242 visninger
|
Oprettet:
Bøde {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogen der ved hvor meget man får i bøde for at køre tunet knallert, og hvor hurtig den skal køre før de tager den første gang.
maj 2025
Følger: 12 Følgere: 54 Emner: 7 Svar: 5
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.514
#0 Hvis du kører over 30 kmt hedder det bøde med det samme.
Hvis knallerten kan køre mellem 30 og 39,9 på rullefelt så får du ikke en bøde, så længe du ikke blev målt til at køre mere end 30 på den. Det har jeg aldrig hørt ske, men det hedder enlig en fartbøde der du kun må køre 30.
Hvis den kan køre over 40 kmt får du en bøde for konstruktiv ændring og et "klip". Anden gang du får klippet tager de knallerten. Du kan ikke få den taget første gang ligemeget om den kan køre 60 eller 200 kmt.
Tror det højeste bøde du kan få hedder 2000 eller 2500. Du kan dog få flere oven i hinanden (fx hvis du kører for hurtigt uden hjelm).
Hvis du er studerende kan de fleste bøder halveres. Ikke kun hvis du er under 18.
Skal du have beviser så blev jeg taget der jeg var 19 hvor den var målt til over 100. Den blev taget til undersøgelse fik den tilbage med alle dele på 1 måned senere. Bøden blev for det meste halveret udover den for at stikke af den betalte jeg normal pris for.
maj 2025
Følger: 12 Følgere: 54 Emner: 7 Svar: 5
Bøde