{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er noget en knallert?
  • #1   16. jun Mener godt man kan forsikre den som knallert selvom den har mere end 50cc. Hvis den i forvejen er forsikret som knallert 30 ville jeg ikke tænke så meget over det

  • #2   16. jun 1# Super, takker. ville bare ikke stå med en knallert jeg pludselig ikke måtte køre på uden MC kort smiley

  • #3   16. jun En knallert må max være 50 ccm.
    En knallert må have en max topfart på enten 30 kmt eller 45 kmt.

    Hvis den er registreret som en knallert, så efterspørger du selvfølgelig en nummerplade.

    Hvis den er så gammel, så den er uden nummerplade og den er forsikret som en knallert og den er bygget med 60 ccm fra fabrikken, så er forsikringen forkert og den vil enten ikke dække, eller du kan blive afkrævet beløbet for eventuelle skader.

    Hvis den er fra udlandet, så er den ikke dansk og den er dermed ikke godkendt til kørsel i Danmark, som en knallert.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #4   16. jun Det er en MC, mere simpelt kan det sådan ikke siges. smiley

  • #5   16. jun 3# den er fra 85 så ingen krav om nr. plade. de to tidligere ejere har begge haft den indreg. som knallert uden nogle problemer, så må antage at forsikringer ved hvad de gør? eller det ksal man måske ikke med sådan nogen her?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #6   16. jun Nej, du kan forsikre en hayabusa som en 30 knallert, de tjekker ikke oplysningerne, det er DIT ansvar alene at det er korrekt.

    Desuden lovteksten er ret specifik, alt over 50cc er en MC, så at tidligere ejer har løjet over for deres forsikring må være helt op til dem, forsikringen vil IKKE dække ved uheld.


  • #7   16. jun En knallert skal være 50cc med dk type godkendelse, enten tum nr eller K nr og importør kode.
    Det er ikke lovligt at føre et køretøj uden disse uanset om dit forsikringsselskab har udstedt en forsikring, da de kun spørger efter stel nr.


  • #8   16. jun Kan så se jeg sagde boget forkert. Loven definerer en knallert som har en motor på under 50cc

  • #9   16. jun Print dokument
    MED nr 17202 af 16/02/1994
    Transportministeriet
    Meddelelse om køretøjers indretning og udstyr mv. nr. 1649. (Typegodkendelse af knallert.) (* 1)

    Typegodkendelse af knallert.

    1. Definition af knallert.

    Færdselslovens definition af knallert er ændret til:

    Knallert: To- eller trehjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et slagvolumen på ikke over 50cc.

    Registreringspligtig knallert/ikke registreringspligtig knallert.

    Knallerter opdeles fremover i to kategorier: Registreringspligtig knallert og ikke registreringspligtig knallert.

    Såvel udstyrskravene, godkendelseskravene som færdselsreglerne er forskellige for de to kategorier.

    Registreringspligten fremgår af følgende bestemmelse i bekendtgørelse om registrering af motorkøretøjer m.v.:

    En knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på over 30 km i timen skal være registreret og forsynet med nummerplade. Det samme gælder følgende knallerter med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km i timen:

    1) Trehjulet knallert, bortset fra invalideknallert.
    2) Knallert, der ikke opfylder bestemmelserne om motor og transmissionssystem for ikke registreringspligitg knallert i Detailforskrifter for Køretøjer.
    3) Knallert, der er indrettet til befordring af passager.
    Som det fremgår, svarer opdelingen til, at de hidtil lovlige knallerter ikke er registreringspligtige, og at de nye knallerter er registreringspligtige.

    3. Typegodkendelse af ikke registreringspligtig knallert.

    Ikke registreringspligtig knallert skal ifølge registreringsbekendtgørelsen standardtypegodkendes.

    Ansøgningsskema om standardtypegodkendelse af knallert samt tilhørende vejledning kan rekvireres fra



    Trafikministeriet

    Typegodkendelsessektionen

    Tlf. 42 91 73 74

    Fax 44 53 01 10.


  • #10   17. jun Har talt med sælger igen. Han fortæller mig at den ikke er type godkendt i Danmark, bør jeg holde mig væk fra den?

  • #11   17. jun Ja

  • #12   17. jun Indtil videre har jeg ikke hørt om nogen der har haft problemer med det, de fleste forsikringer aner intet om det og udsteder bare forsikring ud fra stel nr. Men kører du ulovligt, har politiet ret til at konfiskere den på stedet. Ja også selvom den kun kører 35.
    Så det er op til en selv om man tør.


  • #13   17. jun Er næsten 100% sikker på den er en mc juridisk.
    Noget andet er du nok godt ka køre rundt på den uden nogen stopper dig, endsige graver dybere hvis de gør og du har den forsikret.
    Det er et noget mudret billede, da vi ikke ka være sikre på om sælger overhoved ved om den er født med 60cc motor eller om det bare er dig der har misforstået ham da tun cylindre til dem er udbredt.
    Hvis det er en kr51 så var det originalt en 50cc som har fået større tun cylinder på engang.
    Østtysk soviet øko mc. Aldrig godkendt som knallert. Er ikke en knallert på papiret. Straffen for at køre den er potentielt i 15-20k størrelsen. Dog tvivler jeg på en betjent der vil stoppe dig på sådan en gammel sag, overhoved kan være i så dårligt humør at han sigter dig til punkt og prikke. Du får den nok højst konfiskeret og en lille bøde.
    https://de.m.wikipedia.org/wiki/Simson_Schwalbe


  • #14   19. jun En knallert fra 1985 har ALDRIG NOGENSINDE være indregisteret.
    Den har bare været forsikret som en knallert.

    Held og lykke med den regn af bøder du bliver ramt af, når du bliver stoppet på et køretøj uden følgende:

    Korrekt forsikring.
    Nummerplade.
    Betalt afgift.
    Kørekort.
    Køre på cykelstien.

    Osv osv osv.

    Det bliver meget dyrt....


Kommentér på:
Hvornår er noget en knallert?

Annonce