{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
260 visninger | Oprettet:

Plus hjælp honda wallaroo vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle har haft min motor afmonteret for at få sat bøsninger i ved driveshaft og har nu samlet den igen.. bøsningerne gør at den går lidt stramt med baghjulet.. Anyway nu vil den ikke starte.. der er fin komprision der er fin knist og kaburatoren er helt ny renset.. Benz har stået 4-5mdr hvad kan det være som gør at den ikke vil starte? Kan Benz blive for gammelt så hurtigt? Og kan man afmontere kileremmen og stadig starte motoren for at se om bøsningerne gør at den går for stramt til at motoren kan starte? Eller kan der være noget andet galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plus hjælp honda wallaroo vil ikke starte
  • #1   25. sep Gammel benzin er noget lort.
    En 2 takter burde dog være ret ligeglad.

E10 er det værste lort der findes.
    Kvaliteten styrtdykker efter 4 uger.
    Det var derfor at der var vild panik under corona, da tankstationerne kunne ende med brændstof som var for gammelt.
    Altid E5 benzin. Også på biler.

Du bør nok hellere se på om der er kommet kondens i tanken og i bundkaret.
    Hvis du vil gøre noget godt for maskinen, så tøm tanken og tør den helt ud med en hårtørre på mellem varme.
    Og adskil karburator og rens alle dyserne med et hår fra en blød opvaskebørste.

Til sidst, så test chokeren ved at måle med en skydelære, hvor langt den stikker ud. Sæt 12 volt til den og mål igen 5 minutter senere.

Der er et fotoalbum herinde på SG, der viser hvordan du gør.

Hvis den stadig ikke starter, så tjek gnisten igen.
    Den skal være blå/hvid.
    Den må ikke være orange/hvid.

• #2   25. sep Ok det prøver jeg.. tænker dog ikke chokeren ændres ved at jeg finder et batteri og gir den strøm.. knalleren er jo født uden batteri så chokeren er bare en wire(samme prencip som bremsen) Knisten har egentlig altid været blå med lidt orange på toppen.. har prøvet en del forskellige tændrør men aner ikke hvad jeg ellers kan gøre for at få den mere blå end orange..? Anyway prøver at rense tank i morgen og se om det gir noget..

• #3   25. sep Ahh.
    Manuel choker. Klart klart.
    Den skal stadig testes, om den åbner og om der flow igennem dysen.

• #4   25. sep Jep.. det prøver jeg.. men normalt startede den fint uden choker selv om vinteren.. det var sjældent jeg skulle jogge 2 gange på kickstarteren..

• #5   26. sep Hvis den starter fint uden choker, om vinteren, så er den helt sikkert indstillet forkert.

• #6   27. sep nu har jeg prøvet det du anbefalet og den starter stadig ikke.. jeg har oven i købet fået knist ordentlig blå.. min fætter sagde jeg skulle prøve og give den en snaps (benz igennem topstykke eller bremserens direkte i kabu) virkede heller ikke.. jeg er godt nok løbet tør for idear lol... da jeg havde motor afmonteret havde jeg også studs af.. der kom en smule skidt på membran pladen som jeg fjernede med en vatpind.. kan det være membranen?

og som nævnt så går baghjulet lidt stramt efter de nye bøsninger ved driveshaft (ved ikke hvad den hedder på dansk) så kan man starte en motor uden den tager skade hvis man afmontere kileremmen?

• #7   28. sep Find mit navn på YouTube.
    Der finder du en video omkring membranen.

• #8   28. sep Hehe ganske fin lille video.. men har hørt man også bare kan puste i den og høre om den lyder lidt alla et andekald eller om den lyder som at puste i et rør.. Anyway ved godt hvordan man ser om den er utæt.. spørgsmålet var ment som i: kan den være grund til at maskinen slet ikke vil starte?
    Og kan maskinen startes uden kilerem eller kan det skade motoren?

• #9   30. sep #8
    Har du prøvet at lyse igennem en piv åben membran, for bagefter at puste i den?
    Prøv det.

Lyden er helt specielt, når den er helt lukket, så du skal vide hvad du lytter efter.
    Det er langt mere effektivt at lyse igennem den.

Kommentér på:
Plus hjælp honda wallaroo vil ikke starte

Annonce