{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
195 visninger | Oprettet:

Brandert
Brandert
Emner: 1 Svar: 7

Hot 50 kan ikke starte efter 5-6 dage {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lidt udfordringer, som jeg har forsøgt at løse via dette dejlige forrum. smiley
Min Hot 50 kan ikke starte efter en uges tid da benzin er løbet væk fra karburatoren i mellemtiden. I følge flere i dette forum er det enden reng. af karburator eller udskiftning af nåleventil og svømmer. Disse ting er nu forsøgt. Jeg har til sidst nu monteret en ny karburator, men benzin forsvinder stadig over 4-6 dage. Det er ikke meget der forsvinder (ikke nok til at jeg kan se det i luftfilter), men jeg kan se i benzinslangen at der forsvinder adskillige cm, hver dag? Ved at der forsvinder benzin i benzinslangen, da tænker jeg at tankventilen er tæt, og at nåleventilen/karburatoren er "utæt"

Håber nu på lidt hjælp/fif til hvad næste step kan være så der ikke forsvinder benzin.

Mvh Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af hvepsebo 1.500 kr.
  • Opsætning af knager, lampe mm. 1.200 kr.
  • Rengøring af bad og køkken inkl. skabe. 8 skabe i køkken og tre små i badeværelset. Jeg regner med 4 timers arbejde. 1.200 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Skift af membran på vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hot 50 kan ikke starte efter 5-6 dage
  • #1   4. jul prøv ny Benz slange og filter hvis du har det på

• Brandert
    Brandert Tilmeldt:
    jul 2025

#2   4. jul Jeg har ingen filter på, og slangen er ikke meget gl, men jeg prøver lige at skifte den.

• #3   5. jul Har du vacum styret benzin hane på?
    Hvis ja skift til manuel.
    Sørg for at tank sidder højre end karburator så skal tyngdekraften sørge for at der altid render benzin til hvis hanen er åben

• Brandert
    Brandert Tilmeldt:
    jul 2025

#4   5. jul Hej Jacob
    Tak for input.
    Jeg er dog lidt i tvivl om hvad benzinhanen skulle fejle. Hanen lukker jo for benzinen ellers ville benzin slangen vel ikke blive tømt over de 4-6 dage?
    Det er ikke benzintanken der bliver tømt, men benzinslangen og derefter karburatoren.

• #5   5. jul Hvis du har en vacum hane, kan benzinen godt forsvinde fra hanen og ned til karburator, og så skal motor suge vacum ved start omd for at åbne hvilket kan være svært kontra hvis der er benzin i karburator så starter motor og der kommer fuld vacum til at åbne hanen.
    Har du manual hane på vil der altid stå benzin i karburator, da du kun lukker for hanen hvis du skal ha karburator af.

• Brandert
    Brandert Tilmeldt:
    jul 2025

#6   5. jul Ja - men hvis den manuelle hane står åben hele tiden, så vil den vel tømme tanken, hvis den står stille i 14 dage? Eller overser jeg noget?

• #7   6. jul Ja du har overset at hvis din karburator virker som den skal lukker i nåle ventil I svømmer hus og holder benzinen inde i karburator indtil start af motor.

• Brandert
    Brandert Tilmeldt:
    jul 2025

#8   7. jul Men benzinen forsvinder fra slangen og karburator efter 4-6 dagen.
    Derfor har jeg først renset, derefter skiftet nåleventil. Og nu har jeg monteret ny karburator, og alligevel forsvinder benzinen? Derfor er der ikke være noget benzin i svømmerhuset til at starte med efter 4-6 dage. Hvis jeg så montere en manuel hane, så vil den tømme hele tanken?

• #9   7. jul Nej

• #10   7. jul Kort sagt og så er jeg ude har du vacum hane, så pil lortet af og sæt manual hane på.... Luk KUN hvis du afmontere karburator, virker karburator tømmer du IKKE tanken.
    Jeg er mekaniker med tre knallerter og mc, alle står altid med åben hane.

• Brandert
    Brandert Tilmeldt:
    jul 2025

#11   7. jul OK
    Hvad lukker du vakuum studsen med på indsugningsstudsen, hvis du har manuel hane på?

Kommentér på:
Hot 50 kan ikke starte efter 5-6 dage

Annonce