan ? ;s.
dec 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 48 Svar: 105
jul 2006
Hvis man har Kasko forsikring, og har den nævnte lås .. Er den lås så godkendt? .. eller?
jun 2005
det er at tage scooteren med lås og hele lortet, "hvis det er muligt" og så bare smutte. mit bedste sikkerheds råd til jer er
alarm til at gøre det lidt sjovere for tyven!!!
2 låse af denne kombination
-ledende må ikke være firkantet da de kan vrides og så slås
-Låse hovedet må ikke være firkantet og have begge ender af kæden siddende som en vinkel
-Låse hobedt skal være støbt i minimum stål ikke støbegods eller anden matriel
-Låse kæden skal være af en tykkelse af min 8mm
-låsen må ikke være nem at komme i med en bormaskine, jo mindre nøgle jo bedre. for = med mindre bor, og mere friktion og så vil borende knække
-låsen må ikke kunne kommes i glemme med feks løfstestænger
det er om selve låsen men der findes mange andre gode fif
- Det gælder om at få scooteren til at se så 2farlig ud som muligt" få fat i alrm klistermærker og sæt dem på kæden,
-kæden behøver faktiks ikke være god. men den skal ligne noget der er på sterioder. da det er det der afholder tyven fra at forsøge. altså alle kæder med plastik uden om osv. lad dem være, og køb dem der har stof.
-knallerteren skal være låst via baghjulet og stødæmperen hvis dette er muligt da forhjulet kan pilles af
-hvis du ikke har noget at låse den til så efterlad den ikke, men hvis du aligevel skal så sæt låsen rundt om baghjulet og støddæmperen, eller hvis du kan stellet da det så vil kræve dem en del arbejde for at få den at. og de skal muligvis destruerere stellet, og de gider de ikke
-når du låser din knallert så lås den vedsiden af en cykel bil eller anden knallert. eller befolket område" da hvis du har fået alarm på den, vil den hyle op og tyven stikke af.
der er ikke så meget at sige, lad være med at skjule knallerteren bag skolen osv. da det er netop der tyven får frit spil da ingen kan se ham, altid så offentligt som muligt :P,
held og lykke, og håber ikke i får den stjålent.
men til alle jer der siger man bare kan skære en kæde over så er det løgn du kan næsten ikke skære en 6mm 8mm kæde over lige meget hvilken den er det vil tage et stykke tid, det er nemlig heller aldrig der man skær men i svejsningerne, låsen hvor den klikkes, hvor kæden har sit svageste led
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Scootere: 8 Emner: 65 Svar: 2.175
http://thansen.dk/product.asp?c=730301292&n=1388158445&pn=1388158473
så tager det ikke mange minuter for at få den over
og det samme glæder den er
http://thansen.dk/product.asp?c=730301292&n=1388158445&pn=1388158472
jun 2005
og har efterhånden destrueret kæder med kampe sten osv.
da den ene gang var 2af mine venners scootere låst sammen og kæden frosset så fat i en kampe sten 5min og så var den knækket, og det var en 8mm kæde men med et 90graders låsnings system
en anden gang havde smidt min nøgle væk i en søg
fat i en vinkel sliber, og dammm, jeg tog langt tid selv om det var en diamant klinge. og en 900watt vinkel sliber.
men også en klasses 90kæde med vüc godkendelse
en kæde lige meget hvilken er den svagest der hvor den klikker sammen med den anden, dog er de helt billige "cykel modeller" lige til at klippe over med en bolt saks
jun 2005
og så skulle der være en chance for at du selv høre det
jul 2006
Dejligt med masser af information (: .
Men stadig, nogen der ved om forsikringselvskabet godkender sådan en lås jeg skrev?
jun 2005
dit forsikrings selskab kræver 2ting
at kæden har sin egen mærknings nummer
og nøglen er med nummer
og så mener jeg den skal have en TÜV - Godkendelse
men det vigtigste er du har en bong med stel kæde nøgle nummer, og tag gerne et billede af det hele. da hvis du ingen bong har så kan dit fs bare sige at den ikke var låst.
men de fleste gider ikke bøvle med det, hvis du bare har nummer på dit kæde så plejer de at erstatte det
jul 2006
Så denne lås er 'ikke' godkendt af forsikringen?
Wire- eller kædelås? ..