Hot 50 kan ikke starte efter 5-6 dage {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lidt udfordringer, som jeg har forsøgt at løse via dette dejlige forrum.
Min Hot 50 kan ikke starte efter en uges tid da benzin er løbet væk fra karburatoren i mellemtiden. I følge flere i dette forum er det enden reng. af karburator eller udskiftning af nåleventil og svømmer. Disse ting er nu forsøgt. Jeg har til sidst nu monteret en ny karburator, men benzin forsvinder stadig over 4-6 dage. Det er ikke meget der forsvinder (ikke nok til at jeg kan se det i luftfilter), men jeg kan se i benzinslangen at der forsvinder adskillige cm, hver dag? Ved at der forsvinder benzin i benzinslangen, da tænker jeg at tankventilen er tæt, og at nåleventilen/karburatoren er "utæt"
Håber nu på lidt hjælp/fif til hvad næste step kan være så der ikke forsvinder benzin.
Mvh Lars
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 25.030
jul 2025
Emner: 1 Svar: 7
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 100 Scootere: 2 Emner: 44 Svar: 573
Hvis ja skift til manuel.
Sørg for at tank sidder højre end karburator så skal tyngdekraften sørge for at der altid render benzin til hvis hanen er åben
jul 2025
Tak for input.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvad benzinhanen skulle fejle. Hanen lukker jo for benzinen ellers ville benzin slangen vel ikke blive tømt over de 4-6 dage?
Det er ikke benzintanken der bliver tømt, men benzinslangen og derefter karburatoren.
okt 2006
Har du manual hane på vil der altid stå benzin i karburator, da du kun lukker for hanen hvis du skal ha karburator af.
jul 2025
okt 2006
jul 2025
Derfor har jeg først renset, derefter skiftet nåleventil. Og nu har jeg monteret ny karburator, og alligevel forsvinder benzinen? Derfor er der ikke være noget benzin i svømmerhuset til at starte med efter 4-6 dage. Hvis jeg så montere en manuel hane, så vil den tømme hele tanken?
okt 2006
okt 2006
Jeg er mekaniker med tre knallerter og mc, alle står altid med åben hane.
jul 2025
Hvad lukker du vakuum studsen med på indsugningsstudsen, hvis du har manuel hane på?
Hot 50 kan ikke starte efter 5-6 dage