579 visninger
|
Oprettet:
AS {{forumTopicSubject}}
Hej har hørt fra en af mine venner at man skal passe på med at købe en udlandsk jog as.
Hvorfor sksl man det?
nov 2023
Følger: 22 Følgere: 133 Scootere: 5 Emner: 20 Svar: 157
Problemet er at mange udlandske (vi snakker 99,9999%) af alle udlandske AS'er er 45 maskiner. da de er med tyske, svenske, polske yada yada yada begrænsninger, som gør at de ikke køre det de må i Danmark, og derfor bliver registret til 45 maskiner.
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.165
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.961
Men hvis knallerten er forsikret, kører 30km/t og ikke er ulovlig på nogen måde.
Så tror jeg ikke det bliver et problem. Men det er ikke lovligt, og hvis du møde emsig betjent, så kan det gå galt.
dec 2006
Det ser ud til der er kommet nye regler på området fra 01.01.26
https://www.dvmc.dk/nyheder/motorhistorisk-samrd-bygger-broer-cxkwa-pkk75
dec 2006
Det betyder at alle os der har danske 30 knallerter skal forbi en synshal for at kunne benyttes på offentlig vej.
Det vil sige at alle danske knallerter som er konstruktivt ændre, de facto ikke længere er type-godkendt.
Så jeg tror der er pænt mange som skal til at bygge tingen originale igen, mig selv inklusiv
Og derudover er det slut med udenlandske knallerter på vejene.
Til gengæld steg alle maskiner med dansk type-godkendelse lige betragteligt, så det er da værd at tage med
Så jeg gætter på de fleste kører videre som altid.
dec 2006
Dog frygter jeg at vi kommer til at se politiet meget mere til knallert træf.
Hver gang der kommer nye regler vedr. motorkulturen, så slår politiet hårdt ned.
Ligesom ved støj på motorcykler
Og forurening på biler.
Der skal jo penge i statskassen, men jeg er spændt på om vi hører mere til den lov, eller det blot er noget der er vedtaget men ikke rigtigt bliver håndhævet, præcist ligesom med deres lov ang vinterdæk.
dec 2006
feb 2014
Følger: 44 Følgere: 35 Scootere: 6 Annoncer: 2 Emner: 13 Svar: 278
Og folk smed de org cylindere over højere skulder dengang da de skulle tunes istedet. Det kan man jo så snakke om at det var dumt men sådan er der jo så meget. Og stelnummeret har heller det danske godkendelses mærke så der er ihvertfald 2 grunde til de ikke er lovlige i danmark og ikke bare kan blive det
jul 2011
Følger: 20 Følgere: 191 Scootere: 1 Emner: 85 Svar: 1.697
Plejer det ikke være sådan at ‘
Du må bestille alle de scooter du vil fra udlandet
MEN
Den scooter du køber hjem der fra ? SKAL leve op til de DANSKE LOVGIVNINGER på ALLE kanter og lede ( ingen undtagelser )
nov 2023
Men igen chancen for at du får en udlandsk og fransk tilladt (for eksemple) hjem. så er sandsynligheden at den kan gøres til en 30'er nok tæt på nul.
Hvis man kan lave den til det som der står den skal have på, i papirne, så går den jo nok.
Men der er nok en 0% chance for at du finder en udlandsk knallert som du bare kan køre igennem som 30'er
jul 2011
Det har du nok helt 100% ret i …det er lidt vildt faktisk , men det er nemmer at få en bil fra udlandet til at blive Dansk og lovlig , end det er at få en scooter fra udlandet til at blive Dansk og lovlig …
off tropisk. ‘
Og helt ærlig … så syndes jeg dette her med vores Danske lovgivninger omkring scooter begynder at være utrolig latterlige…. I stedet for at se sig så sur på scooter , så skulle staten i stedet for begynde at se på de her politi folk som er ny uddannet , fordi de føre sig frem og spiller med musklerne og bruger Mafia metoder på storset alle når de stopper en scooter , de starter altid med vilje en diskution , sådan så føren evt dummer sig en smule , også bruger de den del som grundlag for at tage scooteren med …. Så i stedet for de lovgivninger skulle Danmark heller se at få styr på deres politimafiaer som ødelægger en god tone med vilje , Alene på det grundlag fordi han ikke kan lide scooter der køre på vejen …
Jeg kan sige så meget , jeg tør ikke stoppe længer hvis politiet giver tegn til mig at jeg skal …. Fordi jeg ved de kun er ude på en ting , og jeg er specielt bange hvis de beder mig stoppe når de kommer i bilen, også jeg har styrthjelm på - lyset tændt - også jeg bare køre helt stille og rolig og nyder solen lidt . uden den mindste grund overhovedet til at til have gjort mig bemærket .. hvis der sker så stopper jeg ikke længer , fordi de sidste 2 gange har de været meget ubehagelige ….,.. og det gider jeg ikke længer ….
‘Så det med scooter og den danske lovgivning , syndes jeg de skal begynde at slappe lidt af og heller se de satans politimafia i sømmene i stedet for og begynde at give dem nogen faste rammer som de fatter fra første Dag de starter på jobbet ….
nov 2023
Politet opføre sig som udannet idioter der tror de har 100 års erfaring med køretøjer, Jeg for lysten til at skyde mig selv hver gang jeg ser Christian Berthelsen spille sig kæp høj i hvordan at den normale civil "Ikke kan føre en bil/knallert med høje hastighed" Når han sider bag en skærm og kender ikke bagrunden af person der flygter.
Jeg kørte scooter i knap 20 år, og på den tid var der ganske få lovlige maskiner i mellem - på den tid blev jeg stoppet 2 gange, den eneste grund til jeg stoppede var fordi jeg endelig tog mig sammen til at kørekort og købte en motorcykel i stedet for.
Vi kan hurtigt blive enige om at scooter lovgivningen er ret firkantet og stram, og ikke giver lov til ret meget, men det samme gør sig faktisk gældende både med mc og bil også.
Selvfølgelig er der betjente der har set sig sure på scootere, ligeså vel som der er betjente der har set sig sure på motorcykler, gejlede biler osv, men når alt kommer til alt, så gør de fleste faktisk bare deres job - det er jo ikke betjenen der har lavet lovgivningen, de håndhæver den bare, og nej det skal ikke undskylde for der faktisk er nogle magtliderlige personer derude der vil gøre alt for at få deres pointe igennem, men husk lige pendulet svinger begge veje, der er også folk der vil gøre alt for at slippe.
jul 2011
Så vent til du bliver stoppe af de politi folk som ødelægger respekten for de andre politi folk , med deres opførsel , hvis din holdig er sådan der , så du ganske enkelt bare ikke blevet stoppet af den forkerte betjent i nu . Eller endnu være 2 betjente som bevist aftaler at ødelægge det for dig ……… Jeg er normal aldrig fræk eller flabet over nogen folk jeg møder lige meget hvem jeg møder, men hvis jeg gang på gang føler når de stopper en at de bevist prøver på at gøre dagen sur for mig , så mister man stiller og rolig respekten for resten af mafia holdet…..
Hvordan tror du Danmark ville se ud hvis de begyndte at koncentrere sig om de alvorlige ting der forgår lige for næsen af dem , frem for at stoppe en person på en scooter / cykel …
Helt ærlig …. Du ser dem ikke spillle smart og store når de stopper en alvorlig kriminel person hvis de kun er 2 , men sjovt nok spiller de så smart når de er 8-12 mand om at anholde en enkelt person ….. også skal det i tv’et osv osv osv
Mafian siger altid de ikke har mand nok , men de har åbenbart mand nok til at omringe en enkelt person som var de myre
Og de har åbenbart mand nok til at finde afløsninger for skulle sætte på åben TV skærm og fortælle hvor dårlig bilister og scooter føre de er….
Se sådan noget kan de sagtens finde mand nok til ,
MEN de kan satme ikke opførsig ordentligt over for en knægt der køre scooter som evt har køre lidt for hurtig ….
Så kom ikke til mig med det her at politiet er så gode og fine , når de i virkeligheden er utrolig grimme i kanterne , og meget være personer end den enkelte de stopper …
De lyver -
De stjæler -
De presser dig -
De giver dig skylden -
De ødelægger dine ting -
I mine øjne og sikkert med garanti også i 1 mil andre personers øjne . Så mangler den sorte og blå regerings mafia karakter - og menneskelig respekt over for dem de møder.
Derfor …. Beder de mig om at stoppe , gør jeg det ikke længer . Fordi hvad er forskellen mellem at blive latterlig gjort hvis man stopper af sig selv eller hvis de har jagtet en for så at latterlig gøre ham , fordi uanset hvad , så ødelægger de din dag på den ene eller anden måde…. Og hvem fanden gider direkte at opsøge problemer med vilje , man gør vel alt for at undgå dem ……
Hvis du tager det der bliver vist på TV for gode varer så tror jeg lige du skal kigge ordenligt efter, det er ofte så sammenklippet af det halve kan være nok for at gøre det spændende at se på, jeg var selv ved at falde af stolen af grin da Vlado udtalte at bagbremsen var den vigtigste bremse på et 2 hjulet køretøj, det ved vi forhåbenligt alle er løgn.
Og nej jeg skal ikke spille hellig, fordi jeg er bestemt ikke perfekt, forskellen er blot jeg kan godt acceptere når jeg laver noget skidt, og tage det som lærepenge.
jul 2011
Jeg vil garanter dig for med absolute 100% sikkerhed , jeg fare aldrig op , jeg viser altid menneskelig respekt for dem jeg taler med og står over for også selv om man er uenig , da jeg opdraget med det her at , vold avler vold - grim opførsel avler grim opførsel.. jeg har som sådan ikke haft noget med politiet at gøre , men de to gange jeg har haft var nok ……
jul 2011
Det skal så dog siges det er enkelt små ting som kan få mig op i det hjørne hvor jeg syndes det på sin plads lige at komme med en udtagelse, Det kan eks være hvis man hjælper nogen med et problem her på Scootergalleri , ( evt Forum emne ) og så kun har til hensigt at være venlig hele vejen igennem og vidt mulig komme problemet til livs? Også man skal pludselig begynde at læse tekster fra andre i det samme emne som også er kommet med gode input til hjælpen??? . Men pludselig begynder at gøre hjælpen til en slags konkurrence mellem brugeren og ejeren af emnet , ved at skrive ting som? Hvem der sagde hvad først og man lige skal huske hvem der kom med det og det først osv …
Sådan noget kan jeg sagtens begynde at diskuter , men jeg bruger aldrig grimme ord , men jeg har heller ikke til hensigt i at være venlig længer på den måde mere . Fordi den slags menesker ? ( Set med mine øje ) ?? fortjener ikke den her normale menneskelige respekt som jeg syndes de fleste bør mødes med , fordi det som regel den type som har meget svært ved at indrømme deres fejl , eller vil indse at den hjælp de selvfølglig i god tro kommer med , er noget være vrøvl..
Den type kan jeg bestemt sagtens have en negativ holdig til . Men jeg sviner dem aldrig til ( Hvorfor kravle rundt helt nede i det niveau ) he he he …
AS