{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontere og opsætte ny lampe i bryggers 780 kr.
  • Elektriker - Ny stikkontakt udtag 2.000 kr.
  • Remove wooden frame from kitchen 450 kr.
  • Professionel fugearbejde 1.500 kr.
  • Lamper ned - 3 meter til loftet 500 kr.
  • Samle ikea boxmadras 90x200 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AS
  • #1   3. feb Det skal du bare lade vær med og finde en dansk, med mindre du vil på banen eller ejer kan fremvise officiel dokumentation fra Staten, Yamaha eller en synshal, at det er en 30'er

Problemet er at mange udlandske (vi snakker 99,9999%) af alle udlandske AS'er er 45 maskiner. da de er med tyske, svenske, polske yada yada yada begrænsninger, som gør at de ikke køre det de må i Danmark, og derfor bliver registret til 45 maskiner.

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.162
    #2   3. feb Fordi de er ikke godkendt i Danmark, den eneste måde de kan godkendes på er ved at besøge en synshal med de rette papirer, og få en hvid nummerplade monteret.

• #3   4. feb Teknisk set er den ikke lovlig, da den ikke har den danske type-godkendelse.
    Men hvis knallerten er forsikret, kører 30km/t og ikke er ulovlig på nogen måde.
    Så tror jeg ikke det bliver et problem. Men det er ikke lovligt, og hvis du møde emsig betjent, så kan det gå galt.

• #4   4. feb Jeg trækker lige min sidste påstand tilbage.

Det ser ud til der er kommet nye regler på området fra 01.01.26

https://www.dvmc.dk/nyheder/motorhistorisk-samrd-bygger-broer-cxkwa-pkk75

• Reject ™

#5   4. feb Spændende læsning, men det ændrer faktisk ikke rigtigt noget, efter som 30 knallerten er et dansk fænomen, og ikke findes andre steder, det åbner dog måske muligheder for 25'ere fra udlandet.

• #6   4. feb Det har da kæmpe betydning.
    Det betyder at alle os der har danske 30 knallerter skal forbi en synshal for at kunne benyttes på offentlig vej.
    Det vil sige at alle danske knallerter som er konstruktivt ændre, de facto ikke længere er type-godkendt.
    Så jeg tror der er pænt mange som skal til at bygge tingen originale igen, mig selv inklusiv smiley

Og derudover er det slut med udenlandske knallerter på vejene.

Til gengæld steg alle maskiner med dansk type-godkendelse lige betragteligt, så det er da værd at tage med smiley

• Reject ™

#7   4. feb Det store spørgsmål er så hvor mange er faktisk klar over loven er blevet ændret ? Mit gæt er meget få.

Så jeg gætter på de fleste kører videre som altid.

• #8   4. feb Man har lov at håbe.

Dog frygter jeg at vi kommer til at se politiet meget mere til knallert træf.

Hver gang der kommer nye regler vedr. motorkulturen, så slår politiet hårdt ned.

Ligesom ved støj på motorcykler
    Og forurening på biler. smiley

• Reject ™

#9   4. feb Jeg vil så sige til trods for der er indført vejsidesyn på MC, så har jeg stadigt til gode at møde dem, men det kommer jo nok engang. smiley

Der skal jo penge i statskassen, men jeg er spændt på om vi hører mere til den lov, eller det blot er noget der er vedtaget men ikke rigtigt bliver håndhævet, præcist ligesom med deres lov ang vinterdæk.

• #10   4. feb Det må tiden vise.

• #11   8. feb I og med at en jog i danmark har fået sat en 3 skyllekanals cylinder på vil de udenlandske aldrig kunne godkendes i danmark da det kun er i danmark de har disse cylindere. Og smider du bare en skive i så ødelægger du vario siden på sigt da den ikke er konstrueret til at køre med skive.

Og folk smed de org cylindere over højere skulder dengang da de skulle tunes istedet. Det kan man jo så snakke om at det var dumt men sådan er der jo så meget. Og stelnummeret har heller det danske godkendelses mærke så der er ihvertfald 2 grunde til de ikke er lovlige i danmark og ikke bare kan blive det

Kommentér på:
AS

Annonce