{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Bøde {{forumTopicSubject}}

Hey,
er der nogle der kender bøden hvis man køre sådan her:
Uden nummer plade (efter plade loven)
Render 70 km/t
ingen nummer plade holder (det er lov pligtigt at have den firkantet refleks som sidder på)

og skriv gerne hvad der bliver lagt oven i hvis man prøver at flygte og bliver taget!?

Ser frem til et svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde
  • #1   7. apr 2022 gå ind på sikkertrafik og se efter men ville tro 5000+

  • #2   7. apr 2022 #1 kan se ind på sikker trafik at bøden er mellem 1000-2500 hvis man kører for stærkt. Hvor kommer resten af pengene fra? Der står intet om mangel af nummerplade, men har selv hørt at bøden er 1000

  • #3   7. apr 2022 de har jo selføllige lavet siden om og når man trykker se alle bødetakster så virker siden ikke


    2500 for at køre for hurtigt 2500 for at stikke af så er der kørsel på uregistreret køretøj nok også uden forsikring også kan man få 1000 kr for hver fejl de finder der i blandt reflekser som mangler


  • #4   7. apr 2022 jeg synes da bare du skal have lov til at prøve det og så finder du ud af hvad det vil koste.... det er totalt idiotisk at gøre. hvis du så også køre ind i en anden og slår noget ihjel eller skader dem for livet. så har du gæld til du dør. så vil du fortryde ikke at have kørt lovlig. og have plade og ansvarsforsikring på!!!..

  • #5   7. apr 2022 Trådstarter skriver intet om forsikring. Antag derfor at han har en.

    Svaret på spørgsmålet var sidste år da jeg sidst tjekkede:

    1: tunet knallert kan køre 43+ = 1500 i bøde
    2: manglende plade = 1000kr
    3:fejl/mangel såsom refleksen på nrpladeholderen = 1000kr.

    4: stikke af (undlade at efterkomme politiets anvisninger om at stoppe) 1000-1500kr.

    Alle bøderne vil blive nedsat med 50%
    Hvis du er under 18 eller tjener mindre end xxxxx kr om året.

    Tunet knullert giver også en betinget frakendelse af førerretten til lille knallert.


    Ansvarsforsikring dækker uanset hvor ulovligt du kører.
    Den dækker ikke hvis du kører ind i noget med vilje, eller hvis du kører ind i noget fordi du kører på en måde en dommer vil betegne som "grov hensynsløshed".
    Der skal meget til før man har kørt decideret Groft Hensynsløst.... at bryde en af støvleslikkernes hellige bud er ikke grov hensynsløshed, selvom mange af dem båtnakket påstår det i kor og bare begynder at messe deres nonsens hvis du påpeger reglerne om regres ifm ansvarsforsikring, for det er ren ønsketænkning når de skriver om ansvarsforsikring som iøvrigt forudsætter ansvar for uheldet. Men nok om det irrelevante.

    Bødetaksterne fik vist et nøk opad sidste år, så de takster jeg har skrevet er måske 500-1000 kr for lave.


  • #6   7. apr 2022 #5 hvis han ikke har en plade på kan han ikke tegne en ansvarsforsikring forsatan da!!!

  • #7   7. apr 2022 Hvordan har knallerter fra før 06 så forsikring?


  • #8   7. apr 2022 han skriver uden plader (efter plade loven) så forstår jeg det sådan at han oprindeligt skal have plader på... men vælger at køre uden. korrekt.
    der står ikke før men efter. smiley
    han skriver og det med nr plade holder jo... så spaden køre uden ansvarsforsikring... smiley

    før 06 oplyses stel nr til forsikring. så køre man rundt med en police der viser at der er betalt forsikring...


  • #9   7. apr 2022 Man tager nummerpladen af for at kunne stikke af uden strisserne ved hvem man er..

    Man kan godt tegne forsikring på et køretøj man piller nummerpladen af.
    Spærgsmålet var hvad straffen er for at køre uden pladen på.
    Meget simpel egentlig


  • #10   7. apr 2022 men det gælder jo ikke. det er vel ugyldig ansvarsforsikring hvis ikke man har pladerne på. prøv at bort forklare det til politiet eller en dommer. hmm. idiotisk det er helt sikkert smiley

  • #11   7. apr 2022 Tusind tak for alle svarene,
    og mega fed debat der blev skabt!
    Man kan jo altid gøre hinanden klogere.


  • #12   7. apr 2022 Ansvarsforsikringen er gyldig uanset om knallerten er i lovlig stand eller ej.

    Hvis den er betalt, så gælder den.

    Den dækker de skader man forvolder, medmindre man forvolder skaderne med fortsæt eller under en kørsel der kan betegnes som grov hensynsløshed.



    Om du taber pladen, tager den af med vilje eller kører med den beskidt, samme bøde.
    Ingen problemer med forsikringen.
    Taler af erfaring og af lovkendskab


  • #13   7. apr 2022 #12 se lige hvad jeg skriver. hvis du har ansvarsforsikring og nr pladen ligger der hjemme kan de ugyldig gøre det. forsatan da. det er idiotisk emne det her. det burde slettes så dumt det er. håber alt dårlig for tråd starter.

  • #14   7. apr 2022 #13 aå ligger man det bare i sæderummet smiley

  • #15   7. apr 2022 dårlig ide. det kan stadig ugyldig gøre det er jeg sikker på. de vil undre sig nok så meget hvis den lagde der smiley

  • #16   8. apr 2022 Ok nu er det så dumt at jeg er nødt til at sige det smiley

    Nej "de" kan ikke "ugyldiggøre" den lovpligtige ansvars forsikring, fordi du smider pladen væk eller taper den over.

    Du kan også køre med stjålne plader...
    Og falske plader....

    Din lovpligtige ansvars forsikring dækker stadig!

    Jeg vil råde dig til at læse reglerne for regres inden du gentager det realitets fjerne overtro smiley

    No offense.
    Ydmydghed er en dyd. Men begge veje.

    Genlæs evt #5 hvor dette indgår

    Ansvarsforsikring dækker uanset hvor ulovligt du kører.
    Den dækker ikke hvis du kører ind i noget med vilje, eller hvis du kører ind i noget fordi du kører på en måde en dommer vil betegne som "grov hensynsløshed".
    Der skal meget til før man har kørt decideret Groft Hensynsløst..


  • #17   8. apr 2022 Læs evt en ansvars forsikring.
    Der står ikke nogen steder i den at den er ugyldig hvis di kører uden nummerplade.

    Det står sjovt nok ingen steder.

    Eller jo, du har skrevet det indtil flere gange her nu.
    Men nonsens bliver ikke til sandhed bare fordi du gentager det


  • #18   8. apr 2022 nu har jeg aldrig sagt noget om hastighed. det er dig. du læser ikke ordentligt. men det hjælper ihvertfald ikke på sagen at køre for stærkt selvom man har ansvarsforsikring!.. det er op til dommer! men det virker meget meget mærkeligt ikke at medbringe en nr plade på en knallert der skal have nr plade. jeg kan godt forstå du føler dig ydmyget på dette idiotiske forum emne.
    du får Bestem ikke lov til at køre videre ude nr plader på som den skal have monteret. samme som på en bil. Hallo... og jeg vil tro at det vil have stor indflydelse på dækning af ansvarsforsikring. de ville stille store spørgsmål til hvorfor du ikke køre med det monteret. jeg håber at de vælger ikke at vil dække noget som helst. det burde være sådan! jeg bringer ingen fakta. men det er nok sådan... du kan selv gå ind og læse på det der er nok noget. jeg har ingen idiotiske planer om sådan noget så åndssvagt. håber jeg fandme heller ikke andre har tænkt sig. eller dig. nu det jo tråd starter du skal hjælpe med hans tåbelige spørgsmål...
    kom videre i livet. jeg ved du er sjælender så du har ikke et liv. men prøv i det mindste at give det et forsøg. jeg ser dine svar tåbelige og ydmyget nu bruger sådan nogle fancy ord.. farvel. så må du sloges videre her. det er en 15 årig barn i dagens Danmark er fortabt på forhånd. de er så retarderet alle sammen. så håbet er opgivet forlængst. lad dem betale det de har fortjent.


  • #19   8. apr 2022 Det er alt for sjovt du tager ordet idiotisk i din mund smiley
    Gal et clown show hahahaha.
    Altså på en måde er det jo min fejl at du stadig ikke forstår det jeg har skrevet.

    Jeg
    Har
    Læst
    Forsikringsreglerne

    Og din tro er forkert.
    Lodret forkert.
    Totalt i strid med virkeligheden.
    Løgn.
    Usand.
    Jeg har ikke kun læst reglerne, grundigt, flere gange, jeg har testet dem i praksis også smiley

    Men at du stadig ikke har taget det jeg har skrevet hidtil til efterretning smiley smiley smiley smiley smiley
    Wow. Vildt nok. Du laver ikke stavefejl så det niveau af fatevne på det område her kommer bag på mig.

    Jeg havde virkelig troet du ville ha fattet det nu.
    Men det lader til forhindringen er psykologisk. Forfærdelsen over at folk kan finde på at stikke af fra politiet på en ulovlig knallert. Kombineret med måske usædvanlig risiko aversion. Det kan nogen gange få klappen til at gå ned for folk.
    Beklager ulejligheden. Du har det nok bedst med at tro at der er større konsekvenser end der er, så det ska du ha lov til.

    Jeg gør bare mit til for at forhindre at andre ender i samme fælde


  • #20   8. apr 2022 Såså i 2. Beklager men jeg må give "L" ret her. Ringede til min forsikring her til morgen og sagde at boltne som holdte min nummerplade på knækkede. Så spurgte jeg om min forsikring stadig dækkede? Sagde så selv at jeg bare skulle i skole og tilbage og så ville det blive fikset. Så sagde de ja det gør den, men at jeg risikerer en bøde hvis jeg bliver stoppet og at de ikke anbefalder det

  • #21   8. apr 2022 SG jurister er noget af det mest underholdende i verden.

  • #22   8. apr 2022 Jeg skammer mig egentlig lidt over at have prøvet smiley
    Men mest over at have fejlet.

    Jeg har dog set/læst andre fejle i at formidle informationerne, og jeg har selv fejlet før.
    Flere gange end jeg kan huske nu.

    Det er komplet ligegyldigt hvor meget du ved og hvor lidt den overtroiske ved, hvis du prøver at vise en farveblind hvordan virkeligheden ser ud.
    It can not succeed.

    Om så jeg dropper link til reglerne. Det gør det nok kun værre.
    https://www.retsinformation.dk/eli/ft/200112L00050

    Prgrf 9 om forsikringsselskabers hæftelse og regres.

    Problemet med at dele lovteksten med uindviede der er mere troende end vidende, er at det lovtekniske ikke ænses så reglerne forstås fortsat ikke.
    Jeg burde bare lade landet sejle i sin egen sø af lort og tænke for mig selv.
    Men det er sku belastende i længden at bo i et land der tror jorden er flad og det der er værre


Kommentér på:
Bøde

Annonce